10 מזונות טובים לשמירה על בריאות הכליות ושלפוחית ​​השתן

למרות שאנחנו לא חושבים על זה לעתים קרובות, הכליות הן למעשה איברים חיוניים ביותר בכל מה שקשור לבריאות התקינה שלנו. שמירה על תפקודן התקין חשובה הרבה יותר מכפי שאנחנו חושבים, הזנחת בריאות הכליות ושלפוחית ​​השתן יכולה לגרום לבעיות, כמו זיהומים בדרכי השתן, מחלת כליות ובריחת שתן. לדאבוננו, מחלת כליות ידועה ביכולתה להגביר את הסיכון לחלות במחלות לב, כפי שאתם יכולים להבין, תשומת לב לכליות ולשלפוחית ​​השתן שלנו היא חיונית. זה חשוב במיוחד אם אתם מעל גיל 60 וסובלים מסוכרת או השמנת יתר כרונית. זה גם הכרחי אם יש לכם לחץ דם גבוה, מפני שאז אתם נמצאים בסיכון גבוה יותר לבעיות בכליות ומחלת כליות.

תסמינים של מחלת כליות

סימנים נפוצים למחלת כליות כוללים:

  • לחץ דם גבוה
  • מתן שתן לעיתים תכופות או בריחת שתן
  • שינוי במראה של השתן
  • כאב באזור הכליות
  • אובדן תיאבון

10 מזונות טובים לשמירה על בריאות של כליות ושלפוחית ​​השתן

סלרי

סלרי ידוע כמסיר רעלים, פסולת ושאר מזהמים מהגוף. מחקרים הראו כי צריכה קבועה של סלרי יכולה לסייע בהגנה על בריאות הכליות ולמנוע מחלות. כפי שד”ר ננדי טוען, “סלרי עשיר בויטמין C, B, A וכן ברזל. הוא יכול להילחם בזיהומים חיידקיים, לשפר את המערכת החיסונית ולעכב את הצמיחה החיידקית”.

אוכמניות

אוכמניות מוסיפים לעתים קרובות לסלטי פירות, קינוחים ושייקים. הן למעשה מכילות יותר נוגדי חמצון מאשר כל פרי אחר. מחקרים לאורך השנים הראו את טווח היתרונות הבריאותיים שהפרי הזה מספק. אוכמניות עוזרות לשמור על סביבה נקייה ובריאה של שלפוחית ​​השתן, והן ידועות גם ביכולתן להקל על דלקת בדרכי ​​השתן.

עובדה מעניינת: אוכמניות הן עשירות בנוגדי חמצון בשם אנתוציאנידינים, והם אלה שמעניקים להן את הצבע הכחול.

אספרגוס

רבים מאיתנו אינם מקשרים בין אספרגוס לבריאות הכליות ושלפוחית ​​השתן. עם זאת, באופן מפתיע, אספרגוס ידוע כמסייע במניעת היווצרות אבנים בכליות ובשלפוחית ​​השתן. בנוסף, אספרגוס גם מונע אנמיה הנגרמת עקב מחסור בחומצה פולית. אספרגוס יכול לעזור לחסל זיהומים בדרכי השתן ולמנוע עצירות.

כרובית

כרובית עשירה בחומרים מזינים, כמו ויטמין C, K ויטמין B וחומצה פולית. כרובית מכילה גם חומרים אנטי דלקתיים, כמו אינדולס, והינה עשירה בסיבים תזונתיים. אנשים רבים שסובלים מבעיות בכליות אוכלים פירה מכרובית במקום להשתמש בתפוחי אדמה כדי לקבל את האשלגן שלה הם זקוקים.

נתון מעניין: בחצי כוס כרובית יש 13 קלוריות, 15 מ”ג נתרן, 150 מ”ג אשלגן ו-22 מ”ג זרחן.

שום

השום נחשב למזון יעיל במלחמה נגד דלקות בגוף. הוא מכיל גם אליצין, אשר עובד כסוכן אנטי בקטריאלי, ומסייע בחיסול זיהומים במערכת השתן. אם אתם סובלים מדלקת בשלפוחית ​​​השתן ואי נוחות בכליות, מומלץ לאכול מנה של שום כדי לעזור לגוף להילחם במצבים זה, שום עשוי להיות בעל יתרונות בריאותיים רבים אף יותר מכפי שאנו יודעים כיום. עדיין מתבצעים מחקרים כדי למדוד את השפעתו החיובית על מחלות לב, לחץ דם גבוה ועוד.

10 מזונות טובים לשמירה על בריאות הכליות ושלפוחית ​​השתן

שעועית שחורה

שעועית שחורה עשירה בסיבים תזונתיים, כאשר כוס אחת בלבד מכילה 29 גרם סיבים. שעועית שחורה מכילה חומרים נוגדי חמצון יותר מאשר סוגי השעועיות האחרים. מחקר אחד בשנת 2003 מצא כי שעועית עם מעילי זרעים כהים, כמו שעועית שחורה, מכילה יותר פלבנואידים. אלה חומרים שעובדים כמו נוגדי חמצון בגוף, ונלחמים בכל מחלה שישנה, בנוסף ליתרונות משמעותיים אלה, שעועית שחורה עשירה גם בסיבים, כמו ספונינים וקוורצטין.

קייל

קייל מוזכר כל הזמן בבלוגים על ידי המשוגעים לכושר ותזונה בריאה. למרות שזה אולי לא ממש נשמע מעורר תאבון, הפופולריות שלו בהחלט מוצדקת. קייל עשיר בויטמין A, C וסידן, ועובד כדי לשמור על בריאות תקינה של הכליות ושלפוחית ​​השתן שלנו, כדי להפוך קייל למתוק וטעים יותר, חתכו אותו לפרוסות, טפטפו מעל שמן זית ואפו מעט בתנור.

בס ים

בס ים מכיל שומנים בריאים הנקראים אומגה 3. שלבו אותו לתזונה שלכם כדי לשמור על הכליות באמצעות שילוב עם אשלגן וזרחן. מכיוון שהדג הנפלא הזה מכיל אומגה 3, הוא מצמצם בצורה דרמתית את הסיכויים להתפתחות של הפרעות מטבוליות בגוף. אכילת בס ים עוזרת לתפקוד תקין של הכליות, ויכולה גם למנוע גירוי בשלפוחית ​​השתן. זו גם דרך מצוינת לשמור על משקל בריא.

מחקר של 22,000 מבוגרים באנגליה מצא כי אכילת שתי מנות דג בשבוע מגנה על הסובלים מסוכרת ומחלת כליות.

בצל

בצל מכיל תרכובות גופרית שנותנות לו את הריח החריף והמוכר שלו. בצלים עשירים בפלבנואידים, כמו קוורצטין, שנחשב לנוגד חמצון רב עוצמה, אבל אינם מכילים הרבה אשלגן. כימיקלים צמחיים, כמו פלבנואידים, פנולים וקוורצטין קשורים לפעולות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון.

חלבון ביצה

חלבון ביצה מספק מקור לחלבון יעיל וידידותי לכליות. בניגוד לחלמונים, החלבון אינו מכיל כמות גדולה של זרחן. אנשים רבים בוחרים לאכול חלבוני ביצים כחלופה לבשר כאשר הם סובלים מבריאות לקויה של הכליות. אם אינכם בטוחים כיצד עליכם לשלב חלבוני ביצה בתזונה שלכם, נסו להכין מרנג ולשלב אותו עם פירות. מנות מרגשות אחרות הן עוגיות מרנג עם נגיעות שוקולד צ’יפס.

בכל מקרה, במידה ואתם סובלים מבריחת שתן מומלץ להשתמש במוצרי ספיגה שונים, כגון חיתולים למבוגרים – עד לפתרון הבעיה.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

מה צריך לאכול כשיש חלבון בשתן

שתן הוא אחת הדרכים העיקריות שבהן הגוף שלך נפטר מדברים שהוא לא צריך. עם זאת, שתן לא אמור להכיל רמות גבוהות של חלבון. יותר מדי חלבון בשתן, מצב הנקרא פרוטאינוריה, הוא סימן לנזק לכליות. החדשות הטובות הן שאתה יכול לעזור להפחית את כמות החלבון בשתן שלך עם כמה שינויים בתזונה שלך.

דיאטת סויה לחלבון

חלבון סויה עשוי להציע יתרונות רבים עבור כליות פגומות. חלבונים מהחי הם איכותיים אך קשים לכליות וייתכן שתצטרך להגביל אותם בתזונה שלך. חלבונים מן הצומח מטילים פחות מס והסויה מתאימה כחלבון צמחי באיכות גבוהה. זה עשוי גם לסייע בהפחתת חלבון, על פי מחקר שפורסם בשנת 2003 ב”כליות אינטרנשיונל”, שבו חולים פעלו על דיאטת כליות המומלצת בדרך כלל המורכבת מ-70 אחוז חלבון מן החי ו-30 אחוז חלבון מהצומח ואחריו דיאטה המורכבת מ-35 אחוז חלבון סויה. ו-30 אחוז חלבונים צמחיים אחרים. חוקרים גילו שתוספת של סויה לתזונה מפחיתה חלבון ומשפרת את תפקוד הכליות באופן כללי. עם זאת, תצטרך לבחור את מוצרי הסויה הנכונים, על פי הדיאטנית הרשומה ג’ואן בררוקשייר, שכתבה עבור האמריקני איגוד חולי כליות, שמציין שהרבה תחליפי בשר וגבינה על בסיס סויה יכולים להיות עשירים בנתרן, חומר תזונתי נוסף שעליכם להגביל בתזונה שלכם. קראו היטב את האריזות.

היתרונות של זרעי פשתן

מחקר בגיליון דצמבר 2003 של ”כליות אינטרנשיונל” מציע שארוחת זרעי פשתן עשויה להפחית חלבון. לחוקרים הולנדים היו חולדות עם סוכרת שצפויה לפתח מחלת כליות בצעו דיאטה המורכבת מ-20 אחוז קזאין – החלבון שנמצא בחלב, 20 אחוז חלבון סויה או 20 אחוז מזרע פשתן במשך שישה חודשים. כל שאר ההיבטים של הדיאטה היו זהים בכל שלוש הקבוצות. החוקרים מצאו כי כמות החלבון שהופרשה בשתן של החולדות שניזונו בזרעי פשתן הייתה נמוכה יותר בתפריט הסויה מאשר בשאר התזונה. גם לחולדות בקבוצת הסויה היו פחות גלומרולים פגומים – המסננים הזעירים בכליות. מחקר מסוג זה אינו מספיק כדי להסיק מסקנות מוצקות, אך בהתחשב בבטיחות היחסית של הוספת מזון זה לתזונה שלך, ייתכן שתרצה לשאול את הרופא שלך אם עליך להוסיף אותו לתזונה שלך.

הפחת את הנתרן שלך

אם יש לך נזק לכליות, לעתים קרובות אתה צריך לעקוב אחר צריכת הנתרן שלך, מכיוון שהוא עשוי לסייע בהפחתת החלבון, לפי מחקר שפורסם בגיליון יולי 2011 של ”The British Medical Journal”. החוקרים חילקו את המשתתפים למספר מופחת- דיאטת מלח בשילוב עם מעכבי ACE, תרופה המשמשת לטיפול בפרוטאינוריה; דיאטה דלת מלח ופלסבו; דיאטת נתרן רגילה עם התרופה; או פלצבו עם דיאטת נתרן רגילה. נראה שהדיאטה המופחתת בנתרן הפחיתה את הפרוטאוריה ביותר. מבוגרים בריאים צריכים להגביל את צריכת הנתרן שלהם ללא יותר מ-2,300 מיליגרם ביום, אך הגבלת צריכת הנתרן ללא יותר מ-1,500 מיליגרם ליום עשויה להציע יתרונות בריאותיים גדולים יותר.

שליטה בסוכר בדם

מערכת המידע הלאומית לכליות ומחלות אורולוגיות מדגישה את החשיבות של שמירה על רמת הסוכר בדם שלך אם יש לך פרוטאינוריה. רמות גלוקוז גבוהות באופן עקבי פוגעות בכליות. שוחח עם הדיאטנית שלך על כמות הפחמימות שאתה צריך לאכול מדי יום. אתה צריך להגביל סוכר ופחמימות מזוקקות, שניהם מעלים את רמות הסוכר בדם. התמקדו בפחמימות עשירות בסיבים, כגון דגנים מלאים, פירות וירקות מלאים. בעוד שהם עשירים בחומרים מזינים, ירקות עמילניים כמו תפוחי אדמה ותירס יכולים גם להעלות את רמת הסוכר בדם כשאוכלים אותם בכמות גדולה.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן