10 טיפים לבקרה על הרטבת לילה אצל ילדים ומבוגרים

10 טיפים לבקרה על הרטבת לילה אצל ילדים ומבוגרים

הרטבת לילה היא בעיה שכיחה בקרב ילדים, כמו גם אצל מתבגרים ומבוגרים לא בריאים. ישנן בעיות רבות שיכולות להיגרם מהרטבת לילה, כמו מבוכה, אי נוחות, חרדות וכן הלאה. בנוסף, הסובלים מהרטבת לילה נמצאים בסיכון של פגיעה בעור שלהם כאשר הם שוכבים במיטה רטובה או מלוכלכת לאורך כל הלילה. הרטבת לילה היא נושא שצריך לטפל בו כהלכה ולא לקבל אותו כעובדה.

 

עם הצעדים הנכונים, אפשר להוריד את תכיפות ההרטבות בלילה או אפילו להפסיקן לגמרי, הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים.

לפניכם 10 טיפים המציעים דרכים אפקטיביות כדי להישאר יבשים בלילה:

 

  1. השגיחו על כמות הנוזלים שאתם צורכים

למרות שחשוב לשתות מים לאורך כל היום, כדי למנוע התייבשות אשר יכולה לגרות את שלפוחית ​​השתן, נסו להגביל את צריכת הנוזלים במהלך השעות האחרונות לפני השינה. זה יעזור להבטיח כי שלפוחית ​​השתן לא עובדת קשה מדי במהלך הלילה, דבר אשר יכול להוביל להרטבת לילה.

 

  1. צמצמו את צריכת הקפאין

קפאין ידוע כחומר שגורם להתכווצות שרירים, ולכן אנו מרגישים שאנו זקוקים להטיל שתן לעיתים תכופות יותר. מומלץ להפחית את צריכת המוצרים המכילים קפאין, כמו קפה, תה, משקאות מוגזים, משקאות אנרגיה וקקאו, במיוחד בסמוך לשינה.

 

  1. הקפידו על הליכה לשירותים לפני השינה

לפני השינה, הקפידו לרוקן את שלפוחית ​​השתן באופן מלא כדי לעזור למנוע "תאונות" בלילה.

 

  1. הבטיחו גישה קלה ונוחה לחדר האמבטיה

עבור אנשים הסובלים מהרטבת לילה, זו יכולה להיות בעיה להגיע לשירותים בזמן. בעיה זו צפויה במיוחד כאשר מדובר בילדים קטנים, מתבגרים נכים או מבוגרים לא בריאים, וכן אנשים עם מוגבלויות נפשיות.

 

להלן מספר עצות שיסייעו לכם לסדר גישה בטוחה וקלה יותר לשירותים בלילה:

 

  • נקו את הנתיב בין המיטה לשירותים כדי למנוע מעידה או נפילה.
  • השתמשו במנורות לילה כדי לעזור לאהובכם לאתר בקלות את חדר האמבטיה.
  • התקינו מושב אסלה מוגבה כדי להקל על מבוגרים עם בעיות ניידות להשתמש בחדר האמבטיה באופן עצמאי.
  • הציבו שידה ליד המיטה כלי מיטה אחר כדי לתת גישה מיידית לאנשים שמרותקים למיטה או בעלי ניידות מוגבלת.

 

  1. עקבו אחר הפעילות המטבולית

עצירות יכולה להפריע להתרוקנות מלאה של שלפוחית ​​השתן, כך שחשוב לעקוב אחר תנועות המעי כדי להבטיח שהאדם האהוב שלכם לא סובל שלא לצורך. אם אתם חושדים שישנה עצירות או אי סדירות כלשהי ביציאות, דברו עם הרופא שלכם ושאלו אותו מהי הדרך הטובה ביותר להקלה על הבעיה הזו. דבר זה יסייע במניעת הרטבת לילה.

10 טיפים לבקרה על הרטבת לילה אצל ילדים ומבוגרים

 

.6 השתמשו בהתרעות להרטבת לילה

התרעות על רטיבות במזרן הן דרך יעילה לאמן ילדים בריאים להימנע מהרטבת לילה, כמו גם מבוגרים שיש להם הרטבה ראשונית (הרטבת לילה מאז הילדות).

 

אין להשתמש בהתרעות עם מבוגרים המרטיבים במיטותיהם בלילה בשל כל אחת מהסיבות הבאות:

 

  • הרטבה משנית הנגרמת על ידי מחלה או מצב רפואי אחר.
  • מחלות ניווניות.
  • חוסר יכולת לחוש כאשר שלפוחית השתן ​​מלאה.
  • קשיים פיזיים להגיע לשירותים.

 

ההתרעות מתרחשות כאשר יש זיהוי של שתן על המזרן במהלך הלילה, והן יכולות להכשיר מבוגרים וילדים בהצלחה לקשר את התחושה של שלפוחית ​​השתן מלאה עם התעוררות משינה כדי להשתמש בשירותים. שיטה זו הוכחה כיעילה מאוד אם נעשה בה שימוש עקבי במשך כמה שבועות.

 

  1. היעזרו במוצרי ספיגה למיניהם

עד שיקירכם יצליח להשיג שליטה על בעיית ההרטבה שלו, אתם יכולים לעזור לו לשמור על העור יבש לאורך כל הלילה עם הגנה לבישה, כמו רפידות מיוחדות לבריחת שתן, חיתולים לצעירים או למבוגרים ותחתונים סופגים. מוצרים לבריחת שתן – במיוחד אלה המיועדים לשימוש בלילה – יכולים להכיל כמות גבוהה של נוזלים וניתן להיפטר מהם בקלות כאשר הם מלוכלכים.

 

  1. הגנו על המצעים באמצעות כיסוי בטיחות

כאשר מוצרי הספיגה אינם מספיקים לשמירה על המצעים יבשים במהלך הלילה, רפידות ספיגה יכולות בהחלט לספק הגנה על החלק של המיטה עם הסיכוי הטוב ביותר להירטב או להתלכלך. ישנם מוצרים חסכוניים וידידותיים לסביבה המיועדים לשימוש חוזר, וישנם גם מגיני מזרן חד פעמיים המציעים ספיגה אמינה ועמידות בפני מים כדי למזער את הצורך בלנקות לאחר ה"תאונה".

 

  1. שמרו היטב על המזרן

כיסוי מזרן אמנם לא ישמור על מצעים יבשים, אבל הוא יגן על המזרן שלכם מפני נזקים, כך שזהו עניין חשוב שכדאי לשקול אותו אם אחד מהאהובים שלכם מתמודד עם בעיות הרטבה. מוצרים אלה הם עמידים בפני מים, בדרך כלל קל לשטוף אותם, והם מציעים הגנה אמינה שתאפשר חיי מזרן ארוכים יותר. יש לזכור כי למרות שהרפידות המגנות על המזרן הן עבות כדי לספק נוחות גדולה יותר עבור המשתמש, עובי גם אומר שייבוש הכביסה ייארך זמן רב יותר.

 

  1. פנו לרופא

למרות שהרטבת לילה עשויה להיות בעיה שלא נוח או אפילו מביך לדון בה, חשוב בכל זאת להתייעץ עם רופא על כך. זה חיוני מפני שאיש מקצוע יכול לעזור לכם לגלות את הסיבה הבסיסית של בעיית ההרטבה, אשר תהפוך את הטיפול בה לקל ויעיל יותר.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
סגירת תפריט
Call Now Button
×

עגלת קניות