שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף – כיצד לטפל בשלפוחית רגיזה?

שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף כל מה שחשוב לדעת על תסמונת השלפוחית הרגיזה

מציאות בה שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף הינה רלוונטית עבור גברים ונשים כאחד. יכולות להיות סיבות רבות שמביאות אנשים שונים למצב בו הם מתקשים לרוקן את השלפוחית. האם זה אומר שהם צריכים להישאר בשירותים עד ששלפוחית השתן תתרוקן לגמרי? בוודאי שלא, אי אפשר לשנות את כל סדרי היום במקרה הזה. מה שכן יהיה אפשר פשוט למצוא פתרונות אחרים שיאפשרו המשך תפקוד רגיל לגמרי. במאמר הבא נסביר לכם מדוע שלפוחית השתן אינה מתרוקנת לגמרי, ומה נכון לעשות במקרה הזה. אין סיבה שבגלל בעיה בריאותית כזו או אחרת, תצטרכו לשנות את כל סדרי היום שלכם. בכל זאת ישנם המון דברים שנמצאים על הפרק, אין סיבה שהמציאות החדשה תביא איתה ערעור משמעותי. הגיע הזמן שתכירו את כל הכלים הנמצאים לרשותכם, חלקם יהיו מאוד משמעותיים.

עד כמה הבעיה הזו נפוצה?

כל מי שמבין כי שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף חושש לספר את זה לסובבים אותו. בהתחלה זה נראה כי רק אתם סובלים מהבעיה הזו, אף אחד לא סובל ממנה בנוסף. זוהי ההזדמנות לנפץ את הסטיגמה הזו שונה לחלוטין ממה שקורה בפועל. הבעיה מאוד נפוצה, כמה עשרות אחוזים מהאוכלוסייה סובלת ממנה ומתמודדת איתה. הבעיה מטרידה אנשים רבים, אך חלקם הגדול חושש להגיד זאת בקול רם. ברגע שמבינים כי הבעיה נפוצה יותר ממה שנדמה, היכולת לדבר עליה משתחררת. אנשים יודעים כי הם יכולים להתייעץ עם אחרים, ולשאול אותם מה נכון לעשות ואיך הכי כדאי להתמודד עם העניין. הבינו כי למרות שכולם מתביישים לדבר על כך, הבעיה נפוצה יותר ממה שתוכלו לתאר.

איך יודעים שהשלפוחית לא מתרוקנת?

האמת אינכם צריכים להיות מומחים גדולים כדי לדעת שהשלפוחית לא מתרוקנת. אם אתם מרגישים שברצונכם ללכת להתפנות כל הזמן, סימן שישנה בעיה שצריך לטפל בה. מי מכם שמתפנה באופן תדיר, מחויב לבדוק זאת כדי לדעת שלא קיימת בעיה בריאותית. עם זאת רק רופא מוסמך יוכל להעיד על כך שקיימת בעיה שמחובתכם לטפל בה. אם אחרי שהתפניתם, אתם מרגישים עדיין מלאים, זה מעיד על התרוקנות חלקית. במידה וחרף הניסיונות, אינכם מצליחים לפנות את השלפוחית סימן שעליכם לעשות משהו בנידון. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות, ואינכם צריכים להשלים עם המציאות הזו. תוכלו לפתור את הבעיה, ולהחזיר את המצב לקדמותו בהקדם.

מדוע חשוב לטפל בשלפוחית שתן רגיזה?

קיימות מספר רב של סיבות שאמורות לשכנע אתכם לטפל בהקדם בשלפוחית שתן רגיזה. שלפוחית רגיזה היא בעיה נפוצה, כזו שמטרידה גברים ונשים כאחד. אם שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף, סימן שמדובר על בעיה בריאותית המחייבת טיפול הולם. הינה כמה סיבות שישכנעו אתכם לגשת לרופא, למרות תחושת המבוכה ואי הנעימות. 

  • איכות חיים – צריך להודות על האמת, איכות החיים נפגמת במציאות בה השלפוחית לא מתרוקנת עד הסוף. בכל פעם תרצו להיכנס לשירותים כדי להתפנות, מצב שישבש את כל שגרת החיים. ברגע שאתם מטפלים בבעיה הזו, איכות החיים משתפרת וחוזרת להיות כפי שהייתה בעבר. 
  • שינה רציפה – אין תחושה יותר מתסכלת מאשר להתעורר כמה פעמים בלילה על מנת להתפנות. ברגע ששלפוחית השתן לא מתרוקנת כמו שצריך, תתעוררו לא מעט. שינה רציפה היא מתכון מנצח לבריאות, לכן חובה לשמור עליה ולשמר אותה לאורך זמן. 
  • רווחה חברתית – לא משנה כמה נדבר על זה, שלפוחית שתן רגיזה לעולם לא תהיה בעיה שקל לשתף בה. לכן הרווחה החברתית נפגמת, אולי תתקשו לצאת עם חברים בגלל מחשבות מהסוג הזה. הביאו את עצמכם למצב בו אתם משחררים את המטרד ולא מתעסקים בו. 
  • סיבוכים אפשריים – הסיבה המרכזית לטפל בשלפוחית רגיזה היא החשש שמא המצב תסתבך מהר מן הצפוי. אם שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף, זה עלול להוביל לבעיות בריאותיות חמורות. דלקות ועוד כל מיני בעיות שאינכם רוצים להתמודד עימן באף רגע ובשום שלב.

שלפוחית שתן רגיזה אצל נשים וגברים זה לא סוד

אתם לא מספרים לאף אחד כי שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף? עליכם להבין כי אתם עושים לעצמכם עוול, ומונעים מעצמכם להשיג את המטרה הרצויה. ברגע ששלפוחית השתן לא מתרוקנת, הבעיות הבריאותיות עשויות להצטבר אחת אחרי השנייה. מה שאנו מציעים לכם לעשות זה לא להסתיר זאת, המודעות הולכת וגדלה בשנים האחרונות. נדמה כי עוד אנשים מסירים את המחסומים ומשתפים בבעיות הספציפיות הללו. אנו מציעים לכם לשתף ולהגיד כל מה שמעסיק ומטריד אתכם במהלך היום. בטח אם הכוונה היא לבעיה בריאותית שיכולה להשפיע רבות על איכות חייכם. ברגע שאתם מטפלים בשלפוחית שתן רגיזה, המציאות שהכרתם תחזור להיות כפי שהיא.

מהן הסיבות שבגינן שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף?

  1. אחת הסיבות שבגללה שלפוחית השתן אינה מתרוקנת עד הסוף היא דלקת בדרכי השתן. כאשר יש דלקת קשה מאוד לתת שתן כמו שצריך, בכל פעם תחושת אי הנעימות משתלטת. זוהי יכולה להיות סיבה עיקרית שבגינה אינכם מצליחים לרוקן את השלפוחית במלואה.
  2. בחורף ישנו סיכוי סביר שתתקשו לרוקן את שלפוחית השתן עד הסוף. זה מה שגורם לכך שבחודשי החורף התדירות בה תצטרכו להתפנות עולה וגדלה. הקור גורם לשרירים להתכווץ, מה שיוביל לקושי בריקון מוחלט של שלפוחית השתן, מציאות שחובה להכיר.
  3. נטילת תרופות עשויה גם היא להוביל למציאות בה תתמודדו עם שלפוחית שתן רגיזה. עליכם להכיר את כל תופעות הלוואי המגיעות יחד עם נטילת התרופה אותה נתבקשתם לקחת. יכול להיות שיהיו תחליפים שיאפשרו לכם למנוע את המציאות הזו.
  4. מתח נפשי ובעיות נפשיות נוספות יכולות במצבים מסוימים לגרום לקושי בריקון שלפוחית השתן. לכן ישנה חשיבות כל הזמן להמשיך לקבל מענה רפואי על ידי איש מקצוע מוסמך. ברגע שמטפלים בבעיות הנפשיות ניתן יהיה לחזור למצב בו שלפוחית השתן תתרוקן לגמרי.

איך מטפלים בשלפוחית רגיזה?

  • תדאגו להתפנות בכל הזדמנות שיש לכם, ובכל פעם שיש שירותים בקרבת מקום. זה יחסוך לכם את הצורך להתפנות דווקא בזמן שאינכם יכולים לעשות זאת. מי שמתפנה בתדירות גבוהה לא יסבול רבות מהקושי בריקון שלפוחית השתן.
  • קיימים מספר תרגילים המאפשרים שליטה מלאה ברצפת האגן ובכל השרירים הנמצאים בקרבת שלפוחית השתן. זוהי דרך מעולה שתוביל אתכם למצב בו תוכלו לשלוט על מתן השתן. לאחר מספר תרגולים תראו כי אתם שולטים באופן ובתדירות מתן השתן כולו.
  • שלפוחית השתן יכולה להתאמן, וביכולתכם להשפיע עליה רבות. אם תיכנסו לא מעט לשירותים, השלפוחית עצמה תבין כי היא מחויבת להתרוקן. זה יוביל אתכם למציאות בה אתם יכולים להיות רגועים בעניין הזה. השלפוחית עצמה תתרוקן, ואתם תוכלו להמשיך בשגרת החיים הרגילה.
  • נטילת תרופות עשויה בהחלט לסייע לכם בהתרוקנות מלאה ובשחרור הלחצים הספציפיים הללו. כיום ישנן תרופות ייעודיות להתמודדות עם מציאות בה שלפוחית השתן לא מתרוקנת עד הסוף. רק תתייעצו עם רופא מנוסה שיתאים לכם את התרופה הכי מתאימה ונכונה.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

תסמונת השלפוחית הרגיזה

תסמונת השלפוחית הרגיזה (Overactive Bladder OAB), שמוכרת גם כבעיית אי שליטה על סוגרים,  היא למעשה דחף או צורך פתאומי למתן שתן. זה שונה מבריחת שתן, שמתרחשת כשאנחנו בתנועה, כמו למשל התעטשות או שיעול, מה שיוצר לחץ פתאומי על השלפוחית, וגורם לנו לרצות להשתין. ישנם מצבים בהם קיים שילוב של שתי התסמונות.

תסמונת השלפוחית הרגיזה מוגדרת על ידי ארבעה מאפיינים עיקריים:

  1. דחיפות במתן שתן – מידת החריפות של הצורך שלנו להשתין.
  2. תדירות – מספר הפעמים שבהן אנחנו מרגישים צורך להשתין; 8 פעמים ב-24 שעות נחשב סימן לשלפוחית רגיזה.
  3. נוקטוריה, או שתן בלילה; זהו מצב שבו אנו צריכים להשתין יותר מפעם אחת בערב. גם זה סימן לשלפוחית רגיזה.
  4. בריחת שתן, או דליפת שתן

 אין מדובר בדרך כלל בבעיה בריאותית חמורה, אבל שלפוחית רגיזה יכולה לפגוע בסדר היום שלנו, וההתמודדות איתה אינה נוחה פיזית ורגשית. אלה מאיתנו שסובלים מהתסמונת מדווחים לעתים קרובות על תחושת מבוכה, לחצים, בדידות ודיכאון, ולרבים אחרים יש בעיה להשתתף בפעילויות חברתיות, ללכת לעבודה, לקיים יחסי מין, ואפילו לישון. לעתים קרובות, פעילויות טבעיות ושגרתיות אלה מטורפדות על ידי מצבי חירום של בריחת שתן.

לסובלים משלפוחית רגיזה המלווה בבריחות שתן מומלץ להשתמש בפתרונות לבריחת שתן כגון: חיתולים למבוגרים, תחתוני ספיגה למבוגרים ומוצרי ההיגיינה השונים.

תסמיני השלפוחית הרגיזה דועכים תוך מספר חודשים כאשר מטפלים בבעיה, אולם זה עלול לקחת שנים רבות עד שמגיעים לשליטה על כך. ובכל זאת, עם אבחנה וטיפול נאותים, רובנו במצב זה יכולים להוביל חיים מלאים בהגשמה עצמית.

אז מי נמצא בסיכון?

למרות ששלפוחית רגיזה יכולה להתפתח אצל כל אחד מאיתנו, עדיין תהיה נטיה חזקה אצל אנשים מסוימים, ובנוסף, הסיכויים גדלים והולכים עבור כולנו ככל שאנו מתבגרים. לנשים יש סיכון גבוה יותר לסבול מהתסמונת מאשר לגברים, וזאת בשל שינויים בשלפוחית ​​השתן לאחר גיל המעבר.

גורמים נוספים התורמים לשלפוחית רגיזה כוללים, בין היתר: השמנת יתר, עישון, סוכרת, תרופות מסוימות, ערמונית מוגדלת או חסימות דומות, צריכת קפאין מוגזמת, צריכת אלכוהול, מצבים נוירולוגיים כמו מחלת פרקינסון, טרשת נפוצה או שבץ, בעיות ניידות, דלקת פרקים ועוד.

כדי לאבחן כראוי את תסמונת השלפוחית הרגיזה – ובכך לבטל סיבות אפשריות אחרות של בריחת שתן – הרופא שלכם זקוק להיסטוריה רפואית מדויקת. בדיקות פיזיות נוירולוגיות עשויות להתבצע, כמו בדיקת שתן ואולי סריקה של שלפוחית ​​השתן. בין כלי האבחון אחרים, הרופא שלכם עשוי גם להשתמש במכשיר המודד את זרימת השתן כדי למדוד את הנפח שלו, או במכשיר שנקרא ציסטומטר, אשר קובע את היחס בין זרימת השתן לבין הלחץ על השלפוחית.

טיפול בשלפוחית רגיזה – מה אנחנו יכולים לעשות?

לאחר שאובחנתם בשלפוחית רגיזה, הקו הראשון של הטיפול בתסמונת יהיה, ככל הנראה, תרגילים ושינויים התנהגותיים – דברים שאתם יכולים לעשות בעצמכם, בבית. אתם עשויים להתבקש לקצץ בכמות הקפה או האלכוהול או להשיל כמה קילוגרמים ממשקלכם. הרופא עשוי לומר לכם לשתות פחות נוזלים, במיוחד בסמוך לשינה. בנוסף, הרופא ייתן לכם להתאמן על אחד או יותר מהתרגילים הבאים:

תרגילי קגל, שבהם אתם מאמצים את שרירי רצפת האגן שלכם כדי לשפר את השליטה בשלפוחית ​​השתן.
אימון שלפוחית ​​השתן, שבו אתם מתאמנים על החזקת השתן שלכם למשך זמן ארוך יותר.
ניהול הפעמים שאתם הולכים לשירותים בכך שתקבעו עבור זה זמנים מסוימים ביום, עד שכבר לא תרגישו את הדחף להשתין מעבר למה שקבעתם.
שמירה על יומן כשיש לכם שלפוחית ​רגיזה, שבו אתם מתעדים מתי וכמה אתם צריכים להשתין, יכולה בהחלט להועיל בתהליך האיתור אחר הגורמים לתסמונת אצלכם.

טיפול בשלפוחית רגיזה – מה הרופאים יכולים לעשות עבורנו?

אם השינויים ההתנהגותיים לא ממש עובדים לכם, או אם הרופא שלכם מחליט כי יש לנקוט בצעדים נוספים, הוא עשוי לרשום תרופות לטיפול בשלפוחית הרגיזה שלכם. תופעות הלוואי כוללות יובש בפה או עצירות.

אפשרות נוספת היא בוטוקס, אשר הרופא מזריק לתוך שלפוחית ​​השתן שלכם על מנת לשתק את השרירים. התוצאות יכולות להחזיק מעמד חודשים – ואפילו שנה – אם כי אחת מתופעות הלוואי השכיחות בטיפול זה היא שישנם אנשים מסוימים שיהיו חייבים להשתמש בקטטר עד שיתרגלו, לפחות בתחילה.

לבסוף, במקרים חמורים יותר של שלפוחית רגיזה, ניתוח עשוי להיות הבחירה הנכונה. גירוי עצבי, שבו חוט שמושתל משדר דחפים חשמליים כדי לעצור את שלפוחית ​​השתן מפני התקשרות עם המוח, הוא אפשרות אחת. המקרים החמורים ביותר עשויים להצריך צנתור, שבו צינור קטטר ממוקם בתוך הגוף כדי לעזור בשחרור השתן. טיפולים אחרים בקו האחרון כוללים ניתוח כדי להפוך את שלפוחית ​​השתן שלכם לגדולה יותר או הסרת שלפוחית ​​השתן כולה, אם כי הדבר נדיר מאוד.

בסופו של דבר, אם אתם מאמינים שאתם עלולים לסבול משלפוחית רגיזה, פנו לרופא שלכם לפני תחילת הטיפול. הוא יאבחן את המחלה שלכם ויעזור לכם ללכת בכיוון הנכון.

למה לרכוש מוצרים לבריחת שתן מעזר נאמן
 

5 סיבות עיקריות למה אתה משתין לעתים קרובות מדי

  1. גילהסיכויים שלנו לפתח שלפוחית רגיזה גדל ככל שאנו מתבגרים. זה קורה פשוט בגלל שהגוף שלנו לא יכול לתפקד כמו שתפקד בעבר. שרירי שלפוחית השתן לעיתים קרובות מאבדים מכוחם וגמישותם עם הזמן שחולף, והפונקציה הקוגניטיבית שלנו עלולה לרדת באיכות הפעולה שלה, ובכך להאט את התקשורת בין שלפוחית השתן למוח. זה לא הכל, ככל שחולפים השנים, אנו גם נוטים יותר לפתח מחלות הקשורות לשלפוחית רגיזה בעקיפין, כמו סוכרת.
  2. מגדרלמרות שמחקרים מסוימים מצאו כי גברים ונשים מפתחים שלפוחית רגיזה בשיעורים שווים, אחרים גילו ששיעורי המחלה גבוהים יותר אצל נשים, במיוחד אם הן לאחר גיל המעבר. כיום מאמינים כי שינויים הורמונליים, במיוחד ירידה באסטרוגן, גורמים להחלשות בתפקוד שלפוחית השתן. נשים שעברו לידות רבות נמצאות בסיכון מוגבר לשלפוחית רגיזה, שכן הריון מחליש את שרירי רצפת האגן, אשר מסייעים בשליטה על מתן שתן.
  3. תנאים נוירולוגיים ופגיעה עצביתאנשים עשויים לסבול יותר משלפוחית רגיזה כאשר אותות עצביים חריגים גורמים לשלפוחית השתן להתכווץ בפתאומיות גם כאשר היא לא מלאה. זה יכול להיות כתוצאה של פגיעה המשפיעה על המוח, העצבים או חוט השדרה, או תוצאה של מחלה המשפיעה על התפקוד הנוירולוגי, כמו סוכרת, דמנציה, מחלת פרקינסון, שבץ או טרשת נפוצה.
  4. השמנהמחקרים מראים כי ככל שאתה שוקל יותר, כך גדל הסיכוי שלך לסבול משלפוחית רגיזה, וזאת, ככל הנראה, עקב לחץ מוגבר על שלפוחית השתן. השמנה יכולה גם למתוח את שרירי האגן, להפחית את זרימת הדם ולהפחית את תחושת העצבים, אשר גורמים לדליפה ולתחושת הדחיפות. לכן, כאשר מטפלים בשלפוחית רגיזה, אחד השלבים הראשונים של הטיפול הוא ירידה במשקל.
  5. מצב הערמונית וחסימות אחרותלשתן חייב להיות נתיב ברור אם השלפוחית מתפקדת כראוי. כאשר משהו חוסם את התעלה, בין אם זה ערמונית מוגדלת, אבנים בשלפוחית השתן, עצירות – או בתדירות נמוכה יותר, גידול בשלפוחית יכול להיות התוצאה. ניתוחים מסוימים, כולל ניתוחי ערמונית או אגן, עשויים גם הם לתרום לחסימת זרימת השתן.

בנוסף לגורמי הסיכון הללו, ההרגלים הבאים נחשבים לתורמים להחמרת הסימפטומים:

  • עישון, אשר עשוי לגרות את שלפוחית השתן.
  • תרופות מסוימות, אשר יכול לגרום לך להשתין בתדירות גבוהה יותר.
  • יותר מדי קפאין או אלכוהול, אשר עלול לגרום לך להשתין בתדירות גבוהה יותר.
  • בעיות ניידות, כולל דלקת פרקים, אשר עשויות למנוע ממך להגיע לשירותים בזמן.

אם אתה מאמין שאתה סובל מסימפטומים של שלפוחית רגיזה, גש לרופא שלך, הוא זה שיכול לאבחן את המצב שלך ולהתחיל מסלול לטיפול בבעיה.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן