5 טיפים לניהול המצב הפיננסי של הוריכם

חמישה טיפים לניהול המצב הפיננסי של הוריכם

מגיע הזמן שבו ילדים בוגרים מבינים שהוריהם עשויים להזדקק לעזרתם. זה מתחיל עם דברים ברורים כמו להתלוות אליהם לביקור אצל הרופא ובבתי מרקחת או לעזור להם לקבל אספקה שהם צריכים כגון מצרכים, תרופות, הליכונים ואפילו מוצרי ספיגה עבור בריחת שתן כגון חיתולים למבוגרים. אבל משהו שיכול להישאר כמעט מוסתר הוא כאשר הם מתחילים להזדקק לעזרה עם הכספים שלהם. הכי טוב בנושא זה הוא להיות פרואקטיביים ולא לחכות למקרי חירום. ישנן דרכים רבות להתערב בשלב מוקדם.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

איך לעזור להורים שלכם עם צעדים פרואקטיביים

אחת הדרכים להתחיל היא על ידי לעזור להם לשלם את החשבונות שלהם ולעודד אותם להוסיף את שמכם לחשבונות ולחסכונות שלכם. זה גם רעיון טוב לקבל עותר של הדוחות הכספיים. אם הם לא מרגישים בנוח עם כל כך הרבה עזרה, לפחות עודדו אותם לשמור תיעוד שיעזור לכם למצוא את המסמכים החשובים וליצור קשר עם בעלי המקצוע שמייעצים להם במקרי חירום. עכשיו זה הזמן לעודד אותם להגדיר מסמכים חשובים כמו ייפוי כוח, אחראי בריאות וצוואה. אלה לא דברים קלים להעלות, אבל ברגע שמתגברים על המכשול של תחילת השיחה, סביר להניח שזה יהפוך להיות קל יותר ככל שמתקדמים.

נטרו את המצב ההשקעות הנוכחיות או הקודמות של הוריכם

אם להורים שלכם יש מתכנן פיננסי הציעו להיפגש איתם. אם אין להם, הציעו לעזור להם למצוא אחד ולקבוע פגישה. דבר נוסף שיש לשקול הוא בדיקת ההשקעות שלהם. ייתכן שיהיה צורך לעדכנן אם ההורים שלכם לא עשו זאת לאחרונה.

חמישה טיפים לניהול המצב הפיננסי של הוריכם

איך לעזור להם לאחר מחלה או ירידה ביכולת המנטלית

אם זה מאוחר מדי להיות פרואקטיביים יש עדיין דרכים אחרות לעזור לאחר מקרה חירום רפואי. הנה רשימה של דברים שביכולתכם לעשות:

  1. מצאו את כל המסמכים הפיננסיים שלהם – אם אתם חושבים שיש להם יועצים פיננסיים, עשו את כל מה שאתם יכולים כדי למצוא אותם.
  2. מצאו את כל החשבונות שלהם ושלמו אותם – אם אפשרי שלמו את החשבונות על מנת להימנע מקנסות וביטולי שירות בהמשך.
  3. אתרו את מסמכי ייפוי הכוח, הנאמנות או הצוואה – אם הם עשו לכם ייפוי כוח תצטרכו את המסמכים כדי להראות לבנקים ומוסדות אחרים לפני שתוכלו להתחיל לשלם חשבונות וכדומה. הקפידו לשמור על מסמכי מקור ואל תשלחו או תשאירו אותם עם אף אחד. אם המסמכים נמצאים בכספת ואתם לא רשאים לגשת אליה, ייתכן שתיתקלו בבעיה ללא המסמכים המתאימים. אם זה קורה תוכלו לקבל טופס חדש של ייפוי כוח, ואם ההורים שלכם כשירים הם יוכלו לחתום עליו. אחרת תצטרכו לקבל צו של בית משפט.
  4. פיתחו חסכונות עם עד או תעדו את פתיחתם – זה עשוי למנוע בעיות מאוחר יותר עם קרובי משפחה או בעלי עניין אחרים.
  5. תעדו כל דבר שאתם עושים. זה עשוי להיות בעל ערך רב בהמשך.
  6. הפכו לאפוטרופוס של הוריכם – אם אין ייפוי כוח או נאמנות וההורה שלכם אינו מסוגל לטפל בכספים שלו, אתם יכולים לגשת לבית משפט על מנת להיות אפוטרופסים. צריך אישורי רופאים ומומלץ ללוות את התהליך בעורך דין.

כפי שניתן לראות, גישה פרואקטיבית יכולה לחסוך הרבה זמן והרבה כסף בהמשך. קבלת ייפוי כוח חשובה במיוחד כיוון שהיא יכולה לחסוך הרבה טרחה. יכול להיות שהתחלת התהליך תהיה קשה, אבל אחרי שמתחילים אותו קרוב לוודאי שהמצב של כל המעורבים ישתפר ויהיו בטוח יותר.

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן