6 הרגלים שמשפיעים על השליטה שלכם בשלפוחית השתן

יש קשר חזק בין תזונה ואורח חיים לבין שליטה בשלפוחית השתן. מזונות ומשקאות ספציפיים, גודל המנות והזמנים שבהם אתם אוכלים ושותים, כל אלה יכולים להשפיע על תסמינים כמו דחפים בלתי נשלטים ללכת לשירותים או דליפה משלפוחית השתן. אם אתם סובלים מסימפטומים של בריחת שתן, מומלץ מאוד ללכת לרופא ולדון באפשרויות הטיפול, אבל יש כמה שינויים שאתם יכולים לעשות בהרגלי היומיום שעשויים לעזור לכם לנהל את הסימפטומים בצורה טובה יותר. אחד מהם הוא להשתמש בחיתולים למבוגרים ומוצרי ספיגה שונים בכדי למנוע דליפות לא רצוניות ולהמנע ממבוכה.

 

הנה שישה הרגלים נפוצים שיכולים להשפיע על שליטתכם בשלפוחית השתן, ומצורפים להם פתרונות קלים שעשויים לשפר את הסימפטומים שאתם סובלים מהם:

  1. שתייה מרובה של נוזלים.

שתיית מים לאורך היום היא מרכיב בסיסי בבריאות הכללית שלכם, אבל גם יותר מדי מדבר טוב יכול לגרום לבעיות בשליטה שלפוחית השתן. כאשר אתם שותים יותר מדי, עודף הנוזלים מציף את שלפוחית השתן, דבר אשר יכול להחמיר ולגרום לבריחת שתן. לעומת זאת, כאשר אתם לא שותים מספיק נוזלים, השתן שלכם יהיה מרוכז יותר, דבר אשר יכול לגרות את שלפוחית השתן, להפוך אותה לרגישה ולהחמיר את הדחף ללכת לשירותים כדי להקל על עצמכם.

פתרון: שימו לב לכמות הנוזלים שאתם שותים במהלך היום. המטרה היומית שלכם צריכה להיות שתיית כשמונה כוסות מים, אשר אמורות להיות מספיקות כדי לשמור עליכם בריאים.

  1. צריכת נוזלים לפני השינה.

זה לא רק מה שאתם אוכלים ושותים, אלא גם מתי אתם עושים זאת. כוס חלב או תה לפני השינה יכולה לעזור לכם להירגע, אבל זה גם יכול להפוך את זה לקשה או בלתי אפשרי להתאפק ולהחזיק את השתן עד שאתם מתעוררים בבוקר.

הפתרון: חדלו מצריכת נוזלים כשעתיים  לפני שאתם הולכים לישון. אם אתם צריכים משהו כדי לעזור לכם להירגע לפני השינה, נסו יוגה, קריאה, או האזנה למוסיקה מרגיעה.

  1. להנות מכמה בירות עם חברים.

כמה משקאות אלכוהוליים לא יפגעו ברוב האנשים, אבל עבור אלה מביניכם שחווים בריחת שתן, אלכוהול יכול לגרום לדליפה. הסיבה לכך היא שאלכוהול יכול להשאיר אתכם מיובשים, והיובש הזה בתורו מגרה את שלפוחית השתן. אלכוהול יכול גם להפריע לתקשורת בין המוח לשלפוחית השתן לגבי התזמון הנכון שבו אתם אמורים ללכת לשירותים, מה שהופך אתכם לרגישים יותר ל"תאונות".

הפתרון: הגבילו את צריכת האלכוהול. יש אנשים שיכולים לשתות משקה אחד ולהיות בסדר עם זה, בעוד שאחרים צריכים לוותר על אלכוהול לחלוטין כדי להמנע מבריחת שתן. עשו ניסוי כדי לראות מה עובד הכי טוב בשבילכם.

6 הרגלים שמשפיעים על השליטה שלכם בשלפוחית השתן

  1. מזון ומשקאות המכילים קפאין.

נדמה שעם שוקולד טעים, מה כבר יכול להיות לא בסדר? אז זהו, שהקפאין שהוא מכיל מגרה את שלפוחית ​​השתן, ואף יותר מכך, הוא ממש משמש כחומר משתן. משקאות המכילים קפאין כמו קפה ותה יכולים לגרום לאותו סוג של תגובה.

הפתרון: צמצמו את צריכת השוקולד והמשקאות המכילים קפאין כדי לראות אם זה ממזער את הבעיה. אפשרויות נטולות קפאין הן בחירה טובה יותר, אך הן עדיין יכולות להוות אתגר עם שלפוחית ​​השתן, במיוחד אם אתם הולכים על משקאות מוגזים מכיוון שהם יכולים גם לגרום לגירוי.

  1. ארוחות מתובלות מאוד.

אתם יכולים לאהוב טעמים אקזוטיים, אבל להיזהר ממה שהם יכולים לעשות בכל הקשור לשליטה בשלפוחית ​​השתן שלכם. מזונות מתובלים היטב עשויים לגרות את רירית שלפוחית ​​השתן. כך גם לגבי מזונות ומשקאות בעלי תוכן חומצי גבוה, כולל מיצי הדר, עגבניות ופירות נוספים.

הפתרון: שימו לב למה שאתם אוכלים וכיצד הוא משפיע על השליטה בשלפוחית ​​השתן. יומן שבו אתם מנהלים את התזונה שלכם יכול לעזור לכם לעשות את הקישורים הדרושים בין אורח חייכם לתסמיני בריחת השתן, וכך תצליחו לזהות מה אתם מסוגלים לסבול וממה אתם צריכים להפרד.

  1. תופעות לוואי אפשריות של תרופות.

תרופות ללחץ דם, כדורי שינה, תרופות נוגדות דיכאון ומרפי שרירים יכולים לגרום לבריחת שתן ולהחריפה. תרופות מסוימות שמטרתן הרפיית שרירים עשויות לגרום לדליפה בדרכי השתן, בעוד שאחרות עשויות להגביר את כמות השתן שמצטברת או להפריע ליכולת לזהות כי שלפוחית ​​השתן שלכם מלאה. כל אלה יכולים להיות גורמים מטרידים בהחלט.

הפתרון: קראו את האותיות הקטנות בעלון תופעות הלוואי האפשריות של התרופות שאתם לוקחים, או שתשאלו את הרוקח אם משהו בטיפולים התרופתיים שאתם מקבלים יכול להיות הגורם להרעת המצב. אם כן, דברו עם הרופא שלכם. ייתכן שתוכלו לנסות תרופה אחרת, לשנות את המינון כדי למזער את הבעיה, או לנסות כמה גישות אחרות שיכולות לעזור לכם להשיג שליטה טובה יותר בשלפוחית ​​השתן.

×

עגלת קניות

דילוג לתוכן