היתרונות של פעילות גופנית בגיל מבוגר

היתרונות של פעילות גופנית בגיל מבוגר

עבור איכות חיים בריאה ומספקת בשנים המאוחרות יותר לחיים, לא ניתן להמעיט בערך של שמירה על קשישים פעילים. תרגילים שגרתיים חיוניים לשמירה על אורח חיים בריא ולהבטחת רווחה פיזית.

מחקרים רבים מראים כי תרגילים קלים במשך שלושים דקות ביום יכולים למנוע או לעכב מחלות לב וכלי דם, מחלות נשימה, דלקת פרקים ועוד. שמירה על קשישים פעילים מסייעת גם בשמירה על בריאות נפשית תוך וויסות מצב הרוח ורמות אנרגיה. עם תזונה נכונה ופעילות גופנית (כמו התרגילים הפשוטים אך היעילים שמפורטים בכתבה זו), הבריאות ואיכות החיים של הקשישים יכולה להשתפר.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

היתרונות בלהישאר פעיל בגיל מבוגר

ככל שאנחנו מתבגרים, גמישות השרירים וצפיפות העצם יכולים להוביל לדאגות חדשות. אימוני התנגדות או אימונים במשקל נמוך יכולים לעזור לקדם את צפיפות העצם ולהפחית את הידרדרות השרירים.

מחקרים הראו כי עבודה גופנית על קבוצות שרירים ותרגילים לפעילות הלב וכלי הדם משפרים את גמישות השרירים, מגבירים את זרימת הדם, כוזרים לווסת את מצב הרוח, מקדמים חדות מנטלית ומגבירים את רמת האנרגיה הגוללת. בין אם זה הליכה מהירה או אימון ספציפי, להישאר פעיל ישמור על הגוף והנפש שלכם בצורה הטובה ביותר בכל שלב בחיים.

דברים חשובים לקחת בחשבון לפני התחלת פעילות גופנית בגיל מבוגר

חימום נכון במשך עשר דקות לפחות הוא תמיד רעיון טוב לפני תחילת כל תרגיל על מנת להבטיח שלא ימשכו רצועות או שרירים. חשוב להעריך את רמות הכוח שלך ולהתחיל באיטיות. כמו כן חשוב לזכור כי יציבה טובה, נשימה מאוזנת וביצוע כל התנועות בצורה איטית ומכוונת מומלצים על מנת למנוע פגיעה.

אימון בסיבולת נמוכה

זה יכול להתרחש בצורה של הליכה מהירה או ריצה בפארק, אירובי בעצימות נמוכה ואפילו ריקוד. אם אתם אוהבים לעשות ספורט בבריכה, תרגילי סיבולת יכולים להיות גם בצורה של שחייה איטית או אירובי במים, אשר מועילים בנוסף עבור כאבי מפרקים שונים.

אימוני סיבולת מאפשרים להגביר את קצב הלב. אימון קבוע ועקבי יסייע לקדם את החוזק הכולל של הרכב השרירים ולשפר את בריאות הלב וכלי הדם. מלבד להתאמן בחדר הכושר או בחוץ, אימוני סיבולת יכולים להיות גם במהלך סוגים שונים של עבודות בית כמו טאטוא, גינון, טיול עם הכלב ואפילו כיסוח הדשא.

היתרונות של פעילות גופנית בגיל מבוגר

תרגילים כוח קלים

תרגילים בהתנגדות נמוכה ובתנועה הם דרכים מצוינות להקל על המתח והכאב במפרקים תוך כדי עזרה לשרירים ולרצועות לשמור על כוחם. תרגילי כוח בהתנגדות נמוכה הם בעלי סיכון נמוך יותר לגרום לשברים בעצמות ולמתיחת שרירים. שני הסוגים הנפוצים ביותר של תרגילים בהתנגדות נמוכה הם:

 

תרגילים איזומטריים

תרגילים איזומטריים הם שיטות של אימוני כוח בהם הזווית המשותפת שבה התנועה מבוצעת, כמו גם אורך השריר, נשארים ללא שינוי במהלך ההתכווצות.

זה אומר בפשטות כי תרגילים איזומטריים כרוכים בעמידות סטטית ולא בטווח דינמי של תנועה (בניגוד לריצה למשל). בדרך זו, תרגילים איזומטריים יכולים להתחיל באופן קל ולהגדיל את עוצמת השרירים. כך, הם דורשים תזוזה מינימלית וזמן השקעה קצר.

תרגיל איזומטרי יכול להיות פשוט כמו הרמת הידיים שלך מולך עד לכתף, ולאחר מכן שמירה שלהם בצורה זו למשך זמן ממושך (10-30 שניות). תרגיל איזומטרי נוסף יכול להיות כרוך בהרמת רגל או שתיים בזמן ישיבה ושמירה עליהם כך לאותו פרק זמן שתואר.

עבור קשישים, זוהי דרך עדינה לקדם ולשמור את כוח השרירים. פשוט צריך להוסיף עוד זמן כאשר מרגישים שהשרירים התחזקו.

 

תרגילים התנגדות פרוגרסיביים

תרגילים התנגדות פרוגרסיביים, או PRT, הם סוג של אימון כוח שבו התנגדות משמשת על מנת לחזק את השרירים. התנגדות יכולה להיות משקולת קטנה לקרסול, רצועה אלסטית, ספר קל או כל דבר אחר שיש לו מסה. בעיקרון, משמעות הדבר היא שימוש של עומס חיצוני שמשמש נגד הגוף על מנת לחזק את השריר דרך התכווצות.

משקולת היא דוגמא פשוטה לתרגיל כזה. שכיבה במיטה על הגב והחזקת ספר מעליך גם זו דוגמא ל-PRT. סוג זה של תרגילים מקדם כוח וגמישות, אבל לא בהכרח מומלץ עבור אנשים עם בעיות במפרקים.

 

מחשבות אחרונות

כושר איננו תמיד תחלופה למוצרי ספיגה כגון חיתולים למבוגרים או תחתונים סופגים, עם זאת ככל שאנו מגיעים לשנים מאוחרות יותר בחיינו, החשיבות של שמירה על אורח חיים בריא ופעיל היא חיונית לכל אחד אשר רוצה לשמור את האנרגיות ואת היכולות הפיזיות והנפשיות שלו ברמות אופטימליות. בין אם מדובר בהליכה קלה בפארק, תרגילי כוח בחדר הכושר או מטלות יומיומיות בבית,  פעילות גופניות ותזונה מאוזנת יעזור לכם ליהנות יותר מהחיים בגיל מבוגר.

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן