היתרונות של חברת בעלי חיים עבור מבוגרים

היתרונות של חברת בעלי חיים עבור מבוגרים

קשישים המגדלים בעלי חיים עשויים לראות שיפורים בחייהם במגוון תחומים. הפעילות הגופנית, הידידות והגירוי המנטאלי הגלום בבעלות על חיות מחמד, יכולים להביא שמחה והגשמה לחיי אנשים, תוך סיוע במאבק במחלות, דיכאון וירידה בבריאות ובכושר.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

שיפור הכושר הגופני והבריאות

עבור קשישים פעילים יותר, כלב יכול להיות חיית המחמד האידיאלית לעידוד פעילות גופנית. לקיחת כלב לטיולים מספר פעמים ביום היא דרך מצוינת לשלב יותר פעילות גופנית לתוך אורח חיים יומיומי. מיותר להסביר עד כמה היתרונות של פעילות גופנית משמעותיים עבור קשישים.

ככל שאנו מזדקנים, מסת השריר וצפיפות העצם יורדות באופן טבעי, מה שמפחית את כוח הניידות ומגדיל את הסבירות לנפילות, דבר שיכול להיות בעל השלכות הרסניות. טיולים רגילים יכולים לסייע בשמירה על חוזק השרירים וגמישות המפרקים, ויכולים גם להעלות את רמת החיוניות והאנרגיה. ההשפעה הכוללת של זה היא לשמור או אפילו לשפר את הניידות ואת הכושר, ומאפשרת קשישים לשמור על עצמאותם ולחזק את בריאותם.

ההתעמלות השגרתית המעורבת בלהיות בעלים של כלב יכולה גם לסייע לקשישים באוכלוסייה לשמור על משקל בריא, אשר יכול לסייע במניעת מחלות הקשורות להשמנה כמו סוכרת מסוג 2 ומחלות לב. אנשים עם בעיות לב קיימות מראש יכולים גם להפיק תועלת מההתעמלות.  מחקר אחד מצא כי בעלי הכלבים עם מחלות עורקי הלב היו בעלי תוחלת חיים טובה יותר וכושר טוב יותר מאלו ללא כלבים.

ישנן גם ראיות מדעיות המעידות על כך שפעילות גופנית קבועה חשובה לבריאות המוח ואף מונעת את הופעת האלצהיימר והדמנציה. בעלות על כלב בקרב קשישים היא, אם כן, מועילה לבריאות שלהם בכמה רמות שונות ויכולה להיות האופציה המושלמת עבור אלה המעוניינים לשפר את הכושר והבריאות שלהם.

נמצא קשר ישיר בין פעילות גופנית לבין שליטה יותר טובה על בריחת השתן אצל מבוגרים. כך שהדבר יכול לגרום גם לשיפור בהיבט הזה.

למבוגרים פעילים ניתן להתאים תחתונים סופגים מיוחדים או פדים סופגים מותאמים כך שלא יפריעו להם בפעילות היום-יום. חיתולים למבוגרים לא מתאימים לפעילות גופנית.

 היתרונות של חברת בעלי חיים עבור מבוגרים

גירוי מנטאלי

פרישה לגמלאות יכולה להיראות כמו חלום עבור רבים, אבל אנשים מבוגרים נוטים לגלות כי ללא עבודה קבועה, שעמום וחוסר פעילות גופנית יכולים להימאס במהרה. בעל חיים שצריך לטפל בו מחייב כמות מסוימת של עבודה יומית כגון האכלה, טיפול ופעילות גופנית, ונותן לאנשים קשישים סיבה להקים שגרות ולהיות עסוקים כשהם מטפלים בצרכים של חיית המחמד שלהם.

זה, והקשרים החזרים שאנשים יוצרים עם בעלי החיים שלהם, יכולים להביא מיקוד ומשמעות לחייהם של אנשים. לגירוי המנטאלי הרגיל שמגיע עם טיפול בחיית מחמד יש יתרונות רבים בקרב קשישים, כולל שיפור הזיכרון, הקלת דיכאון והגברת הריכוז.

 

שיפור הבריאות הנפשית

בדידות היא תחושה אופיינית בקרב אוכלוסייה מבוגרת, עם אחוז גדול של מבוגרים מעל גיל 60 שמדווחים על בדידות חברתית. כאשר רמות האנרגיה והניידות הפיזית מתחילות לרדת עם הגיל, אנשים מבוגרים וטים פחות לעזוב את הבית. כתוצאה מכך, בדידות ושעמום יכולים להתרחש, ואלה קשורים בקשר הדוק עם חרדה ודיכאון.

החברות המוצעת על ידי חיית מחמד יכולה לעזור מאוד בהקלת הרגשות האלה, שכן טיפול ביצור חי אחר יכול לעזור להזיז את המוקד של הפרט הרחק מהעצמי. זה עשוי גם לעודד קשישים לעזוב את הבית בתדירות גבוהה יותר, או כדי לרכוש מוצרים לחיית המחמד או כדי לטייל איתה.

מעשה היציאה לעתים קרובות יותר יכול להגדיל את רמת החברות בחייהם של מבוגרים, ולגרום להם ליצור קשרים חדשים ולהרגיש יותר חלק של העולם הסובב אותם.

לליטוף בעלי חיים יש גם השפעה מרגיעה על אנשים רבים. עבור אלה עם רגשות של תסיסה וחרדה, זה יכול לייצר תחושה של רוגע ושביעות רצון, מה שמשפר את הרווחה הנפשית הכוללת.

 

כמובן שיש לשקול דברים שונים, כמו רמת התחזוקה שדורשות חיות מחמד שונות, עלות אחזקתן וגיל החיה (למשל, גורים דורשים עבודה רבה יותר מאשר בעלי חיים שהגיעו לבגרות). אך אין ספק שהיתרונות בטיפול בבעל חיים רבים ויכולים לעזור למבוגרים רבים להעביר את חייהם בצורה נעימה ובריאה יותר.

 

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן