מה גורם לדליפות שתן קלות מהשלפוחית?

מה גורם לדליפות שתן קלות מהשלפוחית

מה גורם לדליפות שתן קלות מהשלפוחית?

בריחת שתן היא מצב שכיח ביותר, המשפיע על כ-45% מהנשים. גורמי הסיכון והגורמים לבריחת שתן שונים מאוד. אפשר להתנחם בכך שמצב זה לעיתים רבות ניתן לטיפול. אבל על מנת לדעת מהן אפשרויות הטיפול, יש לקבוע את המקורות האפשריים לתופעה.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

גורמי הסיכון לבריחת שתן הם רבים. כמה גורמי סיכון ותזונה שנוטה לגרות את מערכת השתן כוללים:

  1. עישון
  2. עצירות כרונית
  3. השמנה
  4. צריכת אלכוהול
  5. צריכת קפאין
  6. משקאות מוגזים
  7. ממתיקים מלאכותיים
  8. מאכלים חומציים
  9. מאכלים חריפים

אם מפחיתים את הצריכה של מזונות אלה ואת ההרגלים הלא בריאים, ניתן לשלוט או לפחות להפחית את הסימפטומים.

אירועי חיים אחרים שיכולים לגרום לבריחת שתן כוללים:

  1. הריון קודם
  2. לידה
  3. כריתת רחם
  4. התבגרות שמובילה לשליטה ירודה בשלפוחית

מה גורם לדליפות שתן קלות מהשלפוחית

יש מגוון רחב של תרופות שיכולות לתרום גם הן לבריחת שתן, כולל תרופות רבות לבעיות לב וכלי דם, תרופות הרגעה, מרפי שרירים וטיפולים של פרקינסון. הפרעות רפואיות ונוירולוגיות רבות יכולות בעצמן לגרום לדליפה של שלפוחית השתן:

  1. סכרת
  2. טרשת נפוצה
  3. פרקינסון
  4. פציעות בעמוד השדרה
  5. זיהום בדרכי השתן
  6. דלקת בשלפוחית השתן
  7. אבנים בכליות
  8. סרטן בשלפוחית השתן

נשים רבות עשויות לחוות דליפה קלה מידי פעם כאשר הן צעירות יותר, ולאחר מכן לחוות החמרה פתאומית סביב גיל המעבר. לא מדובר בצרוף מקרים, שכן אסטרוגן עוזר לשמור על רקמות החיבור של האגן ועל דרכי השתן. עם הירידה באסטרוגן המלווה את גיל המעבר, התמיכה של השלפוחית ושל דרכי השתן נחלשת. כמו כן, הקיבולת של השלפוחית קטנה ככל שאנו מתבגרים, כך שאנו צריכים ללכת לשירותים בתדירות גבוהה יותר. עם הירידה בזריזות הגופנית זה יכול להיות קשה להגיע לשירותים בזמן.

כמו כן, הפרעות רפואיות רבות יכולות להשפיע על אי בשליטה בשלפוחית, כגון יתר לחץ דם, מחלות כלי דם, הפרעות נוירולוגיות וסכרת, כל אלה הופכות לשכיחות יותר ככל שמתבגרים.

למדריך המלא לבריחת שתן בקרב נשים לחצו כאן >>

אפשרויות הטיפול המוצעות תלויות במידה רבה בסוג בריחת השתן שהאדם חווה. רובינו מכירים מישהו שחווה מידה מסוימת של בריחת שתן, הדליפה האופיינית שמתרחשת בשיעול, עיטוש או פעילות גופנית, והיא נובעת מרגיעה בתמיכה המבנית של השופכה ונקראת בריחת שתן כתוצאה מלחץ. בעזר נאמן קיימים מוצרי ספיגה איכותיים לבריחת שתן כגון פדים או חיתולים למבוגרים, אשר עוזרים להפחית ואף למנוע מהדליפות להיות נראות לעין. כל מוצר שונה במקצת על מנת לסייע בפתרון הצרכים הספציפיים של אנשים שונים. מכיוון שמדובר בעיקר בבעיה אנטומית, ניתן לטפל בבריחת שתן גם עם פיזיותרפיה, תמיכה רפואית או ניתוח.

הסוג השני הנפוץ של בריחת שתן אצל נשים נובע מדחף, בו העצבים המזינים את השרירים או את שרירי דופן שלפוחית השתן בעצמם יורים כאשר הם אינם צריכים, ובכך גורמים לדחף פתאומי למתן שתן, ולדליפה משמעותית כאשר לא ניתן להתפנות בזמן. זהו מצב רפואי יותר מאשר בעיה כירורגית ולעיתים קרובות קל לטפל במצב זה עם תרופות.

להסבר מלא על סוגי בריחת השתן לחצו כאן >>

לעיתים קרובות ניתן לחוות שילוב של שני הסוגים, מה שמכונה ברחת שתן מעורבת. אצל חלק מהנשים ישנה שלפוחית שמזכירה בלון מתוח, ואינה מסוגלת להתכווץ היטב ונשארת מלאה מדי, וכתוצאה מכך ישנה דליפה. אחרות עשויות לחוות חולשה בשרירי השופכה הדרושים על מנת לשמור על השתן בשלפוחית.

כאשר הגורמים והסוגים של בריחת השתן מורכבים מאוד, עדיף לקבל הערכה של המצב על ידי גניקולוג או אורולוג עם ניסיון בבריחת שתן בקרב נשים וניתוחי אגן.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן