בדקו את עצמכם: האם יש לכם בריחת שתן?

צקליסט האם יש לכם בריחת שתן

בריחת שתן מתרחשת כאשר אי אפשר לשלוט בשלפוחית השתן וחווים דליפות בשלפוחית השתן באופן לא צפוי. למרות שהשכיחות גדולה מאוד, בריחת שתן לא צריכה להיחשב כתופעה נורמלית ושגרתית. לרוב היא אינה מחלה בפני עצמה אלא סימפטום של מצב רפואי אחר.

איך תדעו אם יש לכם בריחת שתן? השתמשו ברשימה הבאה על מנת לברר זאת.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

האם אתם לובשים פדים שעוזרים לכם למנוע דליפה?

אם כן, האם אתם לובשים את הסוג הנכון? ישנם פדים סופגים למבוגרים שתוכננו במיוחד עבור בריחת שתן. רפידות אלה דומות לרפידות שמשמשות נשים בזמן הווסת, אך שונות בכך שנועדו לספוג כמות גדולה יותר של נוזל ולנטרל ריחות של שתן. לכן יש צורך להשתמש ברפידות ייעודיות ולא ניתן להשתמש ברפידות שנועדו לווסת עבור בריחת שתן.

האם אתם סובלים מדליפת שתן כשאתם מתעטשים, משתעלים, צוחקים או פשוט קמים ממקום ישיבה? מה לגבי כאשר אתם עוסקים בפעילות גופנית כלשהי, כמו ספורט או הרמת חפצים כבדים?

אם כן, ייתכן שאתם חווים סוג של בריחת שתן אשר נקרא בריחת שתן כתוצאה מלחץ/מאמץ. אי-שליטה בשלפוחית השתן נגרמת על ידי לחץ על שלפוחית השתן.

האם אי פעם היית בהריון או ילדת?

אם התשובה לכך חיובית, ייתכן מאוד כי שרירי רצפת האגן שלך נחלשו או נמתחו יותר מדי, מה שגורם לדליפת שתן לא רצונית. אל דאגה, בעיות בשלפוחית השתן לאחר הריון הן בדרך כלל זמניות וניתנות לטיפול בעזרת תרגילים לחיזוק רצפת האגן ושינויים התנהגותיים.

האם יש לכם דחפים פתאומיים או תכופים להשתמש בשירותים?

אם כן, ייתכן שיש לכם שלפוחית שתן פעילה יתר על המידה (ידועה גם בכינוי שלפוחית רגיזה) או שאתם חווים בריחת שתן כתוצאה מדחיפות. זה יכול להיגרם על ידי גורמים שונים, החל מתזונה ועד דלקות בדרכי השתן או הפרעות נוירולוגיות.

צקליסט האם יש לכם בריחת שתן

האם אתם מוצאים את עצמכם לא מגיעים לאירועים ולטיולים מחשש לתאונה בפומבי?

אם כן, זו אינדיקציה לכך שאתם עלולים לסבול מבריחת שתן. אנשים רבים עם מצב זה מרגיש נבוכים, בודדים מסרבים לחפש טיפול תרופתי. זה לעתים קרובות מוביל להערכה עצמית נמוכה ואיכות חיים נמוכה. אין שום סיבה להימנע מאירועים ולא לקיים חיים תקינים עם בריחת שתן. מומלץ להתייעץ עם הרופא בנוגע לפתרונות רפואיים ולנסות שימוש במוצרי ספיגה למבוגרים.

האם הפסקתם להשתתף בספורט או בפעילויות פנאי אחרות משום שאתם מפחדים מדליפת שתן?

אם כן, זה גם סימן לכך שייתכן שיש לכם בריחת שתן. אנשים רבים שחווים בריחת שתן עדיין מסוגלים להשתתף בספורט ולהישאר פעילים עם השימוש בשינויים התנהגותיים ובחיתולים למבוגרים.

האם אתם מרגישים כאילו שלפוחית ​​השתן שלכם אף פעם לא ריקה?

אם כן, ייתכן שאתם חווה בריחת שתן כתוצאה ממלאות יתר. זה מצב בו שלפוחית ​​השתן שלך תמיד מרגישה מלאה למרות שאתם כל הזמן משתמשים בשירותים. לפעמים שלפוחית ​​השתן מלאה מדי וגולשת, מה שגורם לדליפה בלתי צפויה. בריחת שתן מסוג זה יכולה להיגרם על ידי חסימה בשופכה, שרירי שלפוחית ​​שתן חלשים ונזק עצבי.

האם יש לכם בעיה להגיע לשירותים בזמן?

אם כן, ייתכן שיש לכם שלפוחית ​​רגיזה או בריחת שתן כתוצאה ממלאות יתר. אתה יכול לאמן את השלפוחית לעשות תרגילי קיגל כדי לעזור לדכא את הדחפים וללכת להתפנות לעיתים תכופות.

האם אתם כל הזמן קמים באמצע הלילה כדי לתת שתן?

אם כן, ייתכן שאתה חווים נוקטוריה, שהוא מצב בו מתעוררים מספר פעמים בלילה כדי לתת שתן. מצב זה יכול להיגרם על ידי מגוון של גורמים, כולל ייצור שתן מוגזם, יכולת שלפוחית ​​השתן נמוכה, סוכרת, ודלקת בדרכי השתן.

דליפת שתן משפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם, עם סיבות הנעות בין תופעות לוואי של תרופות לבין סיבה חמורה יותר, כמו סוכרת או סרטן הערמונית. אם ענית בחיוב לכל אחת משאלות אלה, עליך לפנות לרופא בהקדם האפשרי. הוא /היא יכולים לעזור לך לקבוע את הגורם לבעיות בשתן שלך ולעזור לך לשמור על אורח חיים פעיל.

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן