ריח חריף בשתן כיצד תוכלו לשלוט בו

כיצד לשלוט בריח בעת בריחת שתן

אחד החששות הנפוצים הקשורים בבריחת שתן הוא איך לשלוט בריח חריף בשתן. זה יכול להיות קשה לעשות זאת כשמתמודדים עם בעיות בשלפוחית השתן, במיוחד כאשר נמצאים כל הזמן בחברת אנשים. למרבה המזל יש שיטות שונות בהן ניתן להיעזר על מנת להפחית ריחות ולשמור על רעננות בכל עת:

אם אתם מסתכלים על הצבע של השתן כדי לקבל תמונה על מצב בריאותכם זה מצוין. אך עליכם לקחת בחשבון כי גם לריח של השתן ישנה חשיבות גבוהה, מעבר למה שתעלו על הדעת. זה נכון שלא נוכל להריח את השתן בכל פעם, אך ברגע שישנו ריח חריג עלינו לבחון זאת מקרוב. לא תצליחו לפספס ריח חריף בשתן, אפילו אם תנסו להיות אדישים לעניין הזה. אם שמתם לב שלשתן שלכם ישנו ריח שונה וחריג, חשוב שתבינו מהי הסיבה לכך. במאמר הבא אנו הולכים להפוך את כל סימני השאלה בהקשר הזה לסימני קריאה חד משמעיים. כך תוכלו לדעת כי יש לכם בידיים את כל הידע והכלים הדרושים להתמודד עם הסיטואציה הזו. ריח שתן חריף יכול להיות סימן לבעיה בריאותית גדולה שפוקדת אתכם ברגעים אלה.

מהו ריח חריף בשתן? 

קשה מאוד להגדיר מראש מהו ריח חריף בשתן, בכל זאת כל אחד יכול לראות זאת בצורה שונה. מה שאפשר להגיד זה שמדובר על ריח חריג בעת מתן שתן, כזה שלא הרחתם כמותו קודם לכן. זה נכון שלשתן שלכם אין ריח נעים בלאו הכי, עדיין לא מדובר על ריח לא נעים בכלל. ריח בשתן הוא אלמנט שאי אפשר להתעלם ממנו, גם אם אינכם בטוחים לגביו. במקרה של ספקות מוטב יהיה לגשת לרופא כדי שיעשה בדיקה קצת יותר רצינית ומעמיקה. עם זאת אינכם צריכים להיות מומחים בתחום כדי להבין שהריח של השתן שלכם אינו הריח הרגיל שהתרגלתם אליו עד כה.

מה יכול להעיד ריח רע בשתן?

אנו מבינים כי אתם פחות רוצים להיות דרמטיים, חשוב להבין כי ריח רע בשתן לא נוצר סתם כך. מדובר על אלמנט שמחייב אתכם להיות בבקרה, גם אם בסוף המציאות תהיה פחות מדאיגה. טוב לנקוט משנה זהירות, בטח אם אתם מבינים כי מדובר על מצב לא טריוויאלי. לריח חריף בשתן יכולות להיות כל מיני סיבות, אנו ננסה להציג את הסיבות הכי נפוצות כאן. כך שתוכלו להעריך פחות או יותר מהי הסיבה שבגינה אתם מתמודדים עם ריח חזק בשתן. טוב להיות מחמירים בהקשר הזה, ולא להיות מאלה שמקלים יתר על המידה. הקלה מהותית עשויה לגרום לכך שתפספסו הזדמנות מצוינת להתמודד עם הבעיה הקיימת.

הגוף שלכם מיובש

בקיץ ואפילו בחורף ישנה חשיבות לשתות כמה ליטרים של מים בכל יום. לצערנו בשל שגרת יום עמוסה, לא מן הנמנע כי לא נעשה זאת בתדירות המתבקשת. אם אתם מריחים ריח חריף בשתן יכול להיות שזה סימפטום של התייבשות. כמובן שאם הגוף שלכם מיובש, יהיה עליכם לפעול במהרה להחזיר לו את הנוזלים הנדרשים. מלבד ריח חזק בשתן תראו גם צבע כהה מאוד של השתן שמעיד על היעדר שתייה. כל עוד אתם מרגישים טוב יחסית תוכלו לפתור את הבעיה על ידי שתיית מים בכמויות קטנות ועקביות. אם אתם מרגישים תשושים וחלשים, מוטב יהיה לגשת לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי. התייבשות היא בעיה רצינית שאי אפשר להקל בה ראש או להתעלם ממנה.

הרבו בשתיית מים. לעתים קרובות, ריחות שתן לא נעימים נגרמים כשלא שותים מספיק מים. אנשים רבים עם בריחת שתן מאמינים כי דווקא המעטה בשתיית מים תסייע להם עם בעיות בשלפוחית ​​השתן. עם זאת, כאשר שותים פחות, השתן הופך מרוכז וכתוצאה מכך בעל ריח חריף יותר. בנוסף, התייבשות יכולה לגרות את שלפוחית ​​השתן, וליצר דחף לתת שתן בתדירות גבוהה יותר.

דלקת וצריבה בשתן

עוד בעיה רפואית שעשויה להביא איתה ריח בשתן היא דלקת בשתן. הדלקת מגיעה לרוב עם צריבה בשתן, מדובר על שילוב שקשה מאוד להפריד בינו. אומנם דלקת בדרכי השתן אינה מסכנת חיים, אך היא בהחלט יכולה להביא עימה חוסר נוחות. אתם מצדכם תרצו לדעת שאתם לא מתפשרים בעניין הזה, ומעניקים לעצמכם את הפתרונות הנדרשים. הדרך הכי אפקטיבית לפתור בעיות בדרכי השתן תהיה על ידי צריכת אנטיביוטיקה או קבלת טיפול רפואי אחר. האופציה לזהות דלקת בדרכי השתן היא על ידי בדיקת שתן, את הבדיקה עושים בקופת החולים. אחרי ביצוע הבדיקה ניתן יהיה לדעת בדיוק האם ישנה דלקת או שיש צורך לבדוק בעיות נוספות. אך שילוב של ריח בשתן עם צריבה בשתן מעיד לרוב על דלקת חמורה.

בדיקת זיהומים בדרכי השתן – סיבה שכיחה להיווצרות ריחות לא נעימים. תתכן דלקת בדרכי השתן אם:

  • לשתן יש ריח חריג וחריף בצורה יוצאת דופן.
  • קיימת תחושת צריבה בעת מתן שתן.
  • קיימת תחושה של צורך תמידי להשתין.
  • בעת מתן שתן, יוצאות טיפות בודדות.
  • השתן עכור וכהה.

אם אתם חושדים שאתם סובלים מדלקת בדרכי השתן, פנו לרופא בהקדם האפשרי. דלקת בדרכי השתן ניתנת לטיפול בעזרת אנטיביוטיקה.

שתייה מרובה של קפה

יש כאלה שרואים את הקפה בתור החבר הכי טוב שלהם, הפתרון לימים עמוסים עם המון משימות. אך האם אתם יודעים מה יכול להיגרם כתוצאה משתייה מרובה של קפה? ריח חריף בשתן עשוי לנבוע מכך שאיבדתם שליטה בכל הנוגע לכמות כוסות הקפה אותן שתיתם. הקפה עשוי מחומרים חזקים מאוד, כאלה שיכולים להשפיע על הריח של השתן שלכם. חשוב להדגיש כי אותו ריח רע מהשתן אינו באמת ריח רע, אלא בסך הכל ריח של קפה. אך בגלל שמדובר על ריח חריג שאינכם מורגלים אליו, הוא מתפרש אצלכם בתור ריח לא נעים. חשוב להסביר כי במקרה הזה אינכם צריכים לעשות דבר, רק להוריד את צריכת הקפה היומית במידת האפשר. 

אכלתם אוכל מסוים

יכולים להיות מקרים בהם ריח חריף בשתן אינו מעיד על בעיה בריאותית. אין סיבה בכל פעם שישנו ריח בשתן להיכנס לפאניקה, כן חשוב לבדוק זאת לעומק. יכולים להיות מקרים בהם תתמודדו עם ריח רע בשתן בשל מאכלים שונים שאותם אכלתם. זה יכול להיות אספרגוס, בצל, שום או כל מיני מאכלים דומים להם. ישנם מאכלים שהדומיננטיות שלהם גבוהה, עד שהם מביאים לריח אפילו בשתן. כמובן שתוכלו להימנע מלאכול את אותם מאכלים, זה יעזור לכם להפחית את הריח הרע מהשתן. עם זאת לא מדובר על מצב שמחייב אתכם לשנותו. בשלב מסוים יכול להיות שתתרגלו כבר לריח הרע ומבחינתכם הוא לא ירגיש כעניין חריג. 

יש לכם סוכרת

לפני כמה מאות שנים הדרך היחידה לזהות סוכרת הייתה באמצעות השתן. ברגע שלשתן היה ריח רע, היו בוחנים את העניין הספציפי הזה. כיום ריח חריף בשתן הוא לא הסימפטום היחידי שמעיד על סוכרת, כמובן שיש דרכים מדויקת לבחון אותה. עם זאת עדיין ברגע שישנו ריח בשתן עליכם לשלול את העניין הספציפי הזה. יכול להיות שמתפתחת אצלכם מחלת הסוכרת או שכמות הסוכר בדם גבוהה מהנדרש. עליכם לפקח על העניין הזה, ולנסות למנוע ממנו לצאת מכלל שליטה. ישנם כאלה שמספרים כי הריח הרע בשתן הוא הדרך שלהם לדעת כי הם צריכים לעשות בדיקת סוכר.

מנטרל ריח שתן – איך מתמודדים עם הבעיה?

הדרך העיקרית לנטרול הריח הרע מהשתן תהיה לפתור את הבעיה שבגינה כל זה נוצר. מנטרל ריח שתן יאפשר לכם לחזור לשגרת חיים רגילה, ולא להרגיש בכל פעם לא בנוח. עם זאת עליכם לזכור כי זה יכול לקחת זמן, לא מדובר על עניין שיתפרס על פני ימים מועטים. אם אינכם יודעים בדיוק מהי הסיבה שבגללה יש לכם חריף רע בשתן מוטב יהיה שתיגשו לרופא שיבדוק זאת. אחרי ששמים את האצבע על הסיבה המדויקת, ניתן יהיה לגבש טכניקת טיפול מתאימה. ברגע שתפתרו את הבעיה שבגינה נוצר הריח הרע בשתן, באפשרותכם יהיה לחזור לשגרה הרגילה. תראו כיצד השתן חוזר להריח כפי שהוא הריח עד לא מזמן, בלי ריחות חריגים. אם המצב לא משתפר, תוכלו לגשת לרופא פעם נוספת שיבחן את הסיבות לכך.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

לבשו תחתוני ספיגה מונעי ריחות. ישנם מגוון פתרונות ייעודיים בשוק לסובלים מבריחת שתן, שנועדו לספיגה ומזעור ריחות שתן חזקים. החליפו תחתונים  סופגים באופן קבוע. גם אם אתם משתמשים בתחתונים מונעי ריחות, רצוי להחליף לעיתים קרובות, במיוחד לאחר דליפת שתן. החלפה תכופה עוזרת למנוע ריחות, דליפה ותפרחת חיתולים. השתמשו בפח חיתולים מיוחד. לפעמים זה לא מספיק פשוט לעטוף את החיתול למבוגרים או התחתונים הסופגים בשקית ניילון רגילה. פח חיתולים ייעודי ימנע מריחות לא נעימים להתפשט בבית. נסו תרופות. ישנם סוגי טבליות דיאודורנט אוראלי שיכולים לעזור להילחם בריחות השתן. הקפידו להתייעץ עם הרופא שלכם כדי לוודא שזוהי אפשרות בטוחה ומעשית עבורכם.

כל העצות המבואות כאן, כמובן אינן באות להחליף טיפול רפואי ע”י איש מקצוע או רופא – במידה ואתם סובלים מבריחת שתן, אנו ממליצים להיבדק ע”י הרופא שלכם ולקבל ייעוץ מקצועי.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן