התקנים לטיפול בבריחת שתן

פתרון מעולה לבריחת שתן זה מוצרי ספיגה כגון חיתולים למבוגרים, אך זה פתרון לסימפטום ולא לבעיה. 

ישנם מכשירים שניתן להכניס לגוף לטיפול בבריחת שתן. גלו מהם המכשירים הנפוצים ביותר וכיצד הם עובדים.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

מכשירים המיועדים לטיפול בבריחת שתן באמצעות עצירת זרימת השתן או על ידי שינוי מיקום השלפוחית ​​והשופכה כדי לאפשר שליטה טובה על השלפוחית.

מכשירים אלה אינם פופולריים כמו טיפולי בריחת שתן אחרים, כמו תרגילי קיגל, אימוני שלפוחית ​​השתן ותרופות. עם זאת, ישנם אנשים שמשתמשים בהם באופן קבוע ורופאים שממשיכים לרשום אותם לחולים שלהם.

מכשירים לטיפול בבריחת שתן

התקן פסארי. זהו מכשיר לטקס או סיליקון שניתן להשתמש בו לטיפול בבריחת שתן בקרב נשים. הוא מוחדר לתוך הנרתיק מונח על גב עצם הערווה ותומך בשלפוחית ​​השתן. התקן פסארי זמין בצורות שונות, כולל סופגניות וקוביות, והוא חייב להיות מותאמים על ידי רופא. תהליך ההתאמה דומה לבחירת זוג נעליים נוחות, שכן המטופלת מסתובבת במשך כמה דקות כדי לראות איך המכשיר מרגיש.

“התקנים אלה היו קיימים כבר אלפי שנים”, אמר ד”ר ז’אן פורקרוי, רופא אורולוג בוושינגטון, יועץ בבית החולים הצבאי וולטר ריד, ובודק הרפואה לשעבר במנהל המזון והתרופות. “אתה באמת מטפל בצניחה של רצפת האגן”, או נפילה של אברי האגן (שלפוחית ​​השתן, הרחם) בגלל שרירים מוחלשים ורקמות חיבור הנמתחות בדרך כלל על קרקעית האגן כדי לספק תמיכה.

איטום שתן. אלה רפידות קצף דבקות שנשים מניחות מעל פתח השופכה. הרפידה יוצרת איטום ומונעת דליפת שתן, ומספקת למעשה טיפול בבריחת שתן. הרפידה מוסרת לפני השתנה ומוחלפת לאחר מכן. ניתן ללבוש את הרפידה בזמן פעילות גופנית, אך אין ללבוש אותה במהלך קיום יחסי מין. יש להשתמש בהן רק לטיפול בבריחת שתן במתח.

התקני שופכה. תקעים קטנים אלו מוחדרים לשופכה על ידי נשים כדי למנוע דליפה, והם מוסרים לפני השתנה. הם נוטים להיות לא נוחים ונושאים סיכון גבוה לזיהום בדרכי השתן, וכך גם אינם סוג פופולרי של טיפול בריחת שתן. “אין שום תקע שופכה פופולרי בשוק,” אמר קרייג קומיטר, ד”ר מרצה, פרופסור חבר לאורולוגיה במרכז הרפואי באוניברסיטת סטנפורד ודובר האיגוד האמריקני לאורולוגים. “רבים הומצאו, אך אף אחד מהם לא הפך לפופולרי באמת.”

מכשירים דומים אחרים מגיעים בצורת כובעים או כוסות יניקה המשתלבות מעל השופכה. מגני השופכה הללו נוחים יותר, אך ניתן להשתמש בהם רק למשך מספר שעות.

התקן תומך בצוואר שלפוחית ​​השתן. מכשיר זה הוא טבעת גמישה עם שני רכסים. לאחר הכניסה לנרתיק, הרכסים נלחצים אל דפנות הנרתיק ותומכים בשופכה. על ידי הרמת צוואר השלפוחית, התקן זה מספק שליטה טובה יותר על שלפוחית ​​השתן בקרב נשים הסובלות מבריחת שתן במתח. יש להתאים את המכשיר כך שיהיה נוח, ויש להסירו ולנקותו לאחר מתן שתן. התקני תמיכה בצוואר שלפוחית ​​השתן עלולים להיות לא נוחים ולגרום לדלקות בדרכי השתן.

סוגר שתן מלאכותי. מכשיר זעיר זה מושתל בניתוח בקרב גברים כדי לספק טיפול בבריחת שתן במתח. זהו שרוול בצורת סופגנייה שמסתובב היטב סביב השופכה ואילו ישנה משאבה מונחת בתוך שק האשכים. השרוול מתנפח וסוחט את השופכה, ובכך מונע דליפת שתן. כאשר הגבר צריך להשתין, הוא משתמש במשאבה כדי להזיז את השרוול, ולפתוח את השופכה. תוך מספר דקות השרוול מנפח את עצמו מחדש.

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן