סוכרת, נזק לעצבים ובריחת שתן

גורם נפוץ לבריחת שתן בקרב גברים ונשים הוא נזק עצבי. שרירים ועצבים פועלים במקביל להחזקת שתן ולהפקת שתן: כאשר שלפוחית ​​השתן מלאה, העצבים שולחים אות למוח שהגיע הזמן להשתין. ואז המוח שלך שולח מסר לשרירי שלפוחית ​​השתן לפעול בהתאם. אם כל אחד מהעצבים לאורך מסלול זה נפגע, התוצאה יכולה להיות דליפת שתן.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

שלפוחית ​​שתן נוירוגנית

המונח לנזק עצבי המשפיע על שליטה בשלפוחית ​​השתן הוא שלפוחית ​​נוירוגנית. שלפוחית ​​שתן נוירוגנית פירושה שלפוחית ​​השתן אינה מתקשרת כראוי עם המוח, והעצבים והשרירים השולטים בזרימת השתן אינם מתפקדים כראוי. זה גורם לדליפות להתרחש כאשר השלפוחית ​​מתמלאת או לאחר הטלת שתן מכיוון ששלפוחית ​​השתן לא מתרוקנת לחלוטין. יכולות להיות סיבות רבות, כולל: טרשת נפוצה, מחלת פרקינסון, שבץ מוחי, חוט שדרה או פגיעה מוחית, זיהומים במוח או בעמוד השדרה, לידה בנרתיק והרעלת מתכות כבדות. בנוסף, ילדים יכולים להיוולד עם מומים מולדים, ספינה ביפידה או נזק עצבי העלול לגרום לבריחת שתן בילדות.

נוירופתיה סוכרתית

נזק עצבי כתוצאה מסוכרת נקרא נוירופתיה סוכרתית. על פי האגודה האמריקאית לסוכרת, כמחצית מהאנשים הסובלים מסוכרת יסבלו מפגיעה כלשהי בעצב. הנזק העצבי נגרם על ידי רמות גבוהות של סוכר בדם בגוף. בדרך כלל, הנזק מתרחש לאט לאורך זמן, ולא בבת אחת. לכן, אם עצבי שלפוחית ​​השתן נפגעים, בריחת שתן עלולה להתפתח בהדרגה, החל מכמה טפטופים או כדרורים, ולהתקדם לריק מלא.

טיפול ופתרונות

ישנן אפשרויות טיפול מרובות לאנשים המתמודדים עם בריחת שתן בגלל נזק עצבי. אפשרויות הטיפול העיקריות הן:

צנתור הוא טיפול נפוץ המומלץ על ידי רופאים, עם זאת, יש סיכון גבוה לסיבוכים כמו UTI, דלקות בשופכה, ניפוח השופכה, בין היתר (פיסטולות השופכה ומורסות הערמונית). צנתרים לסירוגין משמשים לעתים קרובות בשילוב עם מוצרי בריחת שתן כדי לסייע במניעת UTI במקום בו עשויה להיות לחות. טיפול תרופתי יעיל עבור חלק אך יכול להיות בעל תופעות לוואי רבות. “המוצא האחרון” הוא לעתים קרובות ניתוח, אך כמו ניתוחים רבים, הם יקרים ויש להם סיבוכים.

מוצרי בריחת שתן

דרך לא מתחמקת לניהול דליפת שלפוחית ​​השתן היא שימוש במוצרי בריחת שתן. מוצרי בריחת שתן מגיעים במגוון סגנונות וגדלים, כמו גם מותגים רבים. אחד הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון הוא כושר הספיגה. רמת הספיגה שאתה צריך ממוצר תלויה בסוג בריחת השתן ובכמות השתן שאתה מאבד. עבור בריחת שתן קלה (טפטופים, כדרורים, נזילות קטנות) אתה רוצה לשקול פד או תוחם שנלבשים בתוך תחתונים רגילים. 

לאנשים עם בריחת שתן בינונית עד כבדה, תחתונים חד פעמיים ותחתונים סופגים חד פעמיים יכולים לספוג חללים מרובים (ריקון שלפוחית ​​השתן לחלוטין), למשך שעות של הגנה.

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן