כל מה שמטפל מתחיל צריך לדעת בנוגע לסיוע למטופל הסובל מבריחת שתן

כל מה שמטפל מתחיל צריך לדעת בנוגע לסיוע למטופל הסובל מבריחת שתן

כיצד לנהל בריחת שתן

בריחת השתן היא אחת ממספר בעיות שהמתלוות להזדקנות. למרות שבריחת שתן יכולה להתרחש בכל גיל, היא נפוצה יותר בקרב מבוגרים. מליוני מבוגרים סובלים מבריחת שתן, ולעיתים קרובות חווים דליפה לפני שהם מספיקים להגיע לשירותים. המצב הרפואי הבסיסי שגורם לבריחת שתן יכול להיות סיבה לדאגה, עם זאת, מצב זה יכול להיות תחת שליטה כאשר מתערבים בזמן.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

למה אני הולך לשירותים לעיתים קרובות ולמה אני סובל מדליפה?

העיקרון הבסיסי מאחורי בריחת שתן הוא התכווצויות לא רצוניות. שרירי השלפוחית נחלשים, מה שגורם לשתן לדלוף החוצה.

בריחת שתן יכולה לקרות במספר צורות, ביניהן:

בריחת שתן כתוצאה מדחיפות

מצב זה לרוב קורה כתוצאה מגורמים רפואיים מקדימים:

  • שלפוחית רגיזה
  • טרשת נפוצה
  • דמנציה
  • שבץ
  • מחלת פרקינסון

בסוג זה, שרירי שלפוחית השתן נחלשים וגורמים לשתן לדלוף החוצה. הסיבה לכך היא התכווצויות לא רצוניות של השרירים.

בריחת שתן כתוצאה ממלאות יתר של השלפוחית

כמצב זה מתרחש כתוצאה מחסימה בשלפוחית השתן. כתוצאה מהחסימה ההתכווצויות של השלפוחית מתרחשות בצורה לא רצוניות או לא מתרחשות בכלל.

בריחת שתן במאמץ

בריחת שתן במאמץ היא סוג של בריחת שתן המתרחשת כאשר אנשים מבוגרים אינם מסוגלים להחזיק את השתן וחווים דליפה בשל עלייה בלחץ הבטני. לחץ זה יכול להתרחש עקב הרמת דברים כבדים, עלייה במדרכות, עיטוש או שיעול.

בריחת שתן מעורבת

לעיתים קרובות, אנשים מבוגרים חווים יותר מסוג אחד של בריחת שתן. הדבר מתרחש יותר בקרב נשים מבוגרים, שנוטות לפתח בריחת שתן ממאמץ יחד עם בריחת שתן מדחיפות.

כל מה שמטפל מתחיל צריך לדעת בנוגע לסיוע למטופל הסובל מבריחת שתן

הבנה של בריחת שתן

הבנה של הבעיות שמתלוות לבריחת שתן ושל הבושה והמבוכה שהן מביאות עיתון היא הכרחית עבור המטפל על מנת להבין את המצב ולתת טיפול טוב יותר. ניתן לנהל ולהביא את בריחת השתן למצב בו היא תחת שליטה כאשר אנחנו באמת מבינים ומאבחנים אותה נכון.

אבחנה שגויה גורמת לעיתים קרובות להחמרה של המצב ובכך לסבל מיותר של המטופל. חיוני שהמטפל יבין את הסימפטומים ופרמטרים אחרים על מנת לבקש מהרופא סיוע רפואי מתאים.

לשאלות ותשובות על בריחת שתן אצל גברים ונשים, לחצו כאן >>

טיפים מעשיים לניהול של בריחת שתן:

  • תרופות מהוות לעיתים קרובות את קו הטיפול הראשון בבריחת שתן. חלק מהתרופות הנפוצות כוללות תרופות אנטי סמספומודיים או אנטי כולינרגיים. יש לתת תרופות אלה רק לאחר המלצה של הרופא, והן ידועות כמובילות לתוצאות חיוביות.
  • משחות טיפוליות מיועדות לנשים מבוגרות הסובלים מבריחת שתן בעקבות חוסר איזון הורמונלי. משחות אסטרוגן ווגינליות עשויות לספק הקלה בבריחת שתן כתוצאה מדחיפות ומאמץ.
  • תרגילים לחיזוק רצפת האגן מצוינים על מנת לחזק את שרירי רצפת האגן, מה שידוע כעוזר לשפר תופעות של בריחת שתן.
  • דיאטה עשירה בסיבים וצריכה מוגברת של נוזלים עשויה לסייע למבוגרים אשר סובלים מבריחת שתן עקב עצירות.
  • אימון בריקון השלפוחית – המטפלים צריכים להיות בקיאים בנושא על מנת לסייע להפחית את בריחת השתן. טכניקת ריקון השלפוחית כוללת ריקון של השלפוחית פעמיים בכל מתן שתן. לדוגמא, התרוקנות אחת לא מספיקה על מנת לרוקן לחלוטין את השלפוחית, אז על מבוגרים לחגות מספר שניות לאחר סיום מתן השתן, לספור עד עשר ולתת מעט שתן נוסך. השתן הנוסף הוא זה שנשאר בשלפוחית שלא התרוקנה בצורה מספקת ועלול לדלוף בשלב מאוחר יותר.

 

למרבה הצער, אין תרופה

חשוב מאוד להבין כי אין תרופה עבור בריחת שתן, אבל תופעה זו יכולה להיות מנוהל היטב עם טיפול נאות. בעוד טיפול תרופתי יכול להראות השפעה רק לאחר זמן מה, המטפל יכול לנקוט בצעדים אחרים לטובת נוחותו של המטופל. חשוב גם לגשת לבדיקה רפואית ולעקוב אחר הוראות הרופא על מנת להאיץ את תהליך השיפור.

 

המטפל צריך לשקול גם את העצות הבאות עבור טיפול טוב יותר

מוצרי ספיגה איכותיים: מומלץ להשתמש במוצרי ספיגה איכותיים, אשר יתנו מענה טוב לבריחת השתן, יקלו על עבודת המטפל ויתנו הרגשה טובה למטופל.

מוצרים חד פעמיים: מוצרים אלה זמינים באופן נרחב עבור מתן הגנה מפני בריחת שתן. ניתן להלביש מוצרים אלה ובכך לחסוך למטופל את המבוכה וגם לשמור עליו יבש ונינוח. מוצרים חד פעמיים אידיאליים גם עבור נסיעות למרחקים ארוכים, כאשר החלפת בגדים לעיתים קרובות אינה אפשרית, כגון חיתולים למבוגרים.

בגדים נוחים: וודא כי הבגדים של המטופלים נוחים להסרה במקרה של דליפת שתן. בדרך כלל מכנסיים אלסטיים קלים יותר להורדה בהשוואה למכנסיים עם רוכסנים וכפתורים. שימרו סט של בגדים להחלפה בהישג יד למקרה של דליפת שתן.

מוצרי היגיינה: אחד ההיבטים החשובים ביותר שעל המטפלים לשים לב אליהם. העור צריך להיות נקי לחלוטין ויבש לאחר מקרה של דליפה על מנת למנוע סוגים שונים של זיהומים בעור. למוצרי ההיגיינה לחצו כאן.

 

בריחת שתן היא בעיה לא נעימה עבור מבוגרים. סבלנות, אהבה וטיפול טוב יכולים לשפר את איכות חייהם ולאפשר להם להתמודד עם בעיה זו בצורה יותר מכובדת ונוחה.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן