תרגילים לבריחת שתן לנשים

נשים רבות מעוניינות לבצע תרגילים עבור בריחת שתן, אבל לא יודעות בדיוק כיצד ובאיזו תדירות. לכן מצאנו לנכון להביא את המדריך לתרגילים עבור נשים הסובלות מבריחת שתן.

התרגיל החשוב ביותר שנשים צריכות לבצע באופן יומיומי הוא התעמלות לשרירי רצפת האגן, הידועות גם כתרגילי קיגל. תרגילי רצפת האגן יכולים להיות יעילים מאוד בהפחתת דליפות שתן, אבל חשוב לבצע אותם כראוי. זיכרו כי ייתכן שיהיה עליכן לתרגל תרגילים לשרירי רצפת האגן במשך מספר חודשים לפני שתראו את כל היתרונות שלהם.

תרגילים עבור שרירי רצפת האגן מתאימים במיוחד לנשים הסובלים מבריחת שתן כתוצאה מלחץ, אבל יכולים גם לעזור לנשים הסובלים מבריחת שתן כתוצאה מדחף. עם זאת, הטיפול האפקטיבי ביותר עבור בריחה כתוצאה מדחף היא אימון של השלפוחית.

תרגילים לבריחת שתן עבור נשים

לימדו כאן כיצד לבצע תרגילי קיגל

דברים אחרים שאתם יכולים לעשות על מנת לשפר את בריחת השתן הם:

  • הפסיקו לעשן –  שיעול כתוצאה מעישון מוסיף לחץ על שרירי רצפת האגן ויכול לגרום לדליפות.
  • הימנעו מהרמת דברים. גם הרמת דברים כבדים מפעילה לחץ על שרירי רצפת האגן, אז הימנעו מכך ככל האפשר. אם אתם צריכים בכל זאת להרים משהו כבד, כווצו את שרירי רצפת האגן לפני ובמהלך ההרמה.
  • הפחית במשקל – עודף משקל יכול להחליש את שרירי רצפת האגן ולגרום לאי שליטה, בגלל הלחץ הנוסף על שלפוחית ​​השתן. אם זה הגורם של בריחת שתן אז המצב עשוי להשתפר עם ירידה במשקל.
  • הימנע עצירות – המאמץ לרוקן את המעיים יכול להחליש את שרירי רצפת האגן ולהחמיר את דליפת השתן. הקפידו לאכול יותר סיבים ולבצע התעמלות, שני דברים שיכולים לעזור.
  • צמצמו את צריכת הקפאין – הוא מגרה את שלפוחית השתן ויכול להחמיר את בריחת השתן. קפה, משקאות תוססים, תה ושוקו חם מכילים קפאין, אז חתכו אותם והחליפו במים או תה צמחים.
  • צמצמו את צריכת האלכוהול – אלכוהול הוא משתן, מה שיכול להגביר את הצורך למתן שתן ולהגביר דליפות.
  • שתו הרבה מים – אנשים רבים עם בריחת שתן מפחיתים בצריכת הנוזלים, כיוון שהם מאמינים שזה יכול להפחית את הסיכון של בריחת שתן, אבל זה יכול להוביל להתייבשות ועצירות, מה שהופך את הבעיה גרועה יותר. הגבלת צריכת הנוזלים עשויה גם להפחית את הקיבולת של שלפוחית ​​השתן במשך הזמן ובכך להחמיר את בריחת השתן.

טוב גם לזכור כי תרגילים בעצימות גבוהה, כמו ריצה, מגבירים את הלחץ על שרירי רצפת האגן ובכך יכולים להגדיל את דליפת השתן כדי להקל על תסמינים של בריחת שתן כדאי לנסות להחליף תרגילים בעצימות גבוהה באימונים כמו פילאטיס, שמתמקדים בחיזוק שרירי הליבה.

כמו תמיד במידה ואתם סובלים מסוגים שונים של בריחת שתן מומלץ מאוד להשתמש במוצרי ספיגה שונים, כמו פדים סופגים, להקלה ושיפור ההתמודדות.

 

×

עגלת קניות