בריחת צואה נפוצה יותר ממה שחושבים

בריחת צואה נפוצה יותר ממה שחושבים

כאשר אנחנו חושבים על בריחת צרכים, לרוב אנחנו מקשרים אותה עם דליפת שתן לא רצויה ולא מכוונת.

עם זאת, בריחת צואה נפוצה כמעט כמו בריחת שתן, אך נידונה לעיתים רחוקות בלבד. בריחת צואה יכולה להשפיע על כל אחד, ללא תלות בגיל או במין, ויכולה להתרחש עקב גורמים תורשתיים או סיבות בריאותיות אחרות.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

השכיחות של בריחת צואה

האם ידעת ש-24 אחוז מהגברים ו-17 אחוז מהנשים חווים בריחת צואה?

זה אומר כי כמעט אחד מכל חמישה מבוגרים, בשלב זה או אחר, חווה בריחת צואה.

בריחת צואה יכולה גם להיות מלווה בבעיות מעיים נלוות אחרות, כמו עצירות, גזים, נפיחות ושלשולים.

ישנם מספר טיפולים אפשריים לטיפול בבעיות אלו, על מנת שאתם או יקירכם תוכלו להתמודד עם הנושא בצורה טובה ויעילה מומלץ להשתמש במוצרי ספיגה מיוחדים למבוגרים אשר מונעים את בריחת הצרכים ומאפשרים ניהול אורך חיים תקין.

בריחת צואה נפוצה יותר ממה שחושבים

גורמים המובילים לבריחת צואה

נזק לשריר הסוגר האחורי

שרירי הסוגר פועלים על מנת להחזיק צואה בתוך הגוף. כאשר שרירים אלה ניזוקים, הם הופכים חלשים ולא מצליחים להחזיק צואה, מה שמתבטא בבריחת צואה. סיבה נפוצה לכך היא פגיעה שנגרמת במהלך הלידה. עם הלחץ האינטנסיבי שאזור זה עובר, נזק לשריר הסוגר האנאלי נפוץ מאוד.

פגיעה עצבית באגן

כאשר שרירי האגן ניזוקים, יכולה להיות השפעה קשה על היכולת להרגיש כאשר צריכים להתפנות. ישנם תרגילים לחיזוק האגן (תרגילי קיגל) שניתן לבצע על מנת לשפר את השרירים, אפקטיביות התרגילים תלויה בחומרת המצב ובגורמים נוספים.

הפחתת גמישות פי הטבעת

ישנם גורמים שונים שיכולים להפחית את העמידות של גמישות המעי. הגורם יכול להיות תורשתו או להיגרם במהלך ניתוח או לידה. ניתן ללכת לרופא מומחה על מנת שיעזור באבחון הבעיה ומתן פתרונות רפואיים מתאימים.

דמנציה

בריחת צואה נוטה להיות שכיחה אצל הסובלים מדמנציה או מחלת האלצהיימר בשל חוסר היכולת לשלוט בתנועות המעיים. מבוגרים הסובלים מדמנציה או אלצהיימר לעיתים שוכחים ללכת לשירותים או לא מסוגלים לשלוט על שריריהם בצורה טובה, על כן הם צפויים לסבול מתופעה זו בצורה רחבה יותר.

 

כפי שציינו בתחילת המאמר, נושא בריחת שתן נפוץ ומדובר רבות, בגלל גורמים הקשורים בבושה ודעות קודמות נושא בריחת צואה נידונה לעיתים רחוקות מדי עם צוות מקצועי ורופאים. אם אתם או יקירכם סובלים מבריחת צואה, זה לא דבר שיש להתבייש בו. קיימים מגוון רחב של טיפולים זמינים אשר יספקו הקלה של הסימפטומים, כך שניתן לנהל חיי יומיום רגילים ככל האפשר. ההמלצה שלנו – שוחחו עם הרופא המטפל שלכם כבר היום והתחילו במסע לעבר איכות חיים טובה יותר, חופשיים מדאגות של בריחת הצרכים.

עזר נאמן מספקת מגוון רחב של מוצרים המסייעים לנהל את בריחת הצואה. בדקו את התחתונים הסופגים שלנו, החיתולים למבוגרים, רפידות המיטה ועוד.

 

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן