כיצד לשלוט בבריחת שתן

כיצד לשלוט בבריחת שתן

תחת השגחה קבועה של הרופא האישי, בריחת שתן ניתנת לעיתים קרובות לטיפול ולפעמים אפילו לריפוי. כיום במקביל לשימוש במוצרים שונים כגון חיתולים למבוגרים או תחתונים סופגים ישנם יותר טיפולים כנגד בריחת שתן מאשר אי פעם בעבר. הבחירה בטיפול הנכון תלויה בסוג בעיית השליטה על השלפוחית שההורה שלך סובל ממנה, מידת החומרה של הבעיה, ומה יתאים הכי טוב לסגנון החיים שלהם. כלל אצבע, הטיפול הפשוט והבטוח ביותר צריך להיות מנוסה ראשון.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

אימון של שלפוחית השתן

הרופא האישי עשוי להציע שההורה המתבגר שלכם ינסה להשיג בחזרה את השליטה על השלפוחית שלו דרך אימון. עם אימון השלפוחית אמא או אבא שלכם יכולים לשנות את הדרך שבה השלפוחית שלהם מאחסנת ומרוקנת שתן. ישנן מספר דרכים לעשות זאת.

 

תרגילים לשרירי האגן כולל תרגילי קיגל

תרגיל זה עובד על השרירים בהם משתמשים על מנת להפסיק את יציאת השתן. שרירים אלה משמשים על מנת לעצור את זרימת השתן או כדי למנוע מעבר של גזים. חיזוקם של שרירים אלה יעזור להורים שלך להחזיק את השתן בתוך השלפוחית למשך זמן ארוך יותר. תרגילים אלה קלים לביצוע. הם יכולים להפחית או להעביר את בריחת השתן כתוצאה מלחץ או מדחף.
לעיתים קרובות רופאים מציעים כי ההורה שלכם יסחוט ויחזיק שרירים אלה למשך זמן מסוים, ולאחר מכן ירפה אותם. יש לחזור על כך מספר פעמים. סביר להניח שההמלצה תהיה לבצע את האימון הזה מספר פעמים ביום. הוראות מדויקות יכולות להינתן על ידי הרופא.

כיצד לשלוט בבריחת שתן

ביופידבק

ביופידבק מסייע למבוגרים להיות מודעים יותר לאיתותים של הגוף שלהם. זה יכול לעזור להם להחזיר לעצמם את השליטה על השרירים של שלפוחית השתן והשופכה. ביופידבק יכול לשמש גדי לעזור ללמד ביצוע נכון של תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן.
הימנעות מתוזמנת ואימון השלפוחית
טכניקה זו יכולה לעזור להורים המתבגרים לשלוט על שלפוחית השתן על ידי רישום של זמני מתן השתן היזום וזמני הדליפות על מנת לראות את התבנית. ברגע שרואים דפוס שחוזר על עצמו, עזור להורה שלך להגיע לשירותים בזמנים הללו על מנת לרוקן את השלפוחית לפני שהיא עלולה לדלוף. בשילוב עם תרגילים של שרירי רצפת האגן וביופידבק, שיטות אלה יכולות לעזור להורה שלך לשלוט על הדחף ועל בריחת השתן.

שינויים בסגנון החיים

ישנם גם כמה שינויים שההורה שלך יכול לעשות בתזונה שלו שיכולים לעזור לשלוט על השלפוחית.
להוריד מתפריט קפאין ואלכוהול – משקאות המכילים פריטים אלה יכולים להוביל לבריחת שתן. אם שותים יותר מדי נוזלים ביום, ייתכן שיהיה צורך לצץ גם בזה.
שימו לב לתזונה – בין המזונות והמשקאות שיכולים להחריף את בריחת השתן ישנם משקאות אלכוהוליים, מזונות ומשקאות המכילים קפאין, אוכל חריך, מזונות עתירי חומצה כגון פירות הדר ומיצים ומשקאות מוגזים. אם מבחינים כי הסימפטומים של בריחת השתן מחמירים לאחר שההורים שלכם אכלו את אחד מהמזונות הללו, נסו להפסיק את הצריכה שלהם או לפחות להגבילה.
מעקב צריכת נוזלים – הגבלת צריכת המים של ההורים יכולה לעזור. עם זאת, יש לדון עם הרופא לפני כל שינוי יזום בצריכת הנוזלים הרגילה.
שתייה של מיץ חמוציות – החומציות של מיץ החמוציות ידועה בשיפור תפקוד השלפוחית.

צריכים עזרה בבחירת מוצרי הספיגה הנכונים עבורכם? אנו בעזר נאמן נשמח לעמוד לרשותכם ולהתאים עבורכם את המוצר הנכון.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן