איך להפוך את פעילויות היומיום לפשוטות עבור אנשים מבוגרים

איך להפוך את פעילויות היומיום לפשוטות עבור אנשים מבוגרים

כאשר זה מגיע לחיים בריאים, ליכולת להיות מסוגלים לנהל את פעילויות היומיום חיונית עבור קשישים ישנה חשיבות רבה. עם זאת, ככל שאנו מתבגרים, אנחנו מתחילים להיאבק עם חלק מהפונקציות היומיומיות האלה – לדוגמא, להיכנס ולצאת מהאמבטיה. הפעולה הזו מהווה סיכון גדול לנפילה, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על היכולת לעשות אמבטיה.

סיוע לקשישים לשמור על עצמאותם משפר את איכות חייהם. בין אם גרים בבית או במתקן מגורים, כל אחד מרגיש תחושה גדולה יותר של הגשמה אם הוא מסוגל לנהל את המשימות היומיומיות לבד. בעוד זה לפעמים קשה לביצוע, ישנם כלים זמינים שהופכים את זה לאפשרי.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

לימדו להסתדר עם בריחת שתן בעזרת פתרונות דיסקרטיים

לבריחת שתן ובריחת צואה יש פוטנציאל לגרום למצוקה נפשית ולדיכאון. קשישים הסובלים מבעיה זו יכולים להרגיש פחות חברתיים, מה שמשפיע עוד יותר על הרווחה הנפשית שלהם. הם עשויים גם לדאוג מהשלכות חברתיות, כגון ריחות לא נעימים, מה שגורם להם להקדיש פחות זמן להתרועעות חברתית.

באתר עזר נאמן תוכלו למצוא חיתולים למבוגרים שמתאימים בגזרה, מפחיתים את הגירוי של העור ומרגישים יותר כמו תחתונים. כמו כן יש מגוון רחב של תחתונים סופגים, היכולת ללבוש בגדים תחתונים נוחים, נושמים ומגנים מעניק לקשישים את הביטחון לבלות זמן מחוץ לבית. החומרים הסופגים שבהם מספקים תמיכה שאנשים עשויים להזדקק לה כאשר הם אינם יכולים להגיע לשירותים מיד, מה שהופך נסיעות עצמאיות למקומות לא מוכרים לפחות מלחיצים.

בדיקה של התרופות והתזונה

בריחת שתן היא תופעת לוואי נפוצה של תרופות ותנאים אחרים. לא משנה מה הסיבה, הפחד שלא יימצא חדר שירותים זמין יכול למנוע מקשישים מלבלות זמן הרחק מביתם.

מומלץ לבדוק עם הרופא האישי את כל התרופות על מנת לראות האם החלפה של אחת מהם מהיום ללילה יכולה למנוע את בריחת השתן. שיקלו יחד איתו האם שינוי התזונה או הוספת פרוביוטיקה תתרום לסדירות המים ולהפחתת בריחת השתן.

התקנת עזרים באמבטיה

אובדן מסת שריר, תרופות ורמות נמוכות של פעילות הופכות נפילות בקרב קשישים לנפוצות יותר. בערך אחד מכל שלושה קשישים יחווה נפילה כאשר הוא גר לבד בבית, ואזור האמבטיה הוא אזור בסיכון גבוה. משטחים רטובים הם חלקים, ותנועות לא יציבות מגבירות את הסיכון לנפילה. כאשר גורמים אלה משולבים הסיכון אף עולה.

התקינו מחצלת אמבטיה עמידה להחלקות על מנת להפוך את חדר האמבטיה לבטוח יותר. ידיות למקלחת ולאמבטיה יספקו אחיזה ומינוף עבור כניסה ויציאה כאשר מתקלחים, ויאפשרו את העצמאות בחדר האמבטיה לפשוטה יותר.

איך להפוך את פעילויות היומיום לפשוטות עבור אנשים מבוגרים

הגבירו את הניידות למרות הפציעות

אנשים מבוגרים לפעמים נתקלים בקושי לנוע ברחבי הבית מסיבות שונות. מצבים נפוצים שגורמים לקושי כוללים מחלות דם הגורמות לרגליים להתנפח, שברים שגורמים להם להרגיש לא יציבים, ובעיות נוירולוגיות המשפיעות על שיווי המשקל.

איך לשפר את הניידות תלוי במצב ממנו סובלים. לדוגמא, לרגליים נפוחות יכולים לעזור גרבי דחיסה, שיכולים להפחית את הנפיחות ולהקל על ההליכה.

שיקלו להוסיף מגש, מחזיק לכוס או סלסלה להליכון על מנת להקל על סחיבת פריטים ברחבי הבית בזמן השימוש בו. מקלות הליכה עם ארבע רגליים במקום אחת יכולים לאפשר עמידה עצמאית ולהפחית את הסיכון לנפילה.

הפחתת כאב בעזרת הוספת תרפיות אחרות

בעוד לעיתים תרופות נגד כאב מסוימות הן בלתי נמנעות, הגבלת השימוש בהן יכול להקל על היומיום של קשישים. לדוגמא, ישנם משככי כאבים שמגבירים את הסיכון לנפילה. חשוב בהחלט לעקוב אחרי הייעוץ וההנחיות של הרופא; עם זאת, אם הוא מאשר לקצץ שימוש במשככי כאבים, ניתן גם להפחית את המאבקים שמגיעים בעקבות תופעות הלוואי שלהן.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות טיפול בחום. כאשר משפיעים על האזור הכואב עם חום, גורמים לעצבים בסביבה להתמקד בחום ולא בכאב. אותו עיקרון חל גם על מכשירי TENS, אשר שולחים תחושות אלקטרוניות קטנות לאזור הכואב. עם כלים אלה, המוח מתמקד במשהו אחר מלבד התחושה הלא נעימה המתמשכת, המאפשרת לקשישים ליהנות מהיום ללא תחושה מנומנמת.

 

אחד ההיבטים החשובים ביותר של הקלה על חיי היומיום של קשישים היא לשאול אותם באיזה קשיים הם נתקלים. אין שני אנשים זהים, והעיקרון הזה צריך לחול גם על פתרונות. בעבודה משותפת ניתן למצוא מוצרים ומכשירים שמגדילים את עצמאותם ומאפשרים להם לנהל את יומם עם תחושה גדולה יותר של ערך עצמי.

 

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן