החזיקו את זה בפנים! כיצד לעצור בריחת שתן

החזיקו את זה בפנים כיצד לעצור בריחת שתן

האם אתם יכולים לדמיין מצב בו תצטרכו לנהל שיחה למשל עם העובדים שלכם ותאלצו לדאוג במהלכה מדליפה של שתן במקרה שתשתעלו, תתעטשו או תצחקו? האם אתם יודעים היכן נמצא כל חדר שירותים בחנות האהובה עליכם? אלה הן דאגות יומיומיות עבור מליוני נשים וגברים. בריחת שתן – דליפה לא רצונית של שתן – היא תופעה שברוב המקרים ניתנת לטיפול ויש לדון בה עם הרופא האישי בכל פעם שהיא מטרידה את מנוחתכם. הרופא האישי יוכל לטפל בבעיה או לבצע הפניה מתאימה, בדרך כלל לגניקולוג או אורולוג, במידת הצורך.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

שני הסוגים הנפוצים ביותר של בריחת שתן הם בריחת שתן כתוצאה מלחץ ובריחת שתן כתוצאה מדחף. בריחת שתן כתוצאה מלחץ מתרחשת בדרך כלל בזמן של עיטוש, שיעול, צחוק או פעילות גופנית. היא נגרמת בדרך כלל על ידי היחלשות של הרקמות התומכות בשלפוחית השתן או בשרירי השופכה. היחלשות זו יכולה להיגרם על ידי הריון, לידה או אפילו כתוצאה מהיחלשות טבעית של הגוף עם הגיל. בריחת שתן כתוצאה מדחף מתרחשת כאשר ישנו דחף חזק ופתאומי למתן שתן והדליפה מתרחשת לפני שמצליחים להגיע לשירותים. היא נקראת גם מצב של שלפוחית פעילה יתר על המידה (שלפוחית רגיזה) ומתרחשת כאשר השרירים בקיר של שלפוחית השתן מתכווצים בקלות רבה מדי. שני הסוגים הללו מתרחשים לעיתים קרובות יחדיו, במצב המכונה בריחת שתן מעורבת. בריחת שתן יכולה להיות מקושרת גם עם סימפטומים אחרים כגון דחפים חזקים למתן שתן גם כאשר השלפוחית אינה מלאה, מתן שתן לעיתים תכופות מהרגיל והרטבת לילה.

זיהוי הגורם של בריחת שתן הוא חיוני על מנת לאפשר לרופא לקבוע את הטיפול המתאים ביותר עבורכם. לקיחת היסטוריה גופנית בצורה יסודית ובדיקת גופנית עשויים לעזור באיתור גורמים ניתנים לטיפול של ברחת שתן, כמו זיהומים בשלפוחית או תרופות אשר מובילות לתופעת לוואי של בריחת שתן.

בדיקת האגן נחוצה על מנת לזהות אובדן תמיכה של שלפוחית השתן והשופכה. במקרים בהם הגורם לבריחת השתן אינו מזוהה בוודאות, ייתכן כי הרופא יבקש ממכם לעקוב אחר תדירות מתן השתן לאורך מספר ימים. ייתכן גם כי תתבקשו לעבור בדיקה של השלפוחית על מנת להעריך כראוי את תפקודה.  ציסטוסקופיה, בדיקה בה צינור דק אשר מואר עם מצלמה מוכנס לתוך שלפוחית השתן, נדרשת לעיתים גם כן. בדיקות אלה מאפשרות אבחנה מדויקת של הבעיה ועוזרות מאוד לרופא לקבוע אילו טיפולים יעבדו עבור בריחת השתן ממנה אתם סובלים, ואולי חשוב יותר – אילו טיפולים לא יעבדו.

החזיקו את זה בפנים כיצד לעצור בריחת שתן

ישנן אפשרויות רבות לטיפול בבריחת שתן. שינויים באורח החיים כמו למשל ירידה במשקל, הפסקת עישון, הפחתה של צריכת הקפאין וטיפול בשיעול כרוני עשויים לעזור. אימון שלפוחית השתן על ידי הימנעות והליכה לשירותים על פי לוח זמנים מתוזמן, בין אם יש צורך במתן שתן או לא, עשוי להפחית בריחת שתן כתוצאה מדחף. תרגילי קיגל, אשר מתמקדים בשרירים שמסביב לפתח השופכה והנרתיק, מצליחים לעיתים קרובות להפחית הן את בריחת השתן כתוצאה מדחף והן את בריחת השתן כתוצאה מלחץ.

בזמן הטיפול בדרך כלל משתמשים בסוגים שונים של מוצרי ספיגה למבוגרים, שמטרתם לעצור את בריחת השתן: חיתולים למבוגרים, תחתונים סופגים, פדים סופגים ועוד.

טיפול גופני וביופידבק משמשים לעיתים גם הם על מנת לעזור לאנשים ללמוד איזה שרירים עליהם לכווץ. תרופות הניתנות בכדורים, מדבקות או בג’ל משמשות לעיתים קרובות גם הן עבור בריחת שתן כתוצאה מדחף ויכולות לסייע מאוד. עם זאת, הן עשויות לגרום לתופעות לוואי מטרידות כגון יובש בפה ועצירות. טיפול כירורגי משמש בדרך כלל לטיפול בבריחת שתן כתוצאה מלחץ ומתבצע במספר צורות.  חומר מחזר עשוי להיות מוזרק לרקמה העוטפת את השופכה על מנת לעזור לה להישאר סגורה, הליך שבדרך כלל מבוצע במרפאה. ניתוח פולשני יותר לתמיכה בשלפוחית השתן מבוצע בבית החולים ודורש חתכים בנרתיק או בבטן. ניתוחים אלה כוללים הנחה של תמיכה מתחת לשופכה או בצוואר שלפוחית השתן והשופכה, אשר קשורה לרקמות גבוהות יותר על מנת לספק תמיכה.

לבסוף, במקרים בהם ניתוח אינו אופציה, ניתן לתת לנשים התקן אשר ממוקם בנרתיק ומספק תמיכה לשלפוחית השתן.

בריחת שתן יכולה להיות בעיה מביכה, אבל בהחלט כזו שניתנת לטיפול. קיבעו בהקדם בדיקה אצל הרופא והחזירו לעצמכם את השליטה בנושא.

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן