הסברת החשיבות של לבישת חיתולים למבוגרים להורים מבוגרים

הסברת החשיבות של לבישת חיתולים למבוגרים להורים מבוגרים

“ההורים שלי לא מוכנים ללבוש חיתולים למבוגרים וזה משגע אותי”…
מדובר בנושא נפוץ בקרב ילדים המטפלים בהוריהם המבוגרים. ניתן להבין את הילדים הרוצים את טובת הוריהם, אך עצם השימוש במילה “חיתול למבוגרים” מעלה שאלה לגבי הגישה הכללית לנושא ותהייה האם ניתן לרכך את הבעייתיות סביבו.
לכן, הדבר הראשון שניתן להציע לילדים המטפלים בהוריהם המבוגרים ומתמודדים עם סוגיה זו היא לתרגל את התרגיל הבא: לומר בקול רם “אני לא אשתמש במילה חיתול בפני ההורים שלי אלא אם כן אני מדבר על תינוק”. כדאי לחזור על זה כמה שיותר פעמים, עד שזה יהיה הרגל מושרש.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

שנו את אוצר המילים שלכם

בריחת שתן זה נושא רגיש. מבוגרים לעיתים קרובות יוצאים נגד המילה “חיתול”, ומסיבה טובה. המילה “חיתול” מרמזת על פריט לבוש שמיועד לתינוקות או פעוטות שעדיין לא למדו לעשות את הצרכים שלהם בשירותים. איזה מבוגר יתייחס למילה הזו בחביבות כשהיא מתייחסת אליו?
קחו את זה צעד אחד קדימה וחשבו על זה. אם את אישה בת ארבעים או חמישים שילדה בעבר, סביר להניח שסבלת לעיתים מ”בריחת שתן עקב לחץ”. כלומר, מדליפת שתן קלה במהלך שיכול, עיטוש או צחוק חזק. אולי השתמשת אפילו במגן תחתון “רק ליתר ביטחון”. איך היית מרגישה אם בעלך או חבר שלך היה מתייחס להגנה קטנה זו כ”חיתול”?
אז הנקודה הזו ברורה. חיתולים מקושרים לתינוקות. אף מבוגר, לא משנה עד כמה הוא מוגבל, צריך לקבל יחס כאילו הוא או היא תינוקות.
זה אולי נראה כמו היתפסות לדברים הקטנים, אבל בבקשה, תקראו לזה תחתוני ספיגה, פד הגנה. כל מילה שתרצו. העיקר שתהפכו את המילה הרלוונטית לכזו שנשמעת מתאימה למבוגרים ומכובדת, וכבר אימצתם את הטיפ הראשון באיך לשכנע את ההורים המבוגרים להשתמש בהגנה כנגד בריחת שתן. כדאי לעשות זאת לא רק למען המבוגר, אלא גם עבור עצמכם. השימוש במילים מכבדות יעזור לזכור שמטפלים במבוגרים שמגיע להם יחס מכבד, לא משנה מהי המוגבלות ממנה הם סובלים.

old care

בקרו אצל מומחה

כמובן שרק שינוי המילה בה משתמשים לא יפתור לחלוטין את הבעיה. עם זאת, אין צורך לנופף בפניו של אדם בדבר הפוגע בו או מכעיס אותו, לכן חשוב שנקודה זו תהיה ברורה.
סביר להניח שכבר לקחתם את ההורה המבוגר לבדיקת רופא על מנת לבדוק את הגורמים לבעיה. לאחר בדיקה מעמיקה וקביעת הסוג של בריחת השתן, ייתכנו מספר פרוצדורות ניתוחיות קטנות, ואולי אפילו מתן תרופות, שנועדו לעזור להתמודד ולהקל על בריחת השתן. גם אם צעד זה כבר בוצע, לפעמים חוות דעת שנייה מאורולוג היא רעיון טוב.
עכשיו כאשר אתם משתמשים במונחים מכבדים, ואתם יודעים שאין התערבות רפואית שיכולה לשפר את המצב, מה עוד ניתן לעשות?

לשכנע את ההורה ללבוש תחתונים נגד בריחת שתן

אם ההורה המבוגר שלך עדיין במצב קוגניטיבי טוב, אבל מעדיף לחיות בהכחשה לגבי הפן הזה במצבו הבריאותי, שיכול להיות משפיל עבורו, אפשר לפנות אל התחושות הללו של גאווה. אחרי הכל, זו הגאווה שלנו שגורמת לנו להתכחש לבעיות רבות הנובעות מהתבגרות. התרבות שלנו כל כך ספוגה באפליה על בסיס גיל עד שאנשים רבים מבצעים צעדים שונים, ולעיתים אף קיצוניים, על מנת להיראות כאילו הם מנצחים בקרב נגד הטבע ולא מתבגרים, למרות שאף אחד מאיתנו לא יכול באמת לנצח בנושא הזה.
אין ספק, בריחת שתן היא תופעה שקשה מאוד לקבל ולהשלים איתה. עם זאת, אם אתם, או גורם שלישי, יכולים לשכנע את ההורה המבוגר במציאות – שהרבה יותר לא נעים להריח משתן כיוון שמתעלמים מהדליפה מאשר ללבוש הגנה מתאימה שניתן להחליף לעיתים תכונות, זה יהיה הצעד הראשון בקבלת המצב.

דברו עם רופא או חבר

בדיוק כמו בנושאים אחרים עם ההורים שלנו, הנושא של בריחת שתן עשוי להתקבל טוב יותר אם השיחה עליו מגיעה מאדם שאינו קרוב משפחה, כמו חבר ותיק או רופא. מדוע? כיוון שזה קשה מספיק לאנשים לקבל את זה שהם לא יכולים לשלוט בשתן שלהם כאשר זה מגיע מרופא או חבר שהתמודד עם אותו הנושא אבל למד להשלים עם המצב ולטפל בו; לדבר על זה עם אחד הילדים יכול להיות קשה הרבה ואף משפיל.
ההורה המבוגר החליף לנו חיתולים כשהיינו תינוקות. לקבל ולהשלים עם העובדה שאמא טבע הפכה את המצב ומבלי שהם שמו לב היוצרות התהפכו, יכול להיות הרסני. קבלת “הנחיות ההתמודדות” מהילדים שבעבר ההורה טיפל בהם בעצמו כשהיו חסרי אונים, יכול להיות יותר ממה שהם יכולים להתמודד איתו. לשמוע את החדשות מרופא ידידותי או ממבוגר אחר – למשל מגבר אחר שעבר ניתוח בפרוסטטה שהסתיים בבעיות של בריחת שתן – יכול לרכך מעט את המכה. חלק מההגנות מונמכות במצבים כאלה, וכך ניתן יותר באמת להקשיב למידע ולהפנים אותו.

הסברת החשיבות של לבישת חיתולים למבוגרים להורים מבוגרים

ירידה בחוש הריח

תחושת ריח מופחתת, שנפוצה ככל שאנו מתבגרים, יכולה להוביל לכך שהמבוגר אינו מודע לריח השתן. הדבר יכול להוסיף לגורם ההכחשה, כיוון שהם לא מרגישים שדליפות השתן, אשר מתייבשות על הבגדים, משפיעות עליהם מבחינה חברתית. במידת האפשר, על האדם אשר מדבר איתם על הנושא של בריחת השתן להשתמש בכך שכדאי “להריח מניקיון”, ושהחלפות תדירות של הבגדים בשילוב של אמצעי הגנה מפני בריחת שתן יכולות לעזור בכך.

דיכאון הוא גורם תורם

כאשר אנשים לא יוצאים מהבית ולוקחים חלק בפעילויות חברתיות, הרבה פעמים מתרחש מצב בו הם לא מקדישים תשומת לב להופעה החיצונית שלהם. אפילו אדם נורמלי ואופטימי יכול לחשוב בערב שבת רגוע שאם הוא לא יוצא מהבית אין טעם להחליף בגדים ולהשקיע במראה שלו.
אם מכפילים את המחשבה הזאת פי כמה, מוסיפים דיכאון שנובע מבריאות שמידרדרת והזדמנויות חברתיות מועטות יותר, ניתן ליצור מצב בו ההורה המבוגר הופך למדוכא ולא מודע אפילו לזמן שעובר בין המקלחות או החלפות הבדים – או בין הביקורים בשירותים.
אנשים מדוכאים צריכים להיות מוערכים על ידי רופא, מה שמחזיר אותנו לכך שביקור אצל מומחה צריך להתבצע אם ההורה המבוגר לא מוכן להשתמש באמצעי הגנה מפני בריחת שתן. אם האורולוג לא רוצה שום דבר שהוא יכול לעשות על מנת לשפר את המצב, ורופא המשפחה או חבר טוב לא מצליחים לשכנע את המבוגר להשתמש באמצעי הגנה, ייתכן שבבדיקה אצל מומחה בבריאות הנפש נדרשת.

כאשר כל השאר נכשל, תנו להם לפתור את זה בעצמם

בהצלחה במשימה. כמובן שיש מקרים שאף אחד מהדברים שהוצעו בכתבה לא יעזרו. לפעמים, אנשים יעשו מה שהם יעשו, ואלא אם הם לא כשירים מבחינה חוקית, לא נוכל לשנות שום דבר עבורם ולמענם. ייתכן שהזמן יטפל בדברים שעבדתם כל כך קשה על מנת לתקן. לפעמים, כאשר אנו משאירים אנשים לבד להתמודד ולפתור את הבעיות של עצמם, הם מפסיקים להתנגד ותוקפים את הנושא בכוחות עצמם. עם זאת, אם המצב קשה מאוד, ייתכן שצריך עזרה חיצונית על מנת להתמודד איתן.
תעשו מה שאתם יכולים מבחינת הגשת עזרה רפואית, התייחסו אליהם בכבוד ובהגינות, ושחררו את הנושא.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן