5 הנחות שגויות בנוגע לבריחת שתן בקרב מבוגרים

5 הנחות שגויות בנוגע לבריחת שתן בקרב מבוגרים

כאשר מדובר על בריחת שתן, יש פעמים רבות בהן צריך להפריד את האמת מין המיתוס. ישנן קונוטציות שליליות רבות שהולכות יחד עם בריחת שתן בקרב מבוגרים, אבל המיתוסים אינם תמיד נכונים.

לא מדובר תמיד בסימן של זקנה, וזה בהחלט לא אשמתכם. המשיכו לקרוא על מנת לגלות את המיתוסים הנפוצים ביותר על בריחת שתן בקרב מבוגרים, ומה האמת באמת.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

מיתוס: רק קשישים סובלים מבריחת שתן.

אמת: צעירים רבים מתמודדים גם הם עם בריחת שתן. אמהות טריות, אנשים עם מצבים רפואיים נוספים, או פשוט כאלה עם שליטה חלשה על השלפוחית – כל אלה נוטים גם הם לסבול מבריחת שתן. זהו לא גורל בלתי נמנע של קשישים, אלא בעיה שמשפיעה על אנשים רבים בכל קבוצות הגיל.

 

מיתוס: לעיתים נדירות מדובר בבעיה של גברים.

אמת: אם כי נשים מושפעות בערך כפול מגברים, זה לא אומר שגברים הם חסינים. גברים ונשים כאחד מתמודדים עם הסימפטומים של התופעה, וכ-15-25% מהמתמודדים עם דליפות שתן הם גברים. עם זאת, נשים אכן נוטות יותר לבריחת שתן, פשוט בגלל המבנה של מערכת השתן הנשית, הריון, לידה וגיל מעבר.

למידע נוסף על בריחת שתן אצל גברים לחצו כאן >>

5 הנחות שגויות בנוגע לבריחת שתן בקרב מבוגרים

מיתוס: שלפוחית שתן חלשה היא הסיבה היחידה לבריחת שתן, ואם תפחיתו את צריכת הנוזלים, זה ישתפר או ייעלם.

אמת: זה פשוט לא נכון. ישנם סוגים רבים ושונים של בריחת שתן, כולל בריחת שתן מלחץ, בריחת שתן משלפוחית פעילה יתר על המידה, בריחת שתן תפקודית, בריחת שתן מדחף ובריחת שתן מעורבת – והם רק מחמירים מהתייבשות. בריחת שתן כתוצאה ממתח היא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של בריחת שתן, והיא נובעת מלחץ או פגיעה במבנים באגן אשר תומכים בשלפוחית השתן ומאפשרים שליחה של אותות עצביים תקינים. בריחת שתן כתוצאה משלפוחית פעילה יתר על המידה כרוכה בשליחת אותות עצביים לא תקינים שגורמים לשרירי האגן לסחוט את השלפוחית ללא אזהרה. הסובלים ממנה יכולים להצטרך לבקר בשירותים יותר משבע פעמים ביום. בריחת שתן תפקודית נובעת ממצבים רפואיים שמפריעים לחשיבה, לתנועה או לתקשורת, ואלה מתקשרים ליכולת לבקר בשירותים בזמן. בריחת שתן מעורבת היא הסוג הנפוץ ביותר אצל נשים, והיא מוגדרת כאשר סובלים מיותר מסוג אחד של בריחת שתן. הגבלת צריכת הנוזלים לא תגרום לשליטה טובה יותר. למעשה, התייבשות רק מרכזת את השתן, מה שמגרה עוד יותר את השלפוחית.

 

מיתוס: אצטרך ללבוש חיתול למבוגרים, וכולם יוכלו לראות את זה.

אמת: בעוד חיתולים\ תחתונים  סופגים למבוגרים זמינים, ישנם גם מכוון אחר של מוצרי ספיגה עבור בריחת שתן. תחבושות, מגינים וסוגים נוספים של מוצרי ספיגה יכולים להיות סופגים מספיק ודיסקרטיים יותר. ישנם גם מגוון של מוצרי טיפוח והיגיינה של העור על מנת להבטיח כי העור נשאר נקי מלחות. עם המוצר הנכון, אף אחד לא יוכל להגיד שאתם לובשים משהו יוצא דופן, ותוכלו להמשיך עם אורח החיים הפעיל שלכם.

 

מיתוס: אתם פשוט צריכים לחיות עם זה.

אמת: שיחה עם הרופא בנוגע לבריחת השתן שלכם יכולה להיות מועילה מאוד. ישנן מספר טכניקות אימון לשלפוחית השתן, שינויים באורח החיים, תרופות או שילוב של אפשרויות שיכולות לעזור לשלוט על שלפוחית השתן. ניתוח הוא לא האפשרות היחידה.

 

בריחת שתן בקרב מבוגרים לא חייבת להיות חוויה מבודדת. ישנן הרבה תפיסות מוטעות, אבל רובן פשוט לא נכונות. דברו עם הרופא ומצאו מערכות תמיכה ושינויים באורח החיים שיסייעו לכם להתמודד ולטפל בבריחת השתן שלכם.

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן