הטיפ החודשי עבור בריחת שתן: שימרו על משקל בריא

האם ידעתם שמשקל ובריחת שתן קשורים ישירות? אנשים הסובלים מעודף משקל נוטים יותר לסבול גם מבריחת שתן. הדבר נובע בדרך כלל עקב לחץ מוגבר של הבטן של שלפוחית השתן, אבל יכול לנבוע גם מגורמים אחרים הקשורים להשמנת יתר.

הגעה למשקל גוף בריא יכולה לסייע לשפר את בריאותם של אנשים בדרכים רבות, כולל הפחתת בריחת שתן. עבור אנשים רבים, איבוד של 10% ממשקל גופו יכול לבדו להוביל לירידה של 50% בסיכון להתפרצות של בריחת שתן. כך שברור שהחשיבות של שמירה על משקל בריא חיונית מאוד באופן כללי, ובאופן ספציפי כאשר סובלים מבריחת שתן.

הטיפ החודשי עבור בריחת שתן שימרו על משקל בריא
 

חמישה טיפים לשמירה על משקל בריא

  1. התעמלות קבועה – למבוגרים (בני 18+) מומלץ לבצע לפחות 150 דקות של פעילות בעוצמה בינונית בכל שבוע. עבור מבוגרים הסובלים מבעיות ניידות, מומלץ שלפחות שלושה ימים בשבוע הם יבצעו פעילויות אשר מקדמות איזון גופני ומונעות נפילות.
  2. תזונה – התזונה שלכם היא היבט חשוב של המשקל שלכם ושל אורח החיים שלכם. קשה יותר לשרוף קלוריות מיותרות מאשר להפחית את הצריכה שלהן. אכילת מזונות בריאים ומופחתי קלוריות, בשילוב של אורח חיים פעיל, היא דרך מצוינת להישאר בריאים.
  3. שינה – כמות מספקת של שינה לעיתים קרובות אספקט של הבריאות שלא מוערך מספיק בעולם העסוק שבו אנו חיים. חשוב מאוד לתת לגוף שלכם זמן להתאושש, להיטען, ולבנות מחדש את האנרגיה על מנת להיות חזקים ליום המחרת. תחושה של מנוחה עוזרת לכם להישאר גם ממוקדים במטרות אותם הצבתם.
  4. ניהול מתחים – כאשר אנו לחוצים ומתוחים אנו נוטים לתרץ תירוצים ולתגמל את עצמנו עם מזון או פעילויות שעשויות להיות פחות בריאות עבורנו. הלמידה כיצד לנהל נכון את הלחצים בחיי היומיום היא חיונית על מנת להתנהל בחיים בצורה טובה ולשמור על משקל גוף בריא.
  5. לסמוך על התהליך – הגעה למשקל יעד בריא הינה תהליך! זה לא משהו שיראה בן לילה וגם לא בעוד שבוע עוד חודש. אז חשוב שתגדירו לעצמם את המטרה, ותחזיקו את המטרה הזו במודעות. כאשר תשיגו אותה תרגישו מתוגמלים ושהגעתם להישג משמעותי. בהצלחה בהגעה אליה.
×

עגלת קניות