8 מיתוסים לגבי בריחת שתן

מיתוסים לגבי בריחת שתן

מיתוסים ותפיסות מוטעות לגבי בריאות שלפוחית השתן קיימים בשפע, במיוחד סביב בריחת השתן שמתאפיינת בדליפות לאחר עיטוש, ניתוחים וקיגל, התרגילים שמיועדים לחיזוק שרירי רצפת האגן. להלן כמה מן המיתוסים הנפוצים ביותר בנושא בריחת שתן והסיבה לכך שמדובר פשוט בתפיסות מוטעות ולא באמיתות.

מיתוס 1 – אם אני מתחיל ועוצר את זרימת השתן אני בונה שרירי שלפוחית חזקים

תרגילי קיגל הם רעיון טוב, אבל הם לא צריכים להתבצע בזמן מתן שתן. נשים אשר מפעילות ועוצרות שוב ושוב את שלפוחית השתן שלהן עשויות לפתח שלפוחית רגיזה.

 

מיתוס 2 – דליפה קטנה כאשר אני משתעל או מתעטש היא נורמלית

למרות שזה נכון שדליפות שתן הן נפוצות, זו טעות לחשוב כי דליפת שלפוחית השתן הינה מצב טבעי או בלתי נמנע. לפחות 96% מהנשים עם בעיות בריחת שתן יכולות לרפא את הבעיה שלהן, וזה מסתכם בזה – האם זה מטריד אותך עד כדי כך שזה משפיע על איכות החיים שלך? אם כן, ישנן הרבה אפשרויות לטיפול.

 

מיתוס 3 – דליפות שלפוחית השתן קורות רק לאנשים מבוגרים

בריחת שתן כתוצאה מלחץ משפיע על קרוב ל-50% מהנשים שיש להן ילדים עד גיל 40. גם בריחת שתן מלחץ וגם שלפוחית רגיזה נפוצות ביותר בקרב נשים צעירות.

 

מיתוס 4 – אם אעשה תרגילי קיגל לא יהיו לי שום בעיות, גם בגיל מבוגר

כל אישה יכולה להפיק תועלת מתרגילי קיגל, שכן שרירי אכן חזקים יותר מפחיתים את הסיכון לדליפות שתן. אבל עבור נשים רבות, תרגילי קיגל לא מספיקים על מנת לשלוט בבעיה, והן צריכות עזרים נוספים.

מיתוסים לגבי בריחת שתן

מיתוס 5 – תמיד צריך ללכת לשירותים כאשר מתחילים להרגיש את הדחף להתפנות – מי יודע איפה יהיו השירותים הנקיים הבאים?

ללכת רק ליתר ביטחון זה בסדר במקרים מסוימים, אבל עבור נשים רבות, הפיכת הדבר להרגל קבוע יכולה להגדיל את הסיכון לשלפוחית רגיזה, עם הסימפטומים של דחף, תדירות גבוהה או תאונות בדרך לשירותים. להרגיל את השלפוחית לדבר כזה יכול לגרום לבעיות בטווח הרחוק. עדיף לתת שתן בצורה נורמלית, כל שלוש-ארבע שעות.

 

מיתוס 6 – אם יש לי בעיה רצינית עם בריחת השתן, ניתוח הוא האופציה הכי טובה שלי

עבור חלק מהאנשים הניתוח הוא האפשרות הטובה ביותר, אבל הוא לא הבחירה הכי טובה עבור כולם. עדיף להתחיל עם אבחנה מדויקת על ידי רופא על מנת לשלול גורמים אחרים של בריחת שתן. במקרים חמורים ניתוח עשוי להיות הפיתרון הכי יעיל, אבל זה תלוי בתוצאות הבדיקות של שלפוחית השתן.

 

מיתוס 7 – אני האישה היחידה בשנות ה-20/30/40 שיש לה את הבעיה הזאת

כאמור, הן אי שליטה בשלפוחית השתן הן שלפוחית רגיזה הן תופעות נרחבות ביותר, אפילו בקרב נשים צעירות.

 

מיתוס 8 – תרגילים לרצפת האגן שימושיים רק אם יש בעיות בשלפוחית השתן

יש הרבה סיבות לבצע תרגילי קיגל, כולל שמירה על האגן ועל בריאות האגן. בנוסף, חיזוק שרירי רצפת האגן יכול לשפר את יחסי המין ולעזור לך להימנע מצניחת האגן (מצב בו איברי האגון יורדים ממיקומם).

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
סגירת תפריט
Call Now Button
×

עגלת קניות