תזונה מתאימה לשלפוחית ​​רגיזה

למעלה מ-33 מיליון אמריקאים חיים עם שלפוחית ​​שתן רגיזה, מצב שבו התסמינים הם צורך דחוף ותכוף לרוקן את שלפוחית ​​השתן – גם אם עשיתם זאת זה עתה.

כמו כן, אנשים רבים עם שלפוחית ​רגיזה חווים גם דליפות משלפוחית ​​השתן, או בריחת שתן, כאשר הם אינם מסוגלים להגיע לשירותים בזמן.

שלפוחית רגיזה שכיחה יותר בקרב מבוגרים, אך היא יכולה להופיע על כל אחד – גברים, נשים, צעירים או מבוגרים. אנשים עם שלפוחית רגיזה עשויים להרגיש שזה מצב מתסכל מאוד, וזה אף עלול לגרום לירידה באיכות החיים שלהם, מכיוון שרבים חוששים לעבור תאונה בציבור אם לא ניתן לאתר שירותים בזמן. אנשים רבים עם שלפוחית רגיזה דיווחו על התרחקותם מהמשפחה והחברים ועל הימנעותם מדברים שהם פעם אהבו.

למרבה המזל, ישנן מספר אפשרויות טיפול לאנשים עם שלפוחית רגיזה, אך המפתח להקלה על תסמיניה עשוי להסתתר דווקא במטבח שלכם. התזונה שלכם למעשה משחקת תפקיד עצום בבריאות שלפוחית ​​השתן. אכילת המזונות הנכונים יכולה לסייע בהרגעתה, ואכילת המזונות הלא נכונים עלולה להחמיר את הסימפטומים.

כיצד תזונה משפיעה על שלפוחית רגיזה

כאשר גופנו יוצר שתן, הוא מורכב מהפסולת הנוזלית שהכליות מסננות מהדם. עקבות המזונות והמשקאות שאנו צורכים עלולים לפיכך להגיע לשתן שלנו, שנאגר בשלפוחית. מאכלים מסוימים שאתם אוכלים עשויים לגרות את שלפוחית ​​השתן, לגרום לעוויתות, ותחושה שאתם חייבים ללכת עכשיו לשירותים ולהרגיש אפילו דליפות.

אנשים שיש להם רגישות לגלוטן עשויים לחוות תסמינים של שלפוחית רגיזה, מכיוון ששלפוחית ​​השתן יכולה להיות מגורה בגלל החשיפה לגלוטן. הימנעות ממזונות עם חיטה, שיפון ושעורה עשויה לעזור להקל על הסימפטומים של שלפוחית רגיזה.

תזונה לשלפוחית רגיזה

אז, מה אתם יכולים ולא יכולים לאכול אם יש לכם שלפוחית רגיזה? אמנם ישנם מאכלים מסוימים המוכרים בדרך כלל כמגרים, חשוב לזכור שכולם שונים, ומה שאדם אחד עלול למצוא כגורם מגרה עשוי שלא להשפיע על אדם אחר. לפעמים קשה לאתר אילו מאכלים גורמים לכם לגירוי בשלפוחית באופן אישי אם אינכם מתעדים את כל מה שאתם אוכלים ושותים. כתיבת יומן שלפוחית ​​השתן יכולה לעזור בתיעוד. כך תוכלו לעקוב אחר מה שאתם אוכלים ושותים, ומתי יש לכם דליפות משלפוחית ​​השתן או תסמינים של שלפוחית רגיזה. לאורך זמן, ייתכן שתוכלו לזהות דפוס ולבחור את המזונות או המשקאות המובילים לעתים קרובות לטיולים הנוספים לשירותים.

להלן כמה הנחיות כלליות לגבי מזונות נפוצים העלולים לגרות את שלפוחית ​​השתן וכאלה שתרצו להתחיל לשלב בתזונה שלכם. עקבו אחר הצריכה שלכם ביומן וראו אילו מאכלים מסייעים להרגיע את שלפוחית ​​השתן, ואילו מחמירים את הסימפטומים שלכם.

מזונות שיש להימנע מהם אם יש לכם שלפוחית רגיזה

משקאות אלכוהוליים

שמרי בירה

משקאות מוגזים (גם סודה רגילה)

משקאות ספורט

תה

מוצרי חלב / חלב

סוכר וממתיקים מלאכותיים

קפה (אפילו נטול קפאין)

תה – שחור או ירוק, רגיל או נטול קפאין

דבש

תרופות עם קפאין

שוקולד

עגבניות ומוצרי עגבניות

מיץ הדרים ופירות

סירופ תירס

מאכלים מתובלים מאוד

בצל גולמי

שמנת חמוצה

רוטב סויה

תותים

חומץ

מזונות שכדאי לכם לשלב בתזונה אם יש לכם שלפוחית רגיזה

חלבונים רזים – דגים, חזה עוף, הודו ובשר בקר דל שומן הם אפשרויות טובות. ביצים הן גם מקור טוב לחלבון אם אתם מנסים להימנע מבשר.

מזונות עשירים בסיבים – מזונות אלו יכולים לסייע במניעת עצירות, מה שעלול להפעיל לחץ נוסף על שלפוחית ​​השתן. שקדים, שיבולת שועל, אגסים, עדשים, פטל ושעועית הם כל האפשרויות הטובות כשרוצים להוסיף עוד סיבים לתזונה.

פירות – בעוד שפירות מסוימים, במיוחד הדרים, עלולים לגרות את שלפוחית ​​השתן, עדיין חשוב לשלב אותם בתזונה. בננות, תפוחים, ענבים, קוקוס ואבטיח הם אפשרויות טובות לבעלי שלפוחית ​​רגיזה.

ירקות – ירוקים כמו קייל, חסה, מלפפון, דלעת, תפוחי אדמה, ברוקולי, גזר, סלרי ופלפלים.

אגוזים

דגנים מלאים, כמו שיבולת שועל, שעורה, פארו וקינואה (גם חלבון נהדר).

מומלץ להפסיק לצרוך את כל המאכלים ברשימת המזונות שיש להימנע מהם, ולהכניס אותם לאט לאט חזרה לתזונה שלכם בזה אחר זה כדי לקבוע איזה מהם מרגיז את שלפוחית ​​השתן שלכם.

שתייה ושלפוחית רגיזה

גם מה שאתם שותים חשוב, ולמרות שצריך תמיד להישאר לחים, שתייה מרובה, במיוחד של משקאות מוגזים או משקאות המכילים קפאין, עשויה לגרום לכם לרוץ לשירותים בתדירות גבוהה יותר ממה שתרצו.

שתייה מצומצמת מדי היא גם בעיה, מכיוון שהיא יכולה לרכז את השתן שלכם ולגרום לו לגרות יותר את רירית השלפוחית. זה יכול גם לגרום לעצירות, מה שמפעיל לחץ מוגבר על שלפוחית ​​השתן, ומחמיר עוד יותר את תסמיני השלפוחית רגיזה שלכם.

כוונו תמיד לכמות הצריכה היומית המומלצת, ושתו מספיק כדי שלא תרגישו צמא.

האם סוג התרופות שתקחו ישפיע על התזונה שלכם?

ישנן תרופות רבות הזמינות לטיפול בשלפוחית ​​רגיזה. רוב התרופות הללו פועלות על ידי הרפיית שרירי שלפוחית ​​השתן למניעת עוויתות. עם זאת, יכולות להיות להן תופעות לוואי, ואלה עשויות בתורן להשפיע על מה שאתם אוכלים ושותים.

תופעת לוואי שכיחה של תרופות לשלפוחית רגיזה היא יובש בפה. זה עלול לגרום לכם לשתות יותר מים מהרגיל, מה שעלול להגביר את הסימפטומים שלכם. שימו לב כמה מים אתם צורכים, ונסו ללגום לגימות קטנות לאורך כל היום כדי למנוע עומס יתר על שלפוחית ​​השתן.

עצירות היא תופעת לוואי אפשרית נוספת של תרופות לשלפוחית רגיזה. עצירות מפעילה לחץ מוגבר על שלפוחית ​​השתן שלכם – בעיה באופן כללי, אך במיוחד כאשר יש לכם שלפוחית ​​רגיזה. חולים שחווים עצירות יכולים לסייע בהקלה על סימפטום זה על ידי אכילת מזון עשיר בסיבים, כמו אלה המפורטים לעיל.

שוחחו עם הרופא שלכם על תופעות לוואי אפשריות של תרופות לשלפוחית רגיזה שאתם נוטלים או שוקלים ליטול.

שלפוחית רגיזה יכולה להיות מצב מתסכל ומסובך לטיפול. שוחחו עם הרופא שלכם על שינויים בתזונה שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את הסימפטומים שלכם, ושלבו כמה מהטיפים לעיל. עם כמה שינויים קטנים במה שאתם אוכלים, בקרוב ייתכן שיגיעו ימים יבשים יותר.

ניתן גם להשתמש במוצרי ספיגה.

Call Now Button
×

עגלת קניות