השמנת יתר ובריחת שתן

האם ידעת שמשקלך עשוי להשפיע על חומרת בריחת השתן שלך?

אנשים רבים מודעים לכך שהשמנת יתר עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב, לחץ דם גבוה וסוכרת מסוג 2. זה מוסיף ללחץ על הברכיים. אך רבים אינם יודעים שזה יכול גם להגביר את הסיכון לבריחת שתן.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

השמנת יתר מוגדרת כבעלת עודף שומן בגוף עד כדי סכנה לבריאותך. אחת הדרכים לחשב אם אתם סובלים מהשמנת יתר או לא היא מדידת מסת הגוף (BMI). BMI משלב את הגובה והמשקל שלך ויכול לעזור לקבוע אם המשקל שלך מהווה סכנה לבריאותך. אתה יכול לחשב את ה- BMI שלך באופן מקוון באמצעות מחשבונים.

השמנת יתר יכולה להיגרם על ידי תזונה לא בריאה, אורח חיים בישיבה, או שהיא יכולה להיות גנטית. ההמלצה העיקרית למאבק בהשמנה היא לאכול בריא יותר ולהיות פעיל יותר. ישנן אפשרויות כירורגיות לריפוי השמנת יתר, אך ראשית חשוב לעבוד על ירידה במשקל ללא התערבות כירורגית.

השמנת יתר תורמת לבריחת שתן משום שהמשקל הנוסף בבטן מפעיל לחץ על שרירי רצפת האגן. שרירים אלה נותנים לנו את היכולת להחזיק שתן ותנועות מעיים, וכאשר הם מוחלשים, זה גורם לבריחת שתן. לחץ נוסף זה על שרירי רצפת האגן יכול להצטבר עם הזמן ולהוביל לדליפת שתן במאמץ, שהיא דליפת שתן לא רצונית בזמן צחוק, עיטוש או פעילות גופנית.

אחת הדרכים לאמן את שרירי רצפת האגן היא תרגילי קיגל. ניתן לעשות זאת בכל עת. ראשית, סחט את השרירים שבהם היית משתמש להחזיק בשתן. הבטן והישבן לא צריכים לנוע כשאתה לוחץ. החזק את הלחיצה למשך 3-5 שניות ואז שחרר. חזור על פעולה זו 10-15 פעמים. נסה לבצע 3 או יותר מהפעלות אלה ביום. זה יכול לעזור לבנות את כוחם של שרירי רצפת האגן, הפועלים להחזקת שתן.

מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Urology מצא כי השמנת יתר היא גורם סיכון עצמאי חזק לדליפת שתן נפוצה. במחקר נמצא השפעת תגובה ברורה של משקל על בריחת שתן. כל עלייה של 5 יחידות במדד מסת הגוף שקשורה לעלייה של 20% עד 70% בסיכון לבריחת שתן. בסך הכל, עודף משקל הוא גורם לבריחת שתן. המחקר המליץ ​​על ירידה במשקל כדי להקל על תסמיני בריחת שתן ולשיפור הבריאות הכללית.

כאשר סובלים מבריחת שתן, ניתן להיעזר בתחתוני ספיגה כגון פדים או חיתולים למבוגרים כדי לספוג.

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן