רצפת האגן והזדקנות: מבט על השינויים שהיא עוברת בשלבים השונים של החיים (הריון, גיל המעבר ועוד)

רצפת האגן והזדקנות: מבט על השינויים שהיא עוברת בשלבים השונים של החיים (הריון, גיל המעבר ועוד)

כאשר נשים מזדקנות, היסטוריית הלידות שלהן וחולשת השרירים באזור האגן עלולות לתת את אותותיהן. רצפת אגן בריאה יכולה להישמר במצב טוב ככל שאנו מתבגרות, אבל לעיתים קרובות, תשומת הלב המועטה לכך גורמת לדחייה בקבלת טיפול ולכשלים תפקודיים בעקבות זאת כמו בריחת שתן.

 

לחפש טיפול רפואי מתאים יכול להיות עניין בעייתי עבור נשים רבות, בעיקר בשל תחושות כמו מבוכה וייאוש שעולות מהנושא. אבל, ההתקדמות בתחום הבריאות והידע שהצטבר לגבי תהליך ההזדקנות מאפשרים לנשים היום למצוא טיפולים יעילים בקלות לדוגמה חיתולים למבוגרים ותחתוני ספיגה למבוגרים, ולכן אין סיבה לדחות את קבלת העזרה.

 

בואו ניקח צעד אחורה ונבחן את רצפת האגן לנוכח תהליך ההזדקנות

רצפת האגן תומכת באברי הבטן והאגן שלנו. היא מורכבת משרירים ורקמות חיבור, שנחמד לחשוב עליהם כעל מבנים תמיכה פסיביים ואקטיביים של האגן. שרירי רצפת האגן, או מבנים תומכים אקטיביים, יוצרים מעין מיתר שרירי, בעוד שמבני התמיכה הפסיביים שלנו עשויים מרקמת חיבור הנקראת חיתולית' (Fascia). חיתולית היא חומר דמוי קורי עכביש שעובר דרך אזורים שונים באגן ומכסה אותו.

 

מערכות התמיכה של האגן, הן האקטיבית והן הפסיבית, חותרות לעבר אותה המטרה. הן "שזורות" יחד כדי ליצור מבנה אגן דינמי. מערכות התמיכה באגן פועלות יחד להשגת שליטה על הסוגרים שלנו, השרירים הטבעתיים, ומגבילות את הצניחה של ​​איברי האגן כלפי מטה. דבר זה תורם גם לתפקוד המיני. נזק או חולשה במערכות התומכות באגן באים לידי ביטוי בסימפטומים של תפקוד לקוי של רצפת האגן, למשל, דליפת שתן וצניחת איברים.

רצפת האגן והזדקנות: מבט על השינויים שהיא עוברת בשלבים השונים של החיים (הריון, גיל המעבר ועוד)

 

רצפת האגן לאורך השנים

הריון, לידה והתקופה שלאחר הלידה הם מצבים של שינויים גדולים. האופי המשולב של מערכות התמיכה באגן מגונן על האם והתינוק. בעת הלידה, מערכת האגן פועלת על מנת לדחוף את התינוק החוצה אל אוויר העולם. שרירי רצפת האגן יכולים להחלים תוך שישה שבועות לאחר הלידה. אבל הלחץ והמתח הפיזיים שבהבאת חיים חדשים לעולם יכולים לגרום למערכות התמיכה באגן להימתח יתר על המידה, וכתוצאה מכך להיחלש.

 

המתכון לשיפור המצב הוא לעתים קרובות ביצוע תרגילי קגל לאחר הלידה, אבל זו יכולה להיות משימה קשה. השרירים התארכו, הם כעת חלשים מאוד, והם מנסים "להתחבר מחדש" לאספקה ​​העצבית שלהם.  בתקופה שלאחר הלידה, יש צורך לעתים קרובות בביצוע מספר משימות שונות במקביל, ביניהן, תרגילי קגל. זה לא פשוט כלל מפני שהמוח מוטרד ומעורפל ויש מחסור משמעותי בשעות שינה. למרות הכוונות הטובות, אמהות טריות רבות "מתרסקות", והן מסתמכות על קבוצות שרירים אחרות כדי לעזור או לעשות את העבודה של רצפת האגן. אבל עם הזמן ושינה טובה יותר – הערפל מתפוגג, ניתן לעשות תרגילי קגל בעקביות, ושרירי רצפת האגן שמתחילים להתאושש, מאפשרים לאמא הטרייה לחזור וליהנות מהנאות החיים כפי שנהגה לעשות לפני כן.

 

החיים ממשיכים לדהור בקצב מהיר. התהליך הביולוגי של ההזדקנות מתקתק. הזמן שחולף כך יכול להיות מתוק ומריר בו זמנית. בעשור השלישי עד החמישי בחייה של האישה, היא תתחיל לחוות אובדן הדרגתי של עוצמת השרירים הכללית ושל המתיחות המאפיינת את רקמות החיבור ביניהם. בעשור הרביעי והחמישי שלה, חלה ירידה באסטרוגן ופרוגסטרון. שינויים הדרגתיים אלה מסמנים את בוא גיל המעבר, אשר בדרך כלל מתרחש במהלך העשור החמישי. הזקנה מתחילה להדביק את הקצב. לידות, פציעות בעבר, התפתחות של מצבים בריאותיים כרוניים והיסטוריה משפחתית עשויות לגרום למערכות התמיכה באגן להיחלש או להפסיק לתפקד לחלוטין. כתוצאה מכך, מופיעים סימפטומים כמו דליפת שתן, צניחת איברים וירידה בתפקוד המיני.

 

 

מה אתן יכולות לעשות כדי לחזק את שרירי רצפת האגן? 3 טיפים

1.חזקו את מערכות התמיכה באגן על ידי אימוני כוח וביצוע תרגילי קגל. השרירים נמצאים בשיאם בשנות העשרים והשלושים. אישה שאינה עוסקת בפעילות ספורטיבית כלשהי תתחיל לאבד מסת שריר וכוח מהר יחסית.

 

  1. הגנו על תמיכת האגן הפסיבית על ידי הימנעות ממאמץ יתר כאשר יש המעיים פעילים, וכן מעצירת הנשימה תוך כדי הרמה, דחיפה ומשיכה. מערכת התמיכה הפסיבית באגן אינה יכולה "לתקן את עצמה", אלא שהיא תצטרך להסתמך על כוחה של מערכת האגן האקטיבית. אז חזרו על טיפ מס' 1 שוב ושוב ושוב.

 

  1. הישארו בריאות. התייעצו עם הרופא שלכן כאשר אתן חולות או שמות לב לדליפת שתן או צניחת איברים כבר בפעם הראשונה. ברוב המקרים, הטיפול אינו רע כמו שאתן חושבות שהוא.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
סגירת תפריט
Call Now Button
×

עגלת קניות