מהי פיזיותרפיה של רצפת האגן, וכיצד היא יכולה לעזור לכן?

מהי פיזיותרפיה של רצפת האגן, וכיצד היא יכולה לעזור לכן?

6 שבועות לאחר לידה, ברברה ג’נינגס הבינה שמשהו לא בסדר. “הרגשתי קצת לחץ על הנרתיק במשך זמן מה, אבל חשבתי שזה רק חלק מתהליך הריפוי הרגיל לאחר הלידה.” כשאזרה לבסוף אומץ לחקור קצת את העניין, היא מצאה משהו שהפתיע אותה. “הרגשתי גוש חלק שבלט מעט מפתח הנרתיק שלי. הייתי מזועזעת, זה היה מפחיד כל כך.”

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

מה שברברה חוותה נקרא “צניחת רצפת האגן”, וזה לא נדיר כלל. צניחת האגן מתרחשת כאשר הקירות הנרתיקיים נעשים חלשים מדי, במיוחד לאחר לידה, והאיברים הנתמכים באמצעותם נופלים אל רצפת האגן, ולפעמים אף בולטים מפתח הנרתיק. זה לא מצב ניתן לריפוי, אבל אפשר בהחלט לשפר אותו על ידי שינויים התנהגותיים, או ניתוח במידת הצורך.

 

“אחרי שחקרתי הרבה את הנושא, למדתי שאפשר לעשות פיזיותרפיה כדי לעזור לחזק את השרירים של רצפת האגן ולשפר את הסימפטומים של צניחת איברים”, אמרה ברברה. “מעולם לא שמעתי על פיזיותרפיה עבור אותו חלק של הגוף, אבל בגלל שידעתי שאני לא רוצה ניתוח, חתמתי ישר”.

 

פיזיותרפיה לבריאות האישה היא דבר אמיתי וקיים, והיא מטפלת בכל דבר, כמו הבעיה שחוותה ברברה, כאבים באגן, בריחת שתן, כאבי גב ועוד. אבל איך אתן יודעות אם אתן צריכות פיזיותרפיה? ובאיזה שלב בחיים מומלץ להתחיל עם זה?

 

הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא שאתן יכולות לעשות פיזיותרפיה של בריאות האישה בכל עת. אם אתן מרגישות כאבי גב במהלך ההריון, רוצות להיבדק לאחר שהתינוק נולד, או מתקשות להרים את הנכדים שלכן בלי לחוות דליפת שתן – פיזיותרפיה היא אופציה מצוינת עבורכן. את השיפור ניתן לראות בכל גיל, ורוב המטפלים יסכימו כי פיזיותרפיה צריכה להיות קו ההגנה הראשון מפני דליפות שתן והפרעות אחרות באזור רצפת האגן.

מהי פיזיותרפיה של רצפת האגן, וכיצד היא יכולה לעזור לכן?

 

 

תרופות וניתוח נחשבים לעתים קרובות כקו טיפולי, אבל כאשר אתן מתחייבות לשגרה של פיזיותרפיה, אתן עושות את המאמץ הראוי כדי לחזק את הגוף שלכן בעצמכן, מה שיכול להקל על הכאבים ו/או על הדליפה. אם אתן חוות כל סוג של בעיה ברצפת האגן, הגב או הירכיים, או מתמודדות עם דליפות משלפוחית ​​השתן, מהרו לצלצל לפיזיותרפיסט כדי לקבוע פגישה לבדיקה ראשונית.

 

אז, למה אתן יכולות לצפות כאשר אתן הולכות לבדיקת אצל פיזיותרפיסט? בדומה לביקור אצל רופא, המטפל ישאל אתכן שאלות רבות על ההיסטוריה הרפואית שלכן ועל הסימפטומים שאתן חוות כרגע. כמו כן, סביר להניח שתקבלו הערכה לגבי מצב השרירים והשלד, ותעברו בדיקה פנימית אם אתן מתמודדות עם כל תפקוד לקוי אחר של האגן.

 

הבדיקה הפנימית נשמעת מפחידה יותר ממה שהיא באמת – היו בטוחות שהפיזיותרפיסט הוא איש מקצוע מנוסה שביצע בדיקות פנימיות רבות, ולכן אין שום דבר שבגללו אתן צריכות להרגיש נבוכות. זהו צעד הכרחי כדי לקבוע את מצב שרירי רצפת האגן שלכן, ובהמשך – את תוכנית הטיפול.

 

ביקורים מרובים נדרשים בדרך כלל כדי להעריך את השיפור במצבכן לאורך זמן, וכדי להבטיח שאתן מבצעות את התרגילים שניתנו לכן כראוי. הטיפול מסתיים כאשר הסימפטומים שלכן משתפרים, אם כי ייתכן שיהיה עליכן להמשיך עם תוכנית הטיפול גם לאחר שהסתיימו טיפולי הפיזיותרפיה.

 

אם אתן חשות כל סוג של תפקוד לקוי של רצפת האגן, כולל כאב, דליפות משלפוחית ​​השתן, או אפילו אם אתן סובלות מכאבי גב (השרירים האלה מחוברים אחד לשני, אחרי הכל), אל תהססו לעבור פיזיותרפיה שוב. זה לעתים קרובות קו ההגנה הראשון הטוב ביותר עבור בעיות אלה, שעשוי לפתור אותן באופן טבעי ובריא יותר מאשר תרופות או ניתוח. “למרות שלא ניתן להשיב את רצפת האגן שלי למצבה הקודם, ראיתי שיפור עצום בסימפטומים שלי מאז שהתחלתי פיזיותרפיה”, אמרה ברברה. “אני כל כך שמחה שנודע לי על האפשרות הזו”.

 

בכל מקרה עד שיימצא פתרון לבעיה, אנו ממליצים להשתמש במוצרי ספיגה נוחים ואיכותיים, כגון תחתוני ספיגה או חיתולים למבוגרים.

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן