סובלים מבעיות בשלפוחית השתן? נסו תרגילי קגל

מה הסוד הבריאותי שמביך כל כך הרבה מאיתנו, בני נוער ספורטאים, בחורים בשנות ה-40 עד ה-90 שלהם, נשים בגיל העמידה ועוד? בעיות בשלפוחית השתן. אנחנו מדברים על דליפות פתאומיות, שימוש ברפידות שסופגות וריצות תכופות לשירותים הם רק חלק משגרת חייהם של הסובלים מבעיות בשלפוחית, כמו בריחת שתן.

הודות לתעשיית מוצרי הספיגה שמגלגלת ​​מיליארד דולרים כל שנה – כיום יש אפילו תחתונים סופגים מרופדים, כך שקל יותר מתמיד להסתיר בריחת שתן.

 

אבל… האם אתם צריכים את המוצרים האלה?

ייתכן ששמעתם כי בעיות בריחת שתן ושלפוחית ​​רגיזה נמצאות במגמת עלייה מתמדת. הזדקנות, שינויים הורמונליים, הריון, לידה, לחץ פיזי (למשל התעמלות, צניחה), וכן גורמים מודרניים כמו השמנת יתר, העלייה בקרינה סביבנו וניתוחים של סרטן הערמונית. גברים רבים סובלים מדי שנה מסרטן הערמונית, ואצל 80% מהם יש דליפה לפחות ב-6 החודשים הראשונים. אחרי כן ל-65% מהגברים יש עדיין בעיות בבריחת שתן לאחר 5 שנים.

 

אתם תוהים אם אתם בסיכון לסבול מבריחת שתן?

בריחת שתן פוגעת בהתלהבות שלכם לעשות ספורט, לקיים יחסי מין, לצאת לבלות, ואפילו להשתתף בפגישות (מצבים שבהם צריך להחזיק מעמד עד להפסקה). עם זאת, אנשים רבים אינם פונים לקבל עזרה. המחיר של שתיקה הוא החמצת ההזדמנות לשיפור בחיי השגרה, למציאת פתרונות להישאר יבשים.

 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשפר את המצב:

עשו תרגילי קגל. התרגילים האלה עוזרים ליותר מ -80% מהנשים עם בריחת שתן. ההפתעה הגדולה פה היא שתרגילי קגל עובדים גם בשביל גברים. גברים הסובלים משלפוחית רגיזה חווים פחות תאונות כאשר הם עושים תרגילי קגל מדי יום, כמו גם אלה שעברו ניתוח בערמונית.

מהו הטריק? עבודה על השרירים הנכונים. אנשים רבים טועים ועושים זאת לא נכון בכך שהם מאמצים את שרירי הישבן, הירך, או הבטן בטעות. כדי למצוא את שרירי רצפת האגן שלכם, בצעו את התרגיל הבא: בפעם הבאה שלכם בשירותים, עצרו את זרם השתן שלכם, ולאחר מכן סגרו גם את שריר פי הטבעת. אלה השרירים שאתם מחפשים. אמצו את השרירים לכמה רגעים, ואז שחררו אותם לחלוטין. עשו זאת כ-20 עד 30 פעמים ביום. מכיוון שאף אחד לא יכול לראות את זה, אתם יכולים לעשות תרגילי קגל בכל מקום: כשאתם מתדלקים, עובדים, או מחכים בתור לקופה בסופר.

דלגו על משקאות שגורמים לדחף להשתין. זה לא יפתיע אתכם אם שלפוחית ​​השתן שלכם תלחץ מאוד לאחר שתייה של בקבוק מים ענק, אבל אתם עלולים לגרום לגירוי בשלפוחית גם בדרכים אחרות. קפאין, משקאות מוגזים, ממתיקים מלאכותיים, אלכוהול, עגבניות ופירות הדר יכולים לעורר דחף להשתין. כמו כן, רצוי שתשתו לאט לאורך היום.

הכינו "יומן פיפי". רשמו מה אתם עושים ומתי במשך 3 ימים, כולל דליפות שתן פתאומיות, וכך תוכלו להתחיל לחפש את הקשר שבין בריחת השתן והגורמים לה. אתם עלולים למצוא דפוסים שאתם יכולים לשנות בקלות, כמו שתיית דיאט קולה כל יום אחר הצהריים. אתם יכולים גם למצוא קשרים בעזרת הרופא שלכם יכול לעזור, כמו למשל כששלפוחית ​​השתן נעשית פעילה בדיוק כשאתם נכנסים הביתה.

עבדו עם הרופא שלכם. אתם חייבים את זה לכם אם אתם סובלים מבריחת שתן.

עברו עם הרופא שלכם על התרופות שאתם נוטלים, למשל יש כמה תרופות ללחץ דם שיכולות לגרום לצרות שכאלה. שאלו על בדיקות שיכולות לאבחן מה גורם לבריחת שתן.

 

סובלים מבעיות בשלפוחית השתן? נסו תרגילי קגל

ודאו שאתם עושים תרגילי קגל כראוי. אם לא, פיזיותרפיסט יכול לעזור לכם במהירות ולחולל הבדל גדול בשגרת היומיום שלכם.

יש דברים נוספים שיכולים לעזור לכם בשליטה על השלפוחית, כמו: היפנוזה, הדמיה, דיקור, טכניקות הסרה של שלפוחית ​​השתן. כל אלה יכולים לתת למוח שלכם לחזור לשליטה על השלפוחית, כך שאתם יכולים ללכת לשירותים ברוגע, ולא לרוץ לשם מפוחדים.

יש גם תרופות מרשם שיכולות להרגיע את השלפוחית הרגיזה. גלו את אפשרויות הטיפול השונות בבריחת שתן ובשלפוחית רגיזה.

טכניקות כירורגיות יכולות לעזור בסגירת פתח השופכה (הצינור שנושא שתן מחוץ לגוף) או למקם מחדש שלפוחית ​​שתן שמיקומה השתנה במהלך לידה.

עבור נשים, טבעת פלסטיק הנקראת כרית יכולה גם לייצב את שלפוחית ​​השתן או להדק את פתח השופכה הדולף. בנוסף, יש גם טיפולים אחרים, כולל זריקות לשרירים וממריצים עצביים.

 

הדבר הכי חשוב הוא שתדברו על כך. אין שום סיבה שלא תהנו מאיכות חיים גבוהה יותר, ומהרבה נסיעות ארוכות ללא דאגות.

×

עגלת קניות

דילוג לתוכן