האמת על סוכר ובריחת שתן

מה גורם לבריחת שתן?

במילים פשוטות, בריחת שתן היא אובדן שתן לא רצוני. ישנם סוגים רבים של בריחת שתן, וסיבות רבות ושונות לכך שמישהו עלול לפתח דליפות שלפוחית ​​השתן. נזילות שלפוחית ​​השתן עשויה להיות תוצאה של החלשות שרירי רצפת האגן מלידה, תרופות מסוימות שאתה לוקח, או אפילו נזק עצבי שהתפתח בגלל מצב אחר ביחד.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

מדוע הסוכר יעשה הבדל עם בריחת שתן?

זה אולי נשמע מטורף, אבל למה שאוכלים יש השפעה רבה על אופן התנהלות השלפוחית. אמנם זה שונה עבור כולם, אך ישנם מזונות רבים העלולים לגרות את שלפוחית ​​השתן. אלה כוללים דברים כמו מאכלים חומציים (הדרים או עגבניות), קפאין וכן, אפילו סוכר. סוכר יכול לעורר את שלפוחית ​​השתן ולגרום לדחפים פתאומיים, העלולים להוביל לדליפות. אפילו סוכרים טבעיים, כמו דבש, או ממתיקים מלאכותיים עלולים לגרום לגירוי זה. 

ובואו נהיה כנים. מלבד רק ההשפעה על שלפוחית ​​השתן שלך, אתה בטח יודע שסוכר ממילא לא נהדר עבורך. בעקיפין זה יכול להוביל למספר מצבים אחרים, אשר כתוצאה מכך, עלולים להוביל לבריחת שתן.

יותר מדי סוכר עלול להוביל לדלקות בדרכי השתן תכופות יותר, מצב הגורם לעיתים לבריחת שתן לטווח קצר. החיידקים הגורמים ל- UTI אוהבים סוכר. סוכר מגביר את רמת החומצה של השתן שלך, ויוצר סביבה טובה יותר לחיידק זה וגורם לזיהום לצמוח מהר יותר.

ואכילת יותר מדי סוכר עלולה להוביל לרמות סוכר גבוהות יותר בדם, מה שעלול לגרום לעלייה בכמות השתן שמייצרת הגוף. זה יכול להוביל לאותו צורך דחוף ותכוף ללכת וליצור את ההדלפות הפוטנציאליות.

אכילה מרובה של סוכר עלולה להוביל גם לעלייה במשקל, מה שמפעיל עומס נוסף על שרירי רצפת האגן ועלול לגרום לבריחת שתן. זה עלול להוביל גם לסוכרת, מצב בו גופך מתקשה לעבד את הגלוקוז בגופך, ולגרום לרמות סוכר גבוהות בדם. רמות גבוהות אלה של סוכר בדם עלולות לגרום למצב הנקרא נוירופתיה סוכרתית, במיוחד שלפוחית ​​השתן הנוירוגנית, אשר תלויה בעצבים המושפעים, עלולה לגרום לשלפוחית ​​השתן להיות מתחת או לפעילות יתר.

האם עלי להימנע מסוכר לחלוטין אם יש לי בריחת שתן?

אתה לא צריך לוותר על הסוכר לגמרי, אבל בהחלט צריך לשים לב לכמות שאתה צורך. אנשים הם ייחודיים ומה שעשוי להיות מגרה בשלפוחית ​​השתן לאדם אחד לא תמיד בהכרח עבור מישהו אחר. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לנהל יומן שלפוחית ​​השתן ולעקוב אחר מה שאתה אוכל ושותה כמה ימים, כמו גם מתי יש לך נזילות. אם אתה מתחיל לשים לב לדפוסים מסוימים (כמו תמיד להזדקק לחדר אמבטיה לאחר צריכת סוכר), זה יכול להיות רעיון טוב לקצץ. אתה יכול גם לנסות דיאטת חיסול על ידי סילוק הסוכר יחד לתקופה מסוימת, ואז לאט לאט להחזיר אותו למערכת שלך כדי לראות אם זה משנה.

כמובן, כשמדובר בסוכר, מתינות היא המפתח לכל אחד – לא רק למי שחווה נזילות. יותר מדי סוכר רע לכל מי שמנסה לדבוק בתזונה בריאה. אם אתה יכול, נסה להיצמד לסוכרים המופיעים באופן טבעי בפירות ולהגביל ככל האפשר מזון עם תוספת סוכר.

בכל מקרה, עד שהבעיה תיפתר וע”מ להימנע ממבוכה לא רצויה, מומלץ להשתמש במוצרי ספיגה כגון חיתולים למבוגרים, אשר ימנעו את הרטבת הבגדים שאתה לובש.

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן