תרופות נגד בריחת שתן

תרופות נגד בריחת שתן

במאמר זה נפרט על תרופות נגד בריחת שתן שיעזרו לכם להתמודד עם התופעה הזו שלא מעט נשים וגברים סובלים ממנה, בריחת שתן בקרב מבוגרים יכולה להיות מנוהלת בעזרת מגוון של מוצרים וטיפולים’ חלק מהאנשים הסובלים מבריחת שתן מגלים כי תרופות מסייעות להם לנהל את התופעה, ואחרים מוצאים כי שינויים בתזונה או פעילות גופנית עזרו להם הרבה יותר.

החדשות הטובות הן שעבור אנשים רבים, בריחת שתן היא שיהוק זמני ויכולה להיות ‘הפוכה’, ולתת לך שוב שליטה מלאה בשלפוחית ​​השתן שלך. עם זאת, חשוב לפנות לעזרה עבור בריחת שתן או מעיים, במיוחד אם השפעתה על חייך פירושה שהיא מונעת ממך ליהנות מהחיים במלואם. ישנן אפשרויות טיפול שונות זמינות, כולל טיפול תרופתי במקרים מסוימים. בריחת שתן היא בעיה הניתנת לתיקון במקרים רבים, אך היא דורשת סבלנות, עצות, פעילות גופנית וכמה שינויים באורח החיים. עם זאת, כולם משתלבים כדי לעזור לך להחזיר את השליטה על שלפוחית ​​השתן שלך. עם מגוון מוצרי בריחת שתן שיעזרו לך לנהל את זה בזמן הביניים, שש התרופות הטבעיות הללו יכולות לעזור לך לשלוט בדליפת שתן בשוגג, ולהעניק לך שקט נפשי וביטחון שוב.

תרופות נגד בריחת שתן כוללות:

  • תרופות אנטיכולינרגיות. תרופות אלו יכולות להרגיע פעילות יתר של שלפוחית ​​השתן ועשויות להועיל לבריחת שתן בדחיפות. דוגמאות כוללות oxybutynin (Ditropan XL), tolterodine (Detrol), darifenacin (Enablex), fesoterodine (Toviaz), solifenacin (Vesicare) ו-trospium chloride.
  • מירבגרון (Myrbetriq). משמשת לטיפול בבריחת שתן בדחיפות, תרופה זו מרפה את שריר שלפוחית ​​השתן ויכולה להגדיל את כמות השתן שלפוחית ​​השתן שלך יכולה להחזיק. זה עשוי גם להגדיל את הכמות שאתה מסוגל להטיל שתן בבת אחת, ולעזור לרוקן את השלפוחית ​​באופן מלא יותר.
  • חוסמי אלפא. אצל גברים שיש להם בריחת שתן בדחיפות או בריחת שתן, תרופות אלו מרפות את שרירי צוואר השלפוחית ​​וסיבי השריר בערמונית ומקלות על ריקון השלפוחית. דוגמאות כוללות טמסולוזין (פלומקס), אלפוזוזין (אורוקסטרל), סילודוזין (רפאפלו) ודוקסאזוזין (קרדורה).
    אסטרוגן מקומי. מריחת אסטרוגן מקומי במינון נמוך בצורה של קרם נרתיק, טבעת או מדבקה עשויה לעזור לחיטוב ולהצעיר רקמות בשופכה ובאזורי הנרתיק.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

רופאים רבים מנחים את מטופליהם להימנע ממזונות מסוימים על מנת לשמור על אי השליטה שלהם תחת שליטה, אז אתם יודעים שעליכם להימנע משתייה רבה בבת אחת, לקצץ בכמות הקפאין, אבל האם ידעתם שתרופות מסוימות עלולות להחמיר את בריחת השתן שלכם? אם אתם לוקחים את התרופות הללו, מומלץ להתייעץ עם הרופא בנוגע להמשך השימוש בהם בזמן שאתם סובלים מבריחת שתן.

תרופות אנטי דיכאוניות

יש רופאים הרושמים תרופות נגד דיכאון לטיפול בבעיות מסוימות בשלפוחית השתן, אך בריחת שתן בדרך כלל אינה אחת מהן. תרופות אנטי דיכאוניות מסוימות עלולות לפגוע ביכולת של השלפוחית להתכווץ, מה שעלול לגרום לדליפת שתן.

אחרות יכולות להפחית את המודעות לצורך במתן שתן, מה שיכול לגרום לתאונות בנושא.

אם אתם נוטלים תרופות נוגדות דיכאון כדאי להתייעץ עם האורולוג ועם הרופא שרשם אותן. אולי הם יכולים להמליץ על סוג אחר של תרופות לטיפול בבעיה, או על סוגי טיפול אחרים.

 תרופות להרפיית שרירים

תרופות מרפות עובדות לא רק על השרירים שגורמים לבעיות, אלא מרגיעות את כל שרירי הגוף כולל שרירי שלפוחית השתן.

אם אתם צריכים לקחת תרופות אלה, עדיף להשתמש בהן רק כאשר הן נחוצות לחלוטין על מנת להקטין את הסיכוי לדליפות שתן ותאונות מביכות. מ

ומלץ להתייעץ עם הרופא על מנת לבדוק האם יש תרופות אחרות שיעזרו לבעיה אבל ישפיעו פחות על השלפוחית.

 תרופות ללחץ דם

מספר תרופות המטפלות בבעיות לחץ דם (בעיקר אלה שמסווגות כמשתנות, כדורי מים וחוסמי ערוצי סידן) ידועות ככאלה שעלולות להגביר את תפוקת השתן וגם להרגיע את שרירי השלפוחית מה שיכול ליצור דליפות.

אם אתם חושדים כי תרופות לחץ הדם שלכם מחמירות את בריחת השתן, יידעו את הרופא המטפל. הוא אולי יכול להחליף תרופה או להתאים את המינון, ולמצוא דרך לעזור לכם להגביל את תסמיני בריחת שתן.

ישנן דרכים אלטרנטיביות רבות בהן ניתן למנוע או להפחית את בריחת השתן, מובן שכל עוד אתם סובלים מבריחת שתן, מומלץ להשתמש במוצרי ספיגה שונים, כגון: חיתולים למבוגרים או תחתונים סופגים.

אנו זמינים עבורכם לכל שאלה גם בטלפון וגם במייל, נשמח לתת לכם מענה מהיר.

תרופות טבעיות נגד בריחת שתן

1 תרגילי רצפת האגן – זרימת השתן משלפוחית ​​השתן – חשוב מכך, כאשר השתן משתחרר – נשלטת על ידי קבוצה של שרירים העוברים מחלקו הקדמי של הגוף שלך על ידי עצם הערווה שלך לבסיס עמוד השדרה, בניגוד לשרירים אחרים בגוף, הם דמויי מתלה ויכולים להיחלש. לידה, למשל, עלולה למתוח או לפגוע בשריר המוביל לבריחת שתן זמנית לאחר הלידה. השרירים זהים אצל גברים ונשים כאחד. תרגילים אלו יכולים לשמש כל מי שסובל מבריחת שתן, ניתן לבצע את תרגילי ה”קפיצה ושחרור” מספר פעמים ביום ויכולים להיות מועילים בשליטה על שלפוחית ​​השתן – עדיף, אף אחד לא יודע שאתה עושה אותם ואין צורך לשלם עבור חדר כושר יקר או ציוד מומחה.

2 אימון שלפוחית ​​השתן שלך – זה אולי נשמע פשוט אבל אימון שלפוחית ​​השתן דורש סבלנות. מוצרי בריחת שתן יכולים להיות מועילים גם בעת אימון מחדש של שלפוחית ​​השתן שלך ותמיד פנה לייעוץ של איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שתתחיל במשטר אימון מחדש של שלפוחית ​​השתן, המפתח הוא ללמוד כיצד לדחות את הדחיפות או את הצורך לבקר בשירותים. בהתחלה, נסה לדחות את הביקור בשירותים במשך 10 דקות והגדל את הזמן הזה בהדרגה ל-20 דקות. מומחים מציעים לשאוף לבקר בשירותים כל ארבע שעות, ניהול יומן של כמה פעמים אתה מבקר בשירותים יכול לתת לך מידע רב, כמו גם הרופא שלך או אחות בריחת שתן מומחית. ייתכנו מקרים שבהם “להחזיק” שתן אינו רצוי או, כאשר סובלים ממחלות ומצבים שונים כגון מחלת פרקינסון, זה פשוט לא אפשרי.

3 מגנזיום – מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של השרירים והעצבים. פרויקט מחקר קטן בישראל הראה שלנשים שנטלו כדורי מגנזיום הידרוקסיד פעמיים ביום חל שיפור בבריחת שתן, עם זאת, לפני שתתחיל ליטול תוספי מגנזיום, בדוק עם הרופא שלך אם הם מתאימים אך גם זכור שהדרך הטובה ביותר להעלות את רמות המגנזיום בגוף היא לעשות זאת באופן טבעי, מזונות עשירים במגנזיום כוללים בננות, תרד ודגים שמנים כמו מקרל וסלמון. הכמות היומית המומלצת היא 400 מ”ג.

4 הפסק לעשן – ישנן סיבות רבות מדוע עישון מזיק לבריאותך ועובדה ידועה היא שניקוטין עלול לגרות את שלפוחית ​​השתן, מחקר יווני הראה שלמעשנים יש סיכוי גבוה יותר לסבול מבריחת שתן מאשר אנשים שלא עישנו. לטווח ארוך, מעשנים נוטים להשתעל יותר מאשר לא-מעשנים, מה שמציב את שרירי השלפוחית ​​ורצפת האגן תחת לחץ, כתוצאה מכך, בריחת שתן הייתה נפוצה בקרב אנשים רבים שנזקקו למוצרי בריחת שתן כדי לעזור להם לנהל את הבעיה.

5 דיקור סיני – עבור אנשים הסובלים מפעילות יתר של שלפוחית ​​השתן, רופאי דיקור מאמינים שהטיפול שלהם יכול להיות לעזר רב במתן איזון בגוף, באופן מרגיע, אם כי לא פתרון מהיר, אנשים שהשתמשו בדיקור מציינים שיפור עצום בבריחת שתן לאחר קורס טיפול.

6 חותכים קפאין – זה אולי נשמע דרסטי ולא מושך לחתוך את הקפה של הבוקר אבל ידוע שקפאין מרגש את המוח. באופן ספציפי, זה מרגש את החלק הקדמי של המוח ומכיוון שזהו החלק השולט בשלפוחית ​​השתן, כמה מומחים חושבים שלקפאין יש את היכולת לעורר גם את שלפוחית ​​השתן, לסירוגין, קפאין הוא חומר משתן ידוע, ולכן להגביל את צריכת הקפאין שלך, או לחתוך אותו לחלוטין, יכולה להיות השפעה משמעותית על בריחת שתן בדחיפות.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן