6 טיפים שיעזרו ליקיריכם להישאר פעילים חברתית

6 טיפים שיעזרו ליקיריכם להישאר פעילים חברתית

בדידות יכולה להיות בעיה גדולה עבור אוכלוסייה מזדקנת. אובדן בן זוג או התפרצות של מצב רפואי ואובדן מתמשך של אנשים מהמעגל החברתי הופך מבוגרים רבים לבודדים יותר ויותר. הם עשויים להיות פחות פעילים מבחינה פיזית, ומצבם הנפשי יכול להידרדר במהרה ללא גירוי קבוע. אחת הבעיות שיכולה לגרום להתבודדות היא בריחת שתן, עכב אי הידיעה כיצד להתמודד עם הרטבת הבגדים.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

להלן כמה טיפים כדי לוודא שהקרובים המבוגרים שלך נשארים פעילים ובריאים.

  1. וודאו שיש להם את המצרכים שהם צריכים

הזדקנות יכולה להביא עמה מספר עצום של מחלות פיזיות ומגבלות, כמו מחלת האלצהיימר. לפעמים זה הדברים הקטנים, כמו חפצים שיכולים לעזור להם לעקוב אחר התרופות שלהם.

הגבלות אלה לפעמים יכולות להיות לא קלות  ולמנוע מאנשים לצאת וליהנות מפעילויות שהם נהגו לאהוב. וודאו שליקרים לכם יש את הציוד המתאים והמצרכים כדי לנהל את כל המחלות או והסימפטומים שלהם, מה שעשוי להיות הצעד הראשון כדי לעזור להם להישאר פעילים.

במקרה של בריחת שתן, יש מספר רב של מוצרי ספיגה אשר יכולים להתאים, כגון חיתולים למבוגרים.

  1. גלו מה הם אוהבים לעשות

אחת הדרכים הקלות ביותר לשמור על המבוגרים היקרים לך יחסית פעילים היא לגלות מה הם היו עושים בצעירותם. אם הם נהנו ללכת לקונצרטים, מחזות, מופעי קומדיה, או ירידי אומנויות ומלאכות, עשו קצת מחקר ולגלו  אם יש משהו דומה במקום מגוריהם. אם אתם גרים בקרבת מקום, אולי תלכו יחד איתם. הם ייהנו להיות עם מישהו שהם מכירים ונוח להם איתו, וזה עשוי לפתוח את הדלת עבור פעילויות נוספות, כמובן שגם פעילות גופנית תמיד מומלצת.

  1. בדקו את משאבי הקהילה

סוכנויות רבות, ארגונים ותוכניות בכל רחבי הארץ מציעים פעילויות המותאמות לקשישים (כמו שלישי בשלייקס) עשו קצת מחקר וגלו מה המשאבים הקהילתיים נמצאים באזור שבו החיים שלך הקרובים המתבגרים שלך. רוב המרכזים מציעים משחקים, מלאכת יד, ריקודים, הופעות מוסיקליות, ופעילויות אחרות עבור האוכלוסייה הבוגרת. אם קרוב המשפחה שלך לא היה בדרך כלל פרפר חברתי, ייתכן שתרצה לנסות ללכת איתו לאירועים מסוימים בפעמים הראשונות, כך שהם ירגישו יותר בנוח להתרועע עם אנשים שהם לא מכירים.

6 טיפים שיעזרו ליקיריכם להישאר פעילים חברתית

  1. התנדבות

הקדשת הזמן לטובת עזרה לאחרים מספקת מספר עצום של יתרונות בריאותיים נפשית ופיזית לקשישים. אם יקרך מתקשה לאחר הפרישה, ההתנדבות עשויה לתת לו דרך להשתמש במיומנויות הקשורות לעבודה שלו בסביבה בונה.

למדו אותם טכנולוגיה

מבוגרים רבים מצאו ערך רב בלמידת מיומנויות מחשב וטכנולוגיות אחרות. למידה כיצד להשתמש במחשב, למשל, יכולה לעזור להם לנהל שיחות וידאו עם בני משפחה וחברים שגרים רחוק, להתחבר מחדש עם חברים ותיקים באמצעות מדיה חברתית, ובאופן כללי להרגיש יותר חלק מהעולם על ידי היכולת לשמור על קשר עם החדשות האחרונות.

קריאה וכתיבה

קריאה וכתיבה יכול להיות דרך מצוינת עבור מבוגרים להישאר חדים נפשית. תוכלו להציע להם לכתוב את הזיכרונות שלהם או פשוט לשמור מחברת של סיפורים שהם רוצים שקרובי הדור הצעיר שלהם יכירו. קריאה ושמירה על יומן קריאה או הצטרפות למועדון הספר היא גם דרך טובה לשמור על המוח פעיל ומעורב.

 

בעזרת טיפים אלה ורבים אחרים תוכלו לסייע לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית של קרובים המבוגרים, ולאפשר לכם לעקוב אחרי דרך החיים שלהם והאופן בו הם מעבירים את זמנם.

למידע נוסף על איך להפוך את פעילויות היומיום לפשוטות עבור אנשים מבוגרים לחצו על הקישור.

 

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן