איך להתמודד עם בריחת שתן ודיכאון

להתמודד עם בריחת שתן ודיכאון

דיכאון היא מחלה נפוצה אשר משפיעה על נפשם של אנשים רבים ביחסי העולם, והיא לא סלקטיבית כשמדובר בגיל החולים בה.

למרות שבריחת שתן היא מצב רפואי המשפיע על התפקוד של שלפוחית השתן, אין זה סוד כי כי ההשפעות הנפשיות שיש לה על הסובלים ממנה יכולות להיות דומות מאוד לאלה של דיכאון.

בנוסף, אי שליטה על הסוגרים משפיעה על גברים ונשים בכל הגילאים. התמודדות עם כל אחת מהמחלות הללו בנפרד מאתגרת מספיק, אבל למרבה הצער, השילוב של שתיהן יחד אינו נדיר. יותר ויותר מחקרים מגיעים להבחנה כי קיים קשר חזק בין דיכאון קליני לבעיות בשלפוחית השתן כגון בריחת שתן.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

טיפול בדיכאון ובבריחת השתן ביחד

התמודדות עם דיכאון ובריחת שתן באותו הזמן יכולה להיות בעלות השפעות קשות על הבריאות הגופנית והנפשית. לכן זה כל כך חשוב להבין בצורה מלאה את שני המצבים (על ידי התייעצות עם הרופאים המתאימים) על מנת לחיות את החיים הטובים ביותר שאפשר. למרבה הצער, רבים מאלה הסובלים מבריחת שתן מובכים מדי בשביל להודות בבעיה. בשל כך, מצבם לא מאובחן ולא מטופל על ידי הרופאים והם מוצאים דרכים להסתיר מבעיה זו מחברים ובני משפחה. ככל שהזמן עובר, הם נעשים יותר ויותר מבודדים ומנותקים. זה למרבה הצער השלב שבו הדיכאון והחרדה עלולים להרים את ראשם.

כאשר דיכאון וחרדה הופכים לחלק מתופעות הלוואי של בריחת השתן, קל מאוד לסובלים מהמצב לתת לזה לשלוט בחייהם. למרות שברור שקל יותר להגיד מאשר לבצע – חשוב מאוד לפנות לרופא. דיכאון ובריחת שתן ניתנים לניהול נכון. המקום הראשון להתחיל הוא בפגישה עם אורולוג. ברגע שיינתן טיפול עבור בריחת השתן, מומלץ להתייעץ עם פסיכיאטר לגבי המצב הנפשי. למרבה המזל, ידוע כי ברגע שבריחת השתן מטופלת, גם הסימפטומים הנפשיים נוטים להשתפר.

להתמודד עם בריחת שתן ודיכאון

בינתיים, הנה כמה דרכים להקל על בריחת השתן והדיכאון בו זמנית:

  • שיפור התזונה – מה שמכניסים לגוף הוא בעל השפעה ישירה הן על הנפש והן על השלפוחית. זה אולי נשמע מוזר, אבל זה נכון. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להוריד מהתזונה דברים כמו קפאין, אלכוהול וממתיקים (משקאות בעלי השפעה שלילית על השלפוחית). תמיד חשוב לזכור לשתות מים ולאכול מזונות שמכילים סיבים.
  • הורדה במשקל – השמנת יתר היא גורם סיכון משמעותי להתפתחות של בריחת שתן. על ידי הורדה במשקל, הנתיב לחיים נטולי בריחת שתן יכול להיות מושג בקלות רבה יותר. התחילו על ידי הליכות ככל שניתן, שימוש במדרגות במקום במעלית ואפילו ריצה. מומלץ על שלושים דקות של פעילות סיבולת לב-ריאה ביום.
  • אימונים של שרירי רצפת האגן – תרגילים לשרירי רצפת הגן הם הדרך הקלה ביותר לחזק את שרירי השלפוחית. שרירי שלפוחית חזקים יותר יתבטאו בפחות דליפות שתן. באופן כללי מומלץ לשמור על אורח חיים בריא באמצעות כושר.
  • שימוש במוצרי ספיגה עבור בריחת שתן – אין שום דבר רע בללבוש מוצרי ספיגה כגון תחתונים סופגים או חיתולים למבוגרים. לפעמים דווקא עדיף לזכות בשקט נפשי בזמן שמתמודדים עם שינוי כ”כ משמעותי באורח החיים.
  • ביקורים קבועים אצל הרופא – לא ניתן להדגיש מספיק את החשיבות של ליווי רפואי קבוע. הרופא הוא האדם הכי טוב לפנות אליו בכל שאלה או בקשת עצה בנוגע לבריחת השתן והדיכאון.
  • ניהול לחץ – לחץ מהווה תפקיד מרכזי בהתפתחות של דיכאון ויכול להיות בעל השפעה שלילית על בריחת השתן. נסו לקחת זמן במשך היום לדברים שאתם נהנים מהם. אפילו תרגילים של נשימה עמוקה יכולים לעזור.

אם אתם מגלים שהעצות הללו לא עוזרות לכם בדרך שאתם צריכים, התייעצו עם הרופא בנוגע לתוכנית טיפול שתעבוד עבור הצרכים הספציפיים שלכם. זכרו שבריחת שתן ניתנת לטיפול! דיכאון ניתן לטיפול! ואף פעם אין סיבה להתבייש במצבים הללו.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן