איך להתמודד עם המבוכה מבריחת שתן ולחיות בצורה טובה יותר

בריחת שתן היא בעיה רפואית שאנשים מודעים אליה אבל בצורה אירונית לא באמת יודעים הרבה לגביה, שכן מדובר בסוג של טאבו. במקום זאת, על מנת להתמודד עם אי הנוחות כתוצאה מדליפת שתן לא רצונית, הפיתרון מורכב בדיוק מידע והבנה של המחלה, ועל ידי כך השגת יכולת לנהל אותה ולשפר את איכות החיים.

לא רק בושה ומבוכה: בריחת שתן מגיעה עם תסמינים ואי נוחות אשר מפריעים לחיי היומיום של אנשים, ומכריחים אותם לשנות את חייהם האישיים, החברתיים והמקצועיים. כתוצאה מכך, מתלווים אליה חוסר ביטחון, חרדות, תסכולים וכעס.

הנקודה היא שבריחת שתן היא מצב רפואי אשר מוכר כ"מחלה שקטה", עקב חוסר הרצון לגלות אותו אפילו לבן הזוג או לרופא המשפחה. מצד אחד, אנשים מתחבאים עקב מבוכה גדולה. מצד שני, כיוון שהנושא עדיין טאבו בחברה, יש סביבו הרבה דעות קדומות ומחסור במידע. כתוצאה מכך יש שורה של תפיסות מוטעות לגביו, למשל: זוהי בעיה בלתי נמנעת הקשורה להזדקנות ואין דרך לטפל בה או לרפא אותה.

שום דבר אינו מוטעה יותר מהתפיסה הזו – הנה 8 מיתוסים בנוגע לבריחת שתן שחשוב שתדעו.

אז בואו נתבונן במהירות על דברים שכדאי לדעת על מנת להתמודד עם מצב זה בצורה רגועה יותר, ונגלה כי זה אפשרי לחיות בצורה טובה יותר עם בריחת שתן ולהביס את המבוכה שנלווית אליה.

  1. אתם יכולים לטפל ולרפא בריחת שתן

מבחינה תרבותית, אנחנו מורגלים לקשר בין בריחת שתן לבין משהו שאין דרך לברוח ממנו, סימפטום של הזדקנות שלא ניתן להימנע ממנו ויש לקבל אותו ולהשלים עימו. מצד שני, ישנם טיפולים פרמקולוגיים וכירורגיים שיכולים לרסם או אפילו לפתור את התופעות של בריחת שתו, בעיקר במקרים של בריחת שתן קלה. הצעד הראשון לקראת השגת שיפור בסימפטומים הוא להתמודד עם המבוכה ולדבר על התופעה. על ידי התייעצות עם הרופא תוכלו לפנות למומחים אשר יזהו את הנתיב המתאים ביותר: אבחנה ראשונית (באיזה סוג של בריחת שתן מדובר? כתוצאה מלחץ, דחיפות או שניהם? ברמה רמה מדובר? קלה או כבדה?) ולאחר מכן דרך טיפול מתאימה.

 

  1. טיפולים גופניים והתנהגותיים (לרפא כמו גם כדי למנוע)

מועיל מאוד לעקוב אחרי תוכנית טיפול התנהגותית לא רק על מנת לרפא או להקל על הסימפטומים, אלא אפילו על מנת למנוע אותם. פתרונות התנהגותיים כוללים:

  • הצעות טיפולים לא פולשניות, עם מעט תופעות לוואי ועלויות נמוכות. בקצרה: שיקום שלפוחית השתן (טכניקות שעובדים על ההתנהגות של המטופל בכל הנוגע לריקון שלפוחית השתן) ושיקום של שרירי רצפת האגן (תרגילי קיגל), יעילים במקרים של שלפוחית פעילה יתר על המידה.
  • טיפים לעקוב אחריהם, תמיד לאחר התייעצות עם מומחה, שמטרתם הובלת שינוי באורח החיים על מנת להצליח למנוע ולנהל את בריחת השתן. החל מהורדה במשקל, דרך האכלי האכילה ועד הפסקה של עישון, ההגבלות הן בנוגע לפעולות יומיומית שיכולות להתבצע ללא מאמץ רב.
  • טיפול במחלות שיכולות לגרום להופעת הסימפטומים, כמו עצירות, זיהומים בדרכי השתן או סכרת (על הקשר בין בריחת שתן וסכרת קראו כאן).

 

  1. הדרך היא גם פסיכולוגית

אובדן השליטה בשלפוחית השתן ודליפות שתן קשורות במידה רבה להיעדר של ניהול עצמי מאשר לפתולוגיה. זה עלול לגרום לתחושה של אשמה וחוסר מסוגלות. מבוכה, בידוד חברתי, הערכה עצמית נמוכה, ויתור על פעילות גופנית: ישנם גורמים רבים שעלולים לגרום לאי נוחות ומתח וכתוצאה מכך לחרדה ולדיכאון. אם במונחים רחבים יותר דיבור על הבעיה הוא הצעד הראשון לקראת שיפור איכות החיים, תמיכה פסיכולוגית תתגלה גם היא כיעילה במקרים חמורים יותר, ובכך לשפר את הבריאות הנפשית כמו גם הפיזית.

 

  1. מוצרי ספיגה למבוגרים

לבסוף מוצרי ספיגה עבור בריחת שתן אשר הופכים ליותר ויותר דיסקרטיים ובטוחים מפשטים את איכות החיים. החששות שאנשים הסובלים מבריחת שתן מתמודדים עימם מגוונים: חרדה מתמדת בשל הצורך ללכת לשרותים, ריחות לא נעימים, כתמים או חיתולים למבוגרים שלא מרגישים איתם בנוח ורואים אותם. למרבה המזל, בשנים האחרונות המוצרים הזמינים להתמודדות עם בריחת שתן בקרב מבוגרים הם בסטנדרטים גבוהים מאוד של איכות, במונחים של:

  • טווח המוצרים (פיתרונות עבור סוגים שונים של בריחת שתן ודרגות ספיגה שונות).
  • ביצועים (יכולת ספיגה וחומרים).
  • עיצוב ודרך לבישה.

ביטחון ונוחות הם מאפיינים הכרחיים: בחירת מוצר הספיגה הנכון יכולה להשפיע על היכולת לחיות בצורה טובה יותר ולהגביל את אי הנוחות וההקרבות שנעשות בעקבותיה.

 

קבלו הצעה משתלמת במיוחד
סגירת תפריט
0
×

עגלת קניות