בריחת שתן: כיצד תדברו על כך עם הרופא שלכם?

בריחת שתן: כיצד תדברו על כך עם הרופא שלכם?

לעשות את הצעד הראשון ולדבר עם הרופא שלכם על בעיות בשלפוחית ​​השתן יכול להיות לא קל, אבל זה חלק הכרחי מתהליך הפנייה לעזרה מקצועית וקבלת הטיפול המתאים עבורכם. מומלץ שתעשו את הקפיצה הזו בהקדם, למרות שהיא לא נוחה או לא נעימה, וכך תוכלו למצוא מומחה עוד היום, תתחילו לטפל בבעיה ותחזירו לעצמכם את ההנאה מהחיים הטובים שהיו לכם לפני כן.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

התכוננו לקראת הביקור אצל הרופא

ערכו הכנות לקראת הביקור אצל הרופא. כשאתם יודעים למה לצפות, זה יכול לעזור לכם להפוך את השיחה על בריחת השתן לקצת פחות מפחידה. הקפידו לקרוא על הסימפטומים ואפשרויות הטיפול הזמינות היום כמו מוצרי ספיגה למבוגרים, חיתולים למבוגרים ותחתונים סופגים למבוגרים, כך שאתם מגיעים אל הרופא כשאתם יודעים אילו שאלות לשאול אותו. כתבו את השאלות שעולות לכם לפני הביקור כך שלא תשכחו אותן במהלך הפגישה, מכיוון שהמתח והלחץ עשויים לערפל את המחשבה הבהירה. דבר נוסף שיכול לעזור הוא ניהול של יומן מעקב אחר שלפוחית ​​השתן במשך כמה ימים לפני המפגש עם הרופא שלכם, כך תוכלו לתת לו (וגם לכם) זווית חשובה על דפוסי ההליכה לשירותים שלכם. על ידי ניהול יומן כזה, אתם בהחלט תוכלו להבין את הקשר שבין הרגלי צריכת הנוזלים והמזון שלכם לבין בריחת שתן והדחף ללכת לשירותים לעיתים תכופות.

 

למה לצפות בפגישה עם הרופא?

ייתכן שאתם תוהים למה אתם אמורים לצפות כאשר תפגשו את הרופא שלכם. הנה סקירה של כמה דברים שהוא יכול לדבר איתכם עליהם או לעשות במהלך הביקור:

 

הסימפטומים שלכם

הרופא יבקש מכם לתאר את כל הסימפטומים שאתם חווים. זה המקום שבו יומן המעקב אחר שלפוחית ​​השתן שלכם נכנס לתמונה ונעשה שימושי מאוד. עברו עליו יחד עם הרופא ושתפו אותו בכל דבר אחר שקשור לבריחת השתן וגורם לכם צרות.

 

ההיסטוריה הרפואית שלכם

הרופא ירצה לדעת את כל ההיסטוריה הרפואית שלכם, במיוחד פרטים על לידות וניתוחים באיזור אגן הירכיים. הקפידו לספר לו על בעיות אחרות שעשויות להיות קשורות לבריחת השתן: זיהומים בשלפוחית, קושי במתן שתן, בעיות נוירולוגיות כמו פציעה בגב, שבץ או בעיה גניקולוגית, כל אלה דברים שעשויים לגרום לסימפטומים שלכם, וכן לעזור לרופא לקבוע תוכנית טיפול המתאים במיוחד עבורכם.

בריחת שתן: כיצד תדברו על כך עם הרופא שלכם?

 

טיפולים קודמים בבריחת השתן

שוחחו עם הרופא שלכם על הצעדים שבהם נקטתם כדי לטפל בבריחת השתן עד כה, והאם או איך זה עבד לכם. השתמשתם בתרופות? עברתם ניתוח או הליכים רפואיים אחרים? הרופא צריך לדעת את הפרטים הללו.

 

בדיקה גופנית

הרופא שלכם עשוי לבצע בדיקה גופנית, ובין היתר לבדוק את השתן שלכם כדי לשלול מקור זיהומי או בעיות אחרות, לקבוע אם אתם מרוקנים את שלפוחית ​​השתן לחלוטין או לא, ולבחון אתכם תוך כדי שיעול או מקור מתח אחר כדי לראות אם יש לכך השפעה כלשהי על בריחת השתן. במקרים מתקדמים יותר, הרופא עשוי גם לבקש צילומי רנטגן או MRI של שלפוחית ​​השתן על מנת שיוכל להבין טוב יותר את מה שקורה.

 

הרצונות שלכם

חשוב לציין כי בעוד שהרופא שלכם עשוי להציע כמה אפשרויות טיפול שהוא סבור שיהיה הכי טוב בשבילכם, גם לכם יש יכולת לומר מה אתם חושבים לגביהן בכל מה שקשור לגיבוש תוכנית טיפול מתאימה. דברו בקול רם על החששות שיש לך לגבי אפשרויות טיפול מסוימות, ושאלו על אלה שאתם מעוניינים בהן. לא להוטים על תרופות? תגידו את זה לרופא. רוצים לראות אם פיזיותרפיה יכולה לעזור לכם? שאלו עוד על אפשרות זו. הביעו את רצונותיכם וכך הרופא שלכם יוכל לדעת מהם סוגי הטיפולים שאתם מוכנים לנסות. אחרי הכל, אם אתם מגדירים יחד תוכנית טיפול שמתאימה לכם, תוכלו להגדיל את הסיכוי להתמיד בה ולצבור ניסיון והצלחה, וזה בדיוק מה שהרופא שלכם רוצה עבורכם. דברו ללא חשש.

 

היו פתוחים

מעל לכל השאר, להיות פתוחים וישרים בנוגע למצב שלכם זה הדבר הכי חשוב בכל התהליך. נכון, שיחה עם רופא על בריחת השתן שלכם יכולה להיות מביכה וקשה, אבל אתם יודעים שמדובר באיש מקצוע רפואי שתפקידו לקיים את הדיונים האלה. אתם גם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאתם בהחלט לא המטופלים הראשונים עם הבעיה הזו, וגם לא תהיו האחרונים שינהלו איתם שיחה על כך. זו ההזדמנות שלכם לתת לרופא את כל המידע שעשוי לעזור לו להרכיב את התוכנית הטיפולית הטובה ביותר בשבילכם.

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן