בריחת שתן גברים: כל מה שצריך לדעת

בריחת שתן בקרב גברים - כל מה שצריך לדעת

מהי בריחת שתן אצל גברים?

מרגישים שאתם צריכים פיפי כל הזמן ורצים לשירותים? עשרות אלפי גברים סובלים בכל שנה מבריחת שתן. חשוב לזכור שאתם לא לבד! מהי בריחת שתן? בהגדרה פשוטה, מדובר על חוסר שליטה על שלפוחית השתן (ובמקרה של בריחת צואה על המים), אל הסובלים מהתופעה יוכלו להעיד שזה לא פשוט כלל.

ישנם ארבעה סוגים של בריחת צרכים:

  • בריחת שתן כתוצאה מלחץ
  • בריחת שתן כתוצאה מדחיפות
  • בריחת שתן כתוצאה ממלאות יתר
  • בריחת צואה
  • ועוד גורם – בריחת שתן בלילה אצל גברים

כל אחד מהסוגים הנ”ל שונה מאוד.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

בריחת שתן כתוצאה מלחץ מתייחסת למצב בו לחץ או משקל כבד מכבידים על שרירי רצפת האגן.

בריחת שתן כתוצאה מדחיפות מתייחסת למצב בו יש תחושה תמידית של צורך להתפנות.

בריחת שתן כתוצאה ממלאות יתר של השלפוחית מתרחשת כאשר הגוף לא שולח סיגנלים מספיקים שמאפשרים להתפנות בזמן. הסימפטומים יכולים לכלול או חוסר תחושה כאשר צריך להתפנות, או דחיפות רבה במתן שתן.

בריחת צואה מתייחסת למצבים של בריחה של פעולות מעיים.

כיוון שכל אחד מהסוגים הללו ייחודי, הם חייבים להיות מטופלים בצורה שונה. אנא התייעצו עם הרופא שלכם אם אתם מרגישים שאתם סובלים מבריחת שתן שכן המידע שלפניכם לא נועד לטפל או לאבחן, אלא רק ליידע.

סימפטומים וגורמים של בריחת שתן בקרב גברים

סימפטומים

כאמור לעיל, בריחת שתן היא חוסר היכולת לשלוט בשלפוחית השתן. במשך כל היום, אדם שלא סובל מחוסר שליטה צריך לתת שתן ארבע עד שמונה פעמים ביום. מספר זה יכול להשתנות בהתאם לכמות הנוזל שאתם שותים, כמו גם כמות המזון שאתם אוכלים במשך היום. מי שסובל מבריחת שתן ירגיש דחף ללכת לשירותים לעתים קרובות יותר. לעתים קרובות, אלה הסובלים מבריחת שתן יחוו מדי פעם דליפות או טפטופים, בעוד שאחרים עשויים להרטיב את הבגדים שלהם בתדירות גבוהה יותר. לבישת תחתונים סופגים, חיתולים למבוגרים או מוצרי ספיגה אחרים יכולה למנוע הרטבה של הבגדים.

גורמים

חשוב להבין שבריחת שתן אינה מחלה אלא סימפטום. בריחת שתן יכולה להיגרם עקב הרגלים יומיומיים, תנאים רפואיים קיימים או בעיות פיזיות כרוניות. אם מתחילים להופיע תסמינים של בריחת שתן, חשוב לפנות מיד לרופא. על פי מחקר שנערך בבריטניה, 5% עד 7% מהגברים מתחת לגיל 64 ו -10% ל -20% מהגברים מעל גיל 64 חוו דליפה כלשהי בשתן. אנו בעזר נאמן כאן על מנת להציע פתרונות רחבים ומותאמים אישית.

ישנם גורמים רבים עבור ריצה לשירותים בקרב גברים:

  • ערמונית נפוחה היא סיבה נפוצה מאוד של בריחת שתן בקרב גברים. בעוד שהנשים נמצאות בסבירות גבוהה יותר לסבול מבריחת שתן לעומת גברים, אי-שליטה משפיעה על מספר גדול של גברים. הערמונית היא בלוטה זכרית בערך בגודל ובצורה של אגוז. היא מקיפה את השופכה ממש מתחת לשלפוחית השתן, שם היא מוסיפה נוזל לזרע לפני שפיכה. בלוטה זו גדלה בקרב כמעט כל הגברים ככל שהם מתבגרים, ובמקרים מסוימים ההרחבה יכולה להיות בעייתית. כשהערמונית גדלה עם הגיל, היא לוחצת על השופכה, מה שיכול להוביל לדליפות בשוגג, ולהשפיע על זרימת השתן.
  • גורם נוסף נפוץ מאוד שמוביל לבריחת שתן הוא ניתוח בערמונית. מיד לאחר הניתוח, השרירים לרוב חלשים יותר באופן זמני, מה שיכול לגרום לבריחת שתן כתוצאה מלחץ. הניתוח הוא הלם לגוף ושרירים רבים צריכים להתחזק מחדש. עם טיפול מתאים ניתן לראות שיפור בזרימת השתן ולהשיג שליטה מלאה על השלפוחית כשישה חודשים לאחר הניתוח. אם התסמינים לא נפסקים מומלץ לגשת להיבדק אצל רופא.
  • זיהומים בדרכי השתן גורמים לעיתים קרובות לשלפוחית פעילה יתר על המידה. זיהום בדרכי השתן הוא זיהום של דרכי השתן. לזיהומים יש נטייה לגרות את השלפוחית, מה שגורם לדחף חזק למתן שתן. דחפים אלה נוטים להוביל לבריחת שתן ויכולה להיות אזהרה ראשונה של זיהום. סימנים אפשריים אחרים של דלקת בדרכי השתן כוללים צריבה בעת מתן שתן או ריח שתן רע.
  • משקל משחק תפקיד בבריחת שתן. יש מתאם ישיר בין עודף משקל לבין אי שליטה על הסוגרים, עקב תוספת משקל על הבטן שמגבירה את הלחץ על השלפוחית. סוג זה של בריחת שתן מסווג כבריחת שתן כתוצאה מלחץ.
  • מצב רפואי קיים יהיה לעיתים קרובות הגורם לבריחת שתן, בעיקר שבץ, דמנציה, פרקינסון, אלצהיימר, טרשת נפוצה או סכרת. כל אחד מהמצבים הללו משפיע על מערכת העצבים בגוף, מה שיכול לקטוע את התקשורת של המוח עם השרירים.

 

על מי משפיעה בריחת שתן?

שלא כמו נשים, אשר בריחת שתן יכולה להשפיע עליהן בכל טווחי הגיל, אי-שליטה בקרב גברים משפיעה בעיקר על גברים מבוגרים הסובלים מבעיות רפואיות אחרות, קיימות. עם זאת, בנים צעירים אינם חסינים מפני בריחת שתן. בנים צעירים יותר נוטים לסבול מהרטבת לילה בקרב מתבגרים, אשר שונה מאשר בריחת שתן, אבל יכול להיות סימפטומים דומים.

רוב הגברים הסובלים אי שליטה סובלים בעיות רפואיות נוספות כגון נזק עצבי, סוכרת או סרטן הערמונית. אם אתה מאמין שאתה סובל מבריחת שתן, חשוב לך לפנות לרופא.

 

טיפולים ופתרונות נפוצים לבריחת שתן אצל גברים

הדבר החשוב ביותר הוא לדבר, ולקחת את העצה של הרופא שלך. לאחר שדיברת עם הרופא שלך וונקבע שיש לך בריחת שתן, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לשפר את המצב שלך. שום דבר כאן לא צריך לעקוף מה שרופא מוסמך מורה. כשכל זה נאמר, ישנם כמה תרגילים לא רפואיים שניתן לבצע בבית על מנת לחזק את השרירים שמובילים לבריחת שתן.

תרגילים לסיוע במניעה של בריחת שתן אצל גברים

תרגילי קיגל הם דרך מצוינת לחזק את שרירי רצפת האגן על מנת להגביל ולנצח את בריחת השתן. ישנם שני סוגים של קיגל, בסיסי ומתקדם. הקפידו להתחיל עם הבסיסי לפני המעבר למתקדם.

  • הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לאתר את השרירים ששולטים על מתן השתן והזרימה. הדרך הקלה ביותר לזהות שרירים אלה היא להתחיל לתת שתן בזמן הישיבה בשירותים ואז לעצור ולהחזיק את השתן במשך חמש שניות. השרירים שמתכווצים הם השרירים עליהם צריך לעבוד על פיתוח וחיזוק.
  • לאחר שזיהית את שרירי האגן שלך, ואתה כבר לא בשירותים, שב על הרצפה ועבוד על החזקת שרירים אלה במרווחים של חמש שניות. תרגילים כאלה יכולים להתבצע בכל מקום – במכונית, במשרד, בזמן צפייה בטלוויזיה – והחלק הכי טוב – אף אחד לא צריך לדעת שאתה עושה אותם. לאחר שלב זה, אתה יכול לעבוד על תרגילי קיגל מתקדמים יותר.
  • פלקס עמוד: הפלקס העמוד מתקדם יותר מאשר פשוט לעבוד על שרירי רצפת האגן במרווחים של חמש שניות. אומנם צריך לעשות גם את זה, אבל בעוצמה רבה יותר. לדוגמא, זה כרוך בלכווץ את שרירי האגן במרווחים של חמש שניות, ובהדרגה לעבור למרווחים של עשר שניות. תרגילים אלה יחזקו את השרירים מהר יותר.

אכילה בריאה יותר

להיכנס לכושר ולהוריד במשקל הן שתי דרכים נהדרות לשפר את בריחת השתן שלך. על ידי אכילה טובה יותר והתעמלות תוכל להגיע למצב בו הגוף שלך במצב טוב יותר, מה שיקל את הלחץ על שלפוחית השתן ויחזק את רצפת האגן.

למשל, מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב הראה כי הוספת מגנזיום לתזונה משפרת את השליטה של שלפוחית השתן. ניתן למצוא ברשת מגוון טיפים לתזונה שעוזרת לשפר את תפקודי האי שליטה.

ביקורים מתוכננים בשירותים

על ידי הליכה לשירותים מתי שרוצים, בניגוד למתי שצריכים, תוכל להפחית את הדחף להתפנות במשך היום. תזמון הביקורים בשירותים לכל שעתיים-ארבע שעות יעזור להפחית את אי השליטה בשלפוחית.

לייף סטייל (לחיות את החיים)

אל תתנו לבריחת השתן למנוע ממכם לחיות את החיים שאתם רוצים לחיות! ישנם מליוני גברים אשר סובלים מבריחת שתן ועדיין חיים נורמליים. בריחת שתן משפיעה על רוב ההיבטים של החיים, אבל באמצעות הטיפולים שלעיל ניתן לשפר משמעותית את אורח החיים במספר דרכים.

דלקת בשתן גברים

דרכי השתן שלך כוללות את חלקי הגוף שלך שמייצרים שתן ומעבירים אותו החוצה מהגוף, עבור גברים, חלקים אלה כוללים את הכליות ושלפוחית ​​השתן, כמו גם השופכנים והשופכה. השופכנים הם הצינורות התאומים המובילים שתן מהכליות לשלפוחית ​​השתן. השופכה שלך היא הצינור הבודד המוביל שתן משלפוחית ​​השתן שלך דרך הערמונית ועד לקצה הפין שלך, אם חיידקים לא בריאים מצטברים בכל מקום בדרכי השתן שלך, זה יכול לגרום לזיהום. ובעוד שדלקות בדרכי השתן (UTI) שכיחות הרבה יותר בנשים, גם גברים יכולים לחלות בהן.

שני סוגי דלקת בדרכי השתן
רופאים מתייחסים בדרך כלל ל- UTI כאל “הדרכית העליונה” או “הדרכית התחתונה”. זיהום בדרכי העליונות הוא זיהום שמתרחש בשופכנים או בכליות. זיהום בדרכי התחתון הוא זיהום המתרחש בשלפוחית ​​השתן, הערמונית או השופכה.

דלקת בדרכי השתן גברים תסמינים

בהתאם למיקום של UTI שלך, ייתכן שיש לך אחד או יותר מהתסמינים הבאים:

  • טיולי שירותים תכופים
  • מרגיש שאתה צריך לעשות פיפי כל הזמן
  • כאב, צריבה או אי נוחות בזמן הפיפי או ממש אחריו
  • כאב או רגישות מתחת לבטן
  • הרטבת המיטה
  • שתן מעונן או מסריח
  • דם בשתן שלך
  • חום
  • בחילה
  • כאבים בצדדים או בגב העליון

הבחנת דלקת בדרכי השתן בגברים

הרופא שלך ישאל על הסימפטומים שלך. הם גם ישאלו על ההיסטוריה המינית שלך מכיוון שמין יכול להעלות את הסיכון שלך לדלקת בשתן, בדיקות שתן יכולות לאשר אם יש לך UTI. אם הרופא שלך חושב שהבעיה עשויה להיות קשורה לערמונית שלך, אתה עשוי לעבור בדיקת ערמונית. לעתים רחוקות, ייתכן שתצטרך גם לעבור צילום רנטגן או אולטרסאונד כדי שהרופא שלך יוכל לראות טוב יותר את דרכי השתן שלך.

בעיות שתן אצל גברים דרכי טיפול

רופאים מטפלים בדרך כלל בדלקת בשתן עם אנטיביוטיקה שאתה לוקח דרך הפה. הרופא שלך כנראה יבחר אנטיביוטיקה על סמך המקור הסביר (כגון שלפוחית ​​השתן שלך) והחיידקים הגורמים לרוב ל- UTI שלך. סביר להניח שתתחיל לקחת את האנטיביוטיקה לפני שתקבל את תוצאות בדיקת השתן שלך. (הרופא שלך עשוי לשנות את המרשם אם הבדיקה מראה שהחיידקים הגורמים ל- UTI שלך אינם ממוקדים על ידי האנטיביוטיקה הראשונה שלך.)

אם יש לך דלקת בדרכי השתן התחתונות, כנראה שתזדקק לאנטיביוטיקה למשך שבוע או פחות. אם יש לך דלקת בדרכים העליונות, ייתכן שתצטרך לקחת אנטיביוטיקה עד שבועיים. במקרים נדירים וחמורים, ייתכן שיהיה עליך ליטול אנטיביוטיקה על ידי עירוי בבית חולים.

סיבוכים

אם לא מטופל, זיהום בדרכי השתן התחתונות יכול להתפשט עד הכליות שלך. רופאים יכולים בדרך כלל לטפל בדלקות כליות. במקרים נדירים, זיהום בכליות לא מטופל יכול להוביל למחלת כליות כרונית או אי ספיקת כליות. זיהום בכליות יכול להיות חמור, מכיוון שהוא עלול לגרום לאלח דם (זיהום בזרם הדם). אם זה קורה ואתה מרגיש מאוד חולה, ייתכן שיהיה עליך לטפל בבית חולים.

מניעה

אתה לא יכול למנוע את כל UTI, אבל אתה יכול לעזור להפחית את הסבירות שלהם. לבישת קונדום במהלך יחסי מין יכולה להגן עליך מפני מחלות מין, מה שיכול להפחית את הסיכון שלך ל- UTI. טיפול בבעיות ערמונית יכול גם להוריד את הסיכונים שלך.

תפקוד מיני בקרב גברים הסובלים מבריחת שתן

תרגילי קיגל ידועים כמשפרים ביצועים מיניים בקרב נשים וגברים כאחד. תרגול קיגל הוכח כמגביר את הביצועים המיניים על ידי הגדלת כמות הזמן שלוקח לגבר להגיע לסיפוק מלא, כמו גם מוביל לשפיכה חזקה ואינטנסיבית יותר.

פתרונות רפואיים/ניתוחיים לטיפול בבריחת שתן אצל גברים

אם לאחר התייעצות עם הרופא ולאחר שניסיתם כמה מהפתרונות הביתיים שלהלן עדיין אתה מרגיש צורך בטיפול נוסף, ישנם מספר הליכים רפואיים אשר יכולים לשפר את אי השליטה במתן שתן, החל בתרופות. ישנן מספר תרופות שהרופא יכול לרשום.

ישנם גם כמה מכשירים רפואיים שאתה יכול לקבל על מנת לעזור להקל על הצורך ללכת בתכיפות רבה לשירותים.

התרחיש האחרון הוא ניתוח. כמה נהלים נפוצים שתוכננו במיוחד עבור בריחת שתן הם:

  • ניתוח קלע – בניתוח זה יוצרים קלע מרקמת הגוף או מחומר סינתטי מתחת לשופכה, אשר סוגר את השופכה ועוזר למנוע מקרים של בריחת שתן בזמן לחץ (כמו עיטוש או שיעול).
  • ניתוח להרמת צוואר השלפוחית – ניתוח שמיועד להרים את צוואר שלפוחית השתן ולמקמה מחדש בצורה שתתן לה תמיכה במצבי בהם מופעל עליה לחץ.
  • ניתוח ערמונית – ניתוח בערמונית יכול להפחית משמעותית את בריחת השתן. ייתכן כי לשרירים ייקח זמן להתחזק לאחר הניתוח, אבל צפוי שיפור משמעותי כתוצאה מכך.

מה אתה יכול ללבוש

כאשר אתה מתמודד עם בריחת שתן, חשוב שתגן על עצמך ועל הבגדים שלך עם מוצרי ספיגה למבוגרים. עזר נאמן מציע מגוון של מוצרי, כמו פדים, תחתוני ספיגה וחיתולים למבוגרים. המוצרים האלה נהדרים מתחת לכל סוג של בגד ומתאימים למגוון פעילויות.

יש לך שאלות? זקוק לסיוע בבחירת מוצר הספיגה המתאים לך? אנו בעזר נאמן נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה 1-700-553-222

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן