בריחת שתן: זה לא נורמלי!

בריחת שתן זה לא נורמלי

בריחת שתן היא תופעה שלא מרבים לדבר אליה, אך היותה נפוצה כל כך מחייבת להעלות אותה למודעות ולשיח החברתי.

בריחת שתן היא אובדן לא רצוני של שתן, והיא נפוצה הרבה יותר ממה שחושבים. קרוב לוודאי ש-50% מהנשים המבוגרות ו-15% מהגברים המבוגרים סובלים מבעיה זו. אבל רוב המבוגרים לא מספרים לרופא שלהם על בעיה זו. מדוע? כי מרבית האנשים חושבים שזה נורמלי, ושאין שום דבר שאפשר לעשות בקשר לזה. למרבה המזל, החשיבה הזו שגויה! אם אתם סובלים מאפיזודות של איבוד שתן לא רצוני, אנא פנו אל הרופא שלכם. הרופא צריך להתחיל לשאול אתכם שאלות על הנושא. אל תהיו מובכים לענות עליהם בכנות. תשובות כנות יעזרו לקבוע את הסיבה ואת הגישה לטיפול.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

סביר להניח שחלק מהשאלות יהיו:

  • מה התדירות שזה קורה?
  • האם זה משפיע על העבודה, חיי החברה או חיי המין?
  • האם זה גרוע יותר כאשר אתם משתעלים או מתעטשים?
  • האם עליכם למהר לשירותים על מנת להימנע מתאונות?

ישנם חמישה סוגים של בריחת שתן:

בריחת שתן במאמץ – המכונה גם בריחת שתן מלחץ, אבל הכוונה היא לא למתח נפשי או לעצבים. סוג זה של בריחת שתן מאופיין באובדן כמויות קטנות של שתן כאשר מפעילים לחץ על הבטן והשלפוחית – בזמן שמתעטשים, צוחקים או מרימים חפצים כבדים למשל. זה קורה כיוון שהשריר שמחזיק את השלפוחית סגורה נחלש עם הזמן. בקרב נשים. זה בדרך כלל עקב הריון ולידה. אצל גברים זה יכול לקרות לאחר שהערמונית שלהם הוסרה.

בריחת שתן כתוצאה מדחיפות – נקראת גם שלפוחית פעילה יתר על המידה. סוג זה של בריחת שתן מאופיין באובדן כמויות גדולות יותר של שתן עם מעט או ללא אזהרה. ייתכן שראיתם פרסומות עבור סוג זה של בריחת שתן. הוא נגרם לעיתים קרובות על ידי זיהומים, גירוי של שלפוחית השתן או פגיעות מוחיות כגון אלצהיימר או שבץ.

בריחת שתן כתוצאה ממלאות יתר של השלפוחית – סוג זה מאופיין בטפטופים תכופים של כמויות קטנות של שתן ובחוסר יכולת לרוקן לחלוטין את השלפוחית. לעיתים קרובות מדובר בסיבוך של סכרת, והוא נפוץ יותר בקרב גברים עם בעיות בערמונית.

בריחת שתן מעורבת – שילוב של הסוגים שתוארו. לרוב מדובר בשילוב של בריחת שתן במאמץ ובריחת שתן כתוצאה מדחיפות.

בריחת שתן תפקודית – מדובר בבריחת שתן עקב משהו שמחוץ לשלפוחית השתן. אצל קשישים מדובר בבעיות פיזיות או נפשיות שמונעות מהם להגיע לשירותים בזמן.

בריחת שתן זה לא נורמלי

הרופא שלכם בדרך כלל יבקש שתמלאו יומן של שלפוחית השתן, על מנת לזהות את סוג בריחת השתן ממנה אתם סובלים. לאחר זמן ניתן לתכנן תוכנית טיפול. בדרך כלל הדברים הפשוטים יוצעו ראשונים ולעיתים קרובות הם יתגלו כעוזרים במיוחד. חלק מהם כוללים:

  • אלכוהול וקפה הם ממריצים של שלפוחית השתן – עדיף לשתות שתי כוסות קפה ביום או פחות.
  • דברים אחרים ממריצים את השלפוחית, ורצוי למזער צריכה של ממתיקים מלאכותיים, מזונות מתובלים ומשקאות מוגזים.
  • תרופות מסוימות עלולות להחמיר את בריחת השתן וייתכן שניתן יהיה לשנות את המינון. אסור לבצע שום שינוי בתרופות ללא היוועצות עם הרופא והנחיות ממנו.

 

ייתכן שתתבקשו להמשיך ולנהל יומן מעקב אחרי הסימפטומים כאשר אתם מבצעים שינויים אלה או אחרים, על מנת לעקוב אחרי הדפוסים ולחפש שיפור. הרופא שלך עשוי לבקש גם בדיקות דם בסיסיות על מנת לשלול זיהום, רמות גבוהות של סוכר בדם או סיבות אפשריות אחרות לתופעה.

בשלב זה, טיפול נוסף יהיה תלוי בתגובה שלכם לטיפולים לא תרופתיים. בעוד בריחת השתן יכולה שלא להיעלם לחלוטין, סביר להניח שהתדירות והכמות של הסימפטומים תופחת ותאפשר לכם להמשיך בכל הפעילויות הרגילות.

את כל שלבי הטיפול בדרך כלל מלווים עם מוצרי ספיגה לבריחת שתן, כגון חיתולים למבוגרים, פדים סופגים ועוד.

לכן, אם אתם סובלים מסימפטומים של בריחת שתן, אתם לא לבד. שאלו את הרופא שלכם לגבי טיפול מתאים. וזכרו, זה לא נורמלי!

 

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן