מה זה עוויתות בשלפוחית השתן?

שמעת על המונח עווית בשלפוחית ​​השתן? אם יש לך דליפת שלפוחית ​​שתן (OAB) או בריחת שתן, סביר להניח שחווית אותם.

עוויתות שלפוחית ​​השתן הן כאשר שריר שלפוחית ​​השתן לוחץ לפתע, ללא התראה מוקדמת, גורם לך להרגיש שאתה צריך לרוקן את שלפוחית ​​השתן מיד. זהו אחד הסימפטומים ההיכריים של שלפוחית ​​השתן יתר על המידה – הצורך הדחוף והתכוף במתן שתן, ולעיתים יכול גם לגרום לדליפת שתן אם אינך מצליח להגיע לשירותים בזמן.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

מה גורם לעוויתות שלפוחית?

לעוויתות שלפוחית ​​השתן עשויות להיות כמה סיבות שונות. כאמור לעיל, אנשים עם OAB חווים בדרך כלל עוויתות שלפוחית ​​השתן. דלקות בדרכי השתן וגירוי משימוש בצנתור הם גם האשמים הנפוצים. כמו כן, אנשים עם הפרעה נוירולוגית, כגון טרשת נפוצה או חבלה בעמוד השדרה, עלולים לחוות עוויתות בשלפוחית ​​השתן.

אם עברת לאחרונה כריתת רחם, את עלולה לחוות עוויתות שלפוחית ​​השתן בתחילה. אלה בדרך כלל משתפרים לאחר מספר שבועות, אך שוחחי עם הרופא אם יש לך תחושות כואבות או שאינך רואה ירידה בהם לאחר מספר שבועות.

איך נראים עוויתות שלפוחית ​​השתן?

עוויתות שלפוחית ​​השתן עשויות שלא להרגיש כמו כלום למעט צורך דחוף לרוקן את שלפוחית ​​השתן. אבל יש אנשים שדיווחו שהם מרגישים כמו התכווצות או צריבה. עוויתות שלפוחית ​​השתן יכולות להיות כואבות עבור אנשים מסוימים.

האם עוויתות שלפוחית ​​השתן מסוכנות?

עוויתות שלפוחית ​​השתן אינן מסוכנות, אך הן עלולות להיות לא נוחות ועלולות לגרום לדליפות מביכות כאשר אינך מצליח להגיע לשירותים בזמן.

מי שחווה נזילות שלפוחית ​​השתן עלול למצוא את עצמו מגביל את הדברים שהיו עושים בעבר, מחשש שיעשו תאונה בפומבי. זה יכול להוביל לאיכות חיים מופחתת עבור אנשים רבים, ואף עלול להוביל לדיכאון. במקרה כזה, ניתן ורצוי להשתמש במוצרי ספיגה למבוגרים כגון חיתולים למבוגרים עד לפתרון הבעיה.

האם אתה יכול להפסיק את עוויתות השלפוחית ​​באופן טבעי?

ישנם צעדים מסוימים שתוכל לנקוט בכדי להקל על אי הנוחות של עוויתות בשלפוחית ​​השתן ולמנוע נזילות.

אמנם זה אולי נראה אינטואיטיבי לשתות מים נוספים אם אתם חווים נזילות, אבל זה יכול לעזור לכם בטווח הארוך, מכיוון שתן מרוכז יכול לגרות את שלפוחית ​​השתן. שתו הרבה מים לאורך כל היום על מנת להבטיח כי גירוי בשלפוחית ​​השתן לא יישמר.

שינוי בתזונה עשוי גם לעזור להקל על עוויתות שלפוחית ​​השתן אם עוויתות שלך נגרמות על ידי מזונות מסוימים שאתה אוכל. ניהול יומן שלפוחית ​​השתן מספר ימים יכול לסייע בזיהוי גורמי מזון או שתייה. 

אם אתם חווים אי נוחות, נסו להשתמש בכרית חימום כדי להקל על חלק מהכאב מהתכווצויות בשלפוחית ​​השתן.

אם אתם חווים נזילות עקב עוויתות בשלפוחית ​​השתן, תוכלו גם לנסות לשלב תרגילי רצפת אגן בשגרה היומיומית שלכם. תרגילים אלה, יכולים לסייע בשיפור חוזק השרירים של רצפת האגן, מה שמקל עליכם להחזיק שתן עד שתגיעו לשירותים כאשר הדחף יכה.

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן