בריחת שתן: 5 טיפים שישנו לכם את החיים

בריחת שתן: 5 טיפים שישנו לכם את החיים

עבור רבים מאיתנו, ינואר הוא זמן לקביעת החלטות – הלוח ריק, ואפשר פשוט לשכתב מציאות חדשה עבור עצמנו. עבור מי מאיתנו שסובלים מבריחת שתן, זהו הזמן לדעת היכן ואיך כדאי להתחיל טיפול, שיכול להיות אחד האתגרים הגדולים ביותר. למרבה המזל, יש מה לעשות עם זה, אז שווה לכם להמשיך לקרוא.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

הטיפולים בבריחת שתן עברו דרך ארוכה בשנים האחרונות. ישנם חידושים ופיתוחים שמטרתם לעזור במניעה וטיפול בעיה השכיחה.

לפניכם מדריך המפרט את הצעדים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את המצב, וגם כמה אפשרויות לטיפולים מתקדמים בעתיד:

 

  1. בדקו מהם מוצרי הספיגה שהכי מתאימים לכם

 

מציאת מוצרי ספיגה למבוגרים לא חייבת לשמש כפתרון קבוע, אבל היא בהחלט צעד ראשון הגיוני לגמרי. אחרי הכל, אתם צריכים למצוא דרך להישאר יבשים עד שתוכלו לטפל כראוי בבעיה.

 

עבור רוב האנשים, ניהול של בריחת שתן יהיה מורכב מכמה דברים: מציאת מוצר ספיגה שעובד עבורכם כמו חיתולים למבוגרים או פדים למבוגרים, וכן השגחה על המזון והשתייה שאתם צורכים כדי שתוכלו להבין אם ישנם גורמים ספציפיים שעשויים להפוך את בריחת השתן לבעיה גרועה יותר.

 

ניהול הבעיה הוא הצעד הראשון, אבל בהחלט לא האחרון. בעוד שכל הדברים שהוזכרו כאן יכולים לעשות פלאים ולעזור לכם לשלוט על הסימפטומים של בריחת שתן, עדיין הם לא באמת מהווים טיפול בבעיה האמיתית.

 

  1. שנו את הרגלי התזונה שלכם ושלבו פעילות גופנית בשגרת היומיום

 

תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה יכולות לשנות לכם את החיים, וזה טוב להרבה מעבר לטיפול בבריחת שתן. פעילות ספורטיבית עוזרת לשלפוחית ​​השתן ולמעיים להתחזק, כלומר, אימון השרירים שלכם יעזור לכם להחזיק שתן או פעילות מעיים במשך תקופות ארוכות יותר. חיזוק שרירים הוא צעד טוב כדי לנסות לבצע שיפורים, שלעתים קרובות ניתן לראות את היתרונות שלהם תוך זמן קצר בלבד.

 

בנוסף, אנשים רבים רואים שיפורים עצומים בעקבות טיפולי פיזיותרפיה. פיזיותרפיסט מוסמך (המתמחה בדרך כלל בטיפול ברצפת האגן) יכול לבדוק אתכם, וכך לאתר אזורים חלשים יותר שצריך לחזק או איפה יש לחץ גדול על השלפוחית. מטפל מומחה יכול לספק עבורכם תוכנית טיפול מותאמת אישית שתוכננה לטפל בחוזק השרירים או בחולשתם.

בריחת שתן: 5 טיפים שישנו לכם את החיים

 

  1. תרופות שיכולות לעזור בטיפול בבריחת שתן

 

אם שינויים התנהגותיים לא מניבים את התוצאות שאתם מחפשים, תרופות מסוימות עשויות להיות אפשרות הטיפול הבאה שלכם.

 

רוב התרופות לטיפול בשלפוחית ​​השתן עובדות על הרפיה של השרירים בשלפוחית ​​השתן, ומניעת עוויתות שלפעמים מלוות את בריחת השתן.

 

חשוב לזכור שתרופות אלה משפיעות אחרת על כל אחד ואחת, והן יכולות לפעמים לגרום לתופעות לוואי לא רצויות. דברו עם הרופא שלכם על האפשרויות השונות שיש לעולם התרופות להציע לפני שאתם מתקבעים על אחת.

 

  1. אפשרויות טיפול מתקדמות

 

אם תרופות לא עובדות בשבילכם, או שאתם לא אוהבים את תופעות הלוואי שהן מביאות עימן, יש עדיין אפשרויות אחרות. הזרקות InterStim ובוטוקס הן שני הליכים מתקדמים יותר שנמצאו אפקטיביים מאוד. בנוסף, ההליכים האלה נחשבים לפשוטים למדי ואורכים בערך כשעה בסך הכל.

 

InterStim, הידוע גם בשם neuromodulation, עובד באמצעות גירוי של העצבים השולטים בשלפוחית ​​השתן, המעיים והרקטום, וכן השרירים הקשורים לתפקוד השתן והצואה (עצבי הסקרל).

 

InterStim מגרה את העצבים הללו על ידי זרם קל, אשר מסייע לשלפוחית ​​השתן, המעיים ופי הטבעת לעשות את העבודה כפי שצריך.

 

בוטוקס מטפל בסימפטומים של שלפוחית ​​השתן על ידי הרגעת העצבים שמפעילים את שריר שלפוחית ​​השתן וגורמים לפעילות יתר.

 

  1. טיפולים כירורגיים

 

עבור חלק מהסובלים מבריחת שתן, ניתוח עשוי להיות אופציה רצינית שתשמש פתרון לטווח הארוך. ישנם מספר סוגים של ניתוחים שנועדו לעזור לתקן את רצפת האגן שנחלשה, או במקרים שבהם צוואר שלפוחית ​​השתן והשופכה צנחו.

 

ההליך הנפוץ ביותר הוא להשתמש באביזר אשר משמש כ”ערסל” כדי לתמוך בשופכה. זו שיטה טובה שניתן להשתמש בה הן אצל גברים והן אצל נשים שסובלים מבריחת שתן, והיא עוזרת גם לנשים שחוו צניחה של רצפת האגן.

 

ישנם סוגים רבים של ניתוחים שיכולים לעזור לכם. כדי להיות בטוחים, מומלץ שתדברו עם הרופא שלכם על האפשרויות השונות והמחקרים החדשים.

 

הדבר החשוב ביותר שכדאי לזכור, במיוחד עכשיו כאשר אתם מחפשים טיפול לבריחת שתן, הוא שיש לכם די הרבה אפשרויות. שוחחו עם הרופא על הרצונות והצרכים שלכם, ועבדו יחד כדי למצוא טיפול שיעבוד עבורכם.

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן