10 דברים שכדאי לדעת על הרטבת לילה אצל מבוגרים

סימפטומים נפוצים של בריחת שתן שאסור להתעלם מהם

אל תתנו למבוכתכם להפריע לכם לחפש את העזרה הנחוצה לכם. הנה עשרה דברים שכדאי לדעת על הרטבת לילה אצל מבוגרים:

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

  1. אתם לא לבד. מאות מיליוני מבוגרים מושפעים מבריחת שתן בעולם, וחלק מהם חווה הרטבת לילה. זו אמנם בעיה מביכה, אך בדרך כלל ניתן לטפל בה ויש אפשרות לנהל אותה. אל תיתנו למבוכה שלכם למנוע מכם לדבר עם רופא ולבקש את העזרה שאתם זקוקים לה.

 

  1. זה נקרא הרטבת לילה. זהו מצב רפואי. חשוב להבין שהרטבת לילה של מבוגרים רחוקה מהרטבת לילה של ילדים. זה בדרך כלל תוצאה של הפרעה, מצב או בעיה בשלפוחית ​​השתן, לכן פנייה לטיפול רפואי צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלכם.

 

  1. אפשר לטפל בזה. כאמור, פעמים רבות ניתן לטפל בסיבה הבסיסית, וכאשר מטפלים בה הסימפטומים (הרטבת לילה) נפתרים גם כן. אתם לא בהכרח צריכים לחיות עם זה כל חייכם. וגם אם אי אפשר לרפא את זה לחלוטין, יש דברים שאתם יכולים לעשות כדי לנהל את זה באופן שמאפשר לכם לשמור על כבודכם.

 

  1. יש לקחת בחשבון גורמי סיכון. לחץ דם גבוה, סוכרת שאינה מנוהלת, זיהום בדרכי השתן, יותר מדי קפאין וגורמים אחרים עשויים לתרום להרטבת לילה, או להעמיד אתכם בסיכון גבוה יותר להרטבת לילה. הימנעות מגורמי סיכון אלה יכולה לסייע בניהול ובקרה של המצב.

 

  1. יש סיבות שונות. ישנן מספר סיבות לכך שמבוגרים עלולים לסבול מהרטבת לילה, החל מהפרעה נוירולוגית, חסימת ערמונית, סוכרת, שלפוחית ​​שתן רגיזה, סיבוכים מלידה או בעיות רפואיות אחרות. הבנת גורמים פוטנציאליים יכולה לעזור לכם לזהות מדוע אתם סובלים ולקבל תוכנית טיפול נכונה.

 

  1. התייחסו לסיבה. שוחחו עם רופא. לעתים קרובות מדי אנשים מנסים לטפל בתסמינים שלהם. הם מפסיקים לשתות מים בלילה, מפעילים שעונים מעוררים, מחפשים תרופות שיכולות לעזור להפחית את הסימפטומים אך לא להעלים אותם. התייחסו תחילה לגורם והתסמינים אמורים להצטמצם כתוצאה מטיפול בו.

 

  1. נהלו את הסימפטומים. יש לטפל בסיבה ולנהל את הסימפטומים. הניהול יכול לכלול מספר דברים החל בתרופות ועד לשינויים באורח החיים הנ”ל, לאימון שלפוחית ​​השתן וביופידבק. אך בסופו של דבר, זה בדרך כלל כרוך גם בשימוש בסוג כלשהו של מוצר סופג כדי להגן על עצמכם מפני בריחה, וכן להגן על העור, הבגדים והמצעים. הגודל הנכון, ההתאמה והספיגה הם המפתח להגנה ונוחות.

 

  1. שינויים באורח החיים יכולים לעזור. הימנעות מקפאין, צמצום השתייה כמה שעות לפני השינה, אכילת מזונות שאינם משתנים טבעיים, ביצוע תרגילי אימון של שרירי רצפת האגן וכדומה – כל אלה יכולים לעזור בהרטבת לילה אצל מבוגרים.

 

  1. תרופות עשויות לעזור. ישנם מקרים רבים שבהם התרופות המתאימות יכולות לבטל את הבעיה. זה תלוי בסיבה ומחייב אתכם לדבר עם הרופא שלכם.

 

  1. עזרו לעצמכם. לעיתים קרובות אנשים עם הרטבת לילה חשים חסרי אונים ותלויים בחסדיהם של אנשי מקצוע בתחום הבריאות, תרופות וכדומה. אך ישנם דברים שתוכלו לעשות כדי לעזור לעצמכם, כמו אימון שלפוחית ​​השתן, שבו אתם מלמדים את השלפוחית ​​להשתחרר בזמנים ספציפיים, ביצוע תרגילי קיגל, שעימם אתם מחזקים את שרירי רצפת האגן והתעוררות בלילה כדי למנוע הרטבה. קחו בחזרה את השליטה על החיים שלכם והתחילו לחיות אותם.
×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן