טיפול בבריחת שתן (דליפת שתן) תסמינים ודרכי התמודדות

בריחת שתן

בריחת שתן היא בעיה פופולארית מאוד שפשוט לא מוכנים לדבר עליה. זוהי אולי הסיבה שבגינה אנשים חושבים כי היא אינה קיימת או שהיא קיימת בתדירות נמוכה. הנתונים מראים כי כמה עשרות אחוזים מהאוכלוסייה בגילאים שונים מתמודדים עם בריחה של שתן. האם זה אומר שאותם אנשים צריכים להשלים עם המציאות החדשה שנכפתה עליהם? ממש לא! הם יכולים פשוט לחפש אחר מידע רלוונטי הנוגע לבעיה הספציפית הזו. במאמר הבא נסביר לכם כיצד מוגדרת בר בריחת שתן אצל גברים או נשים, ומה ניתן לעשות בנידון. ברגע שיהיה ברשותכם את כל המידע, תוכלו בקלות לבחור את הצעד המתאים לכם. הרי הצעד הנכון בשבילכם אינו בהכרח הצעד המתאים לאחרים שנמצאים בסיטואציה דומה לסיטואציה שלכם.

כיצד ניתן להגדיר בריחת שתן?

חשוב להגיד שישנה הגדרה ספציפית לבריחת שתן מבוגרים ואצל צעירים, מה שמחייב אתכם להכיר אותה. לא בכל פעם שתתקשו להתאפק משמעות הדבר היא כי אתם סובלים מהבעיה הזו. ההגדרה של בריחת שתן הינה מצב בו אדם אינו מצליח לשלוט על הסוגרים שלו באופן עקבי. אם מדובר על עניין נקודתי וחד פעמי, אינכם צריכים להגדירו בתור בריחה של שתן. מה שכן גם במקרים חד פעמיים תחושת אי הנעימות עשויה להיות גדולה ומשמעותית. השתן עשוי לברוח בכל מיני מצבים ובכל מיני סיטואציות, לעיתים ללא שום התראה מוקדמת. פתאום בזמן הכי לא מתאים המצב הבעייתי הזה יתפוס אתכם לא מוכנים ולא ערוכים לקראתו. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בנידון, אינכם צריכים להשלים עם המציאות החדשה.

מהם הסימפטומים?

סימנים ותסמינים נפוצים של בריחת שתן כוללים:

  • דליפת שתן בעת ​​שיעול, התעטשות, צחוק או פעילות גופנית
  • דחפים פתאומיים ובלתי נשלטים להטיל שתן
  • הטלת שתן תכופה
  • מתעוררים פעמים רבות בלילה כדי להשתין
  • מתן שתן במהלך השינה

פרטנו אותם כאם בנקודות קטנות בהמשך נרחיב יותר על כל סיבה.

מהן הסיבות?

  1. הריון ולידה: במהלך ההריון, הרחם לוחץ על שלפוחית ​​השתן ועלול לגרום לבריחת שתן. לידה נרתיקית יכולה גם למתוח ולהחליש את השרירים התומכים בשליטה בשלפוחית ​​השתן.
  2. גיל המעבר: ככל שרמות האסטרוגן יורדות במהלך גיל המעבר, רקמת הנרתיק הופכת דקה יותר. מומחים מאמינים שזה קורה גם לרקמות השופכה, הצינור המוביל שתן משלפוחית ​​השתן אל החלק החיצוני של הגוף.
  3. דלקות בדרכי השתן (UTI): UTIs יכולים לגרום לבריחת שתן זמנית.
  4. תרופות: תרופות מסוימות, כולל משתנים (או כדורי מים), עלולות לגרום לבריחת שתן.
  5. נזק עצבי: כל מחלה או פציעה המשפיעה על העצבים השולטים בשלפוחית ​​השתן עלולה לגרום לבריחת שתן.
  6. גידולים בכל מקום בדרכי השתן
  7. עצירות: עצירות עלולה להוביל לצואה פגועה, מה שמפעיל יותר לחץ על שלפוחית ​​השתן.
  8. תופעות לוואי של כריתת רחם (הסרה כירורגית של הרחם).
  9. צריכה מוגזמת של משתנים: קפאין (למשל, מקפה, תה, משקאות מוגזים ומשקאות אנרגיה), ויטמין C ושוקולד יכולים כולם לעורר את ייצור השתן, לגרום או להחמיר תסמינים של בריחת שתן.

איך מזהים בריחת שתן אצל גברים ונשים?

הקביעה הסופית כי מדובר על מצב של בריחת שתן יכולה להיעשות על ידי רופא מוסמך. עם זאת אתם בעצמכם יכולים להגדיר כי ישנה בעיה שחובה להתמודד עימה. הדרך הכי טובה לזהות בריחה של שתן היא כאשר אינכם מצליחים לשלוט עליו. אם אתם נותנים שתן בלי שאתם קובעים מתי לעשות זאת, סימן שאתם מתמודדים עם בעיה בריאותית בהקשר הזה. כמובן שיחד עם בריחת השתן מגיעות גם תחושות לא נעימות, מבוכה ורצון להיעלם בכל מיני מצבים. בריחת שתן אצל נשים וגברים היא נפוצה, הרבה מעבר למה שאתם בכלל מסוגלים לדמיין. אל תחשבו כי רק אתם מתמודדים עם הבעיה הזו, פשוט כל השאר מסתירים אותה. במקרה בו יוצא לכם לתת שתן שלא באופן רצוני, גשו בהקדם לרופא מוסמך.

מהם סוגי בריחת שתן?

כולנו נוטים לחבר את כל המצבים של בריחת שתן למצב אחד ספציפי ומוגדר מראש. אך יכולות להיות כל מיני סיבות לבריחת שתן, מה שמחלק את הבעיה לסוגים ייעודיים. הינה כמה סיבות שכיחות לבריחה של שתן, חובה עליכם להכיר את הסיבות הללו. ברגע שמכירים את הסיבות, קל יהיה לבחור את שיטת הטיפול הייעודית. 

  • בריחת שתן בשינה – בריחת שתן בלילה אצל גברים, נשים וילדים היא מוכרת ונפוצה מאוד. עם זאת גם בלילה כולנו אמורים להצליח לשמור על הסוגרים ולמנוע את בריחת השתן. עם זאת מכיוון שהגוף כולו רפוי, הסבירות לבריחת שתן הינו גבוה מהרגיל. 
  • בריחת שתן במאמץ – בריחת שתן אצל גברים צעירים ומבוגרים במאמץ אינה נדירה. כאשר אנו מתאמצים, לעיתים נתקשה לשלוט על מתן השתן בצורה מהותית. בסיטואציה כזו קל מאוד להגיע למצב בו השתן פשוט יברח בלי שנצליח לשלוט עליו באופן מהותי.
  • בריחת שתן בשיעול – בריחת שתן גברים בלילה נפוצה מאוד כמו בזמן שיעול. גם בזמן שיעול היכולת שלנו לשלוט על הסוגרים נעלמת, מדובר על מצב שנמשך שניות ספורות אך מערער את גופנו. גם בעת שיעול יכול להיות שתתקשו לשמור על הסוגרים כנדרש.
  • בריחת שתן פתאומית – לא תמיד יהיו תמרורי אזהרה שיסייעו לכם לעצור את בריחת השתן בזמן. לא פעם אנשים מבוגרים וצעירים מספרים כי בריחת השתן תפסה אותם לא מוכנים. הם גם לא מצליחים להסביר מהי הסיבה שבגינה היא הופיעה בפתאומיות מוחלטת.

גורמי סיכון

להפרעות בדרכי השתן כמו דליפת שתן יש מגוון גורמי סיכון, המשתנים בהתאם למצב הספציפי. גורמי סיכון נפוצים כוללים:

  • מגדר: נשים נוטות יותר לפתח בריחת שתן במאמץ עקב מבנה דרכי השתן ואיברי הרבייה.
  • גיל: גיל המעבר והזדקנות יכולים לשנות את חוזק השרירים שלך ולהפחית את הקיבולת של שלפוחית ​​השתן שלך, להגדיל את הסבירות לבריחת שתן.
  • משקל גוף: עודף משקל מגביר את הלחץ על שלפוחית ​​השתן.
  • עישון: עישון מגביר את הסיכון לפתח מצבים רפואיים רבים, כולל בריחת שתן.

4 סיבות לבריחת שתן

בריחת שתן סיבות – מדוע חשוב להכיר אותן?

יש כאלה שלא רוצים להכניס את עצמם אל תוך הקלחת בכל מה שנוגע לבריחה של שתן. אך בריחת שתן היא אינה בעיה שצריך להסתיר אותה, חשוב לשים את הדברים על השולחן. חשוב לדעת מהן בריחת שתן סיבות מכיוון שרק כך ניתן יהיה להעניק לכם טיפול אפקטיבי. במקרים רבים אנשים אינם שמים את האצבע על הסיבה המדויקת, כתוצאה מכך גם הטיפול לוקה בחסר. ברגע שמודעים לסיבה הספציפית ניתן יהיה להישיר אליה מבט, מציאות שתאפשר טיפול אפקטיבי. אם לא מתאימים את הטיפול לסיבה הנקודתית, השיפור בכל הנוגע לבריחה של השתן יהיה מינורי. במציאות שכזו תמצאו את עצמכם דורכים במקום, ולא מתקדמים אל עבר השגת המטרה הרצויה.

בריחת שתן אחוזי נכות – מה ניתן לדרוש?

לא בכל פעם שאדם מתמודד עם בריחת שתן יזקפו לזכותו אחוזי נכות לאותה התקופה. כפי שאמרנו בריחת השתן עשויה להופיע מכל מיני סיבות, בחלק מהמקרים היא תהיה זמנית בלבד. כל עוד הבריחה של השתן הינה זמנית, המוסד לביטוח לאומי אינו מעניק אחוזי נכות בגינה. עם זאת הסיכוי לקבלת בריחת שתן אחוזי נכות עולה אם מדובר על בעיה קבועה שתלווה אתכם תקופה ממושכת. כולם מבינים כי מצב של בריחת שתן הוא אינו נעים, מביא איתה מבוכה רבה, ומשבש את כל שגרת החיים. על ידי עזרה של איש מקצוע מנוסה תוכלו להשיג את אחוזי הנכות הנכונים לסיטואציה עימה אתם מתמודדים.

דרכי מניעה

ייתכן שלא תוכל למנוע סוגים מסוימים של בריחות שתן, מכיוון שהמצב נגרם לרוב ממשהו אחר, כגון הריון או לידה. במקום זאת, אתה יכול להפחית את הסיכון לבריחת שתן על ידי הימנעות מזיהומים בדרכי השתן, למידה והימנעות מטריגרים נפוצים לבריחת שתן.

  • שמירה על משקל תקין
  • ביצוע תרגילי קיגל ותרגילים אחרים לחיזוק שרירי שלפוחית ​​השתן ורצפת האגן
  • הימנעות ממזונות ומשקאות המעוררים בריחת שתן, כגון משקאות המכילים קפאין, שוקולד, מזון חריף ומזון חומצי
  • להפסיק לעשן
  • השתתפות בפגישות קבועות עם הרופא שלך
  • לחפש טיפול בדלקות בדרכי השתן, עצירות ומצבים אחרים שעלולים לעורר בריחת שתן
פעילות שיש לבצע על מנת להתמודד עם דליפת שתן
פעילות שיש לבצע על מנת להתמודד עם דליפת שתן

מה עושים עם בריחת שתן בלילה?

החשש העיקרי עם בריחת שתן בלילה הוא שכמעט בלתי אפשרי לשלוט עליה. בוקר אחד אתם מתעוררים, ורואים כי כל המיטה מלאה בשתן – ואתם חסרי אונים. בשלב הראשון כמענה ראשוני תוכלו פשוט לשים תחתונים סופגים שאמורים לתת מענה נקודתי. הם יחסכו לכם את ההרגשה הלא נעימה כאשר אתם מתעוררים למיטה ספוגה שתן. כדי לנסות להבין מהי הסיבה שבגינה ישנה בריחת שתן חובה להתייעץ עם מומחה. ישנם מומחי שינה שיכולים לנתר את הבעיה, ולהבין בדיוק מה גורם לכם להתמודד עם המציאות הלא נעימה. תוך זמן קצר תראו איך הדברים מסתדרים והופכים להיות פשוטים פי כמה.

כל הסיבות לחפש תרופות טבעיות נגד בריחת שתן

  1. תרופות נגד בריחת שתן הוכיחו את עצמן כיעילות להתמודדות עם הבעיה הזו. בשונה מכל מיני טיפולים אחרים שלא החזיקו מים, כאן מדובר על פתרון אפקטיבי. תרופות טבעיות בדומה לתרופות רגילות מצליחות לעצור את הבעיה או לכל הפחות להפחית את תדירותה. 
  2. תופעות לוואי של תרופות הן דבר נפוץ, כזה שכולם מכירים אותו הלכה למעשה. תרופות טבעיות לבריחה של שתן לא מגיעות עם תופעות לוואי המחייבות היכרות מוקדמת. כל מי שסובל מבריחת שתן בגיל צעיר או מבוגר יכול לבחור בפתרון הספציפי הזה. 
  3. הזמינות של התרופות הטבעיות עלתה בשנים האחרונות, כיום הן נמצאות בכל מקום. כל מה שיהיה עליכם לעשות זה רק לגשת ללא מרשם לבית המרקחת הקרוב. הפתרון לבעיית בריחת שתן מעולם לא היה קרוב יותר, רק תחפשו את המקום הנכון לרכוש ממנו.
  4. השיפור בהרגשה עם לקיחת תרופות טבעיות לבריחת שתן הינו מידיי. זה לא משנה אם אתם מתמודדים עם בריחת שתן בלילה או בכל שלב אחר במהלך היום, השיפור יהיה מורגש. ברגע שתראו את האור בקצה המנהרה, אין סיבה שתפסיקו את הטיפול.

מהי הדרך להתמודדות עם בריחת שתן ילדים?

בריחת שתן בגיל ההתבגרות אצל ילדים איננה נדירה, בטח עד לגיל בו הם מסוגלים לשלוט על הסוגרים. אך מה עושים כאשר הבעיה ממשיכה לגילאים מעט בוגרים יותר? ילדים חוששים מאוד שהעניין הזה ילווה אותם במשך תקופת זמן ארוכה במיוחד. החדשות הטובות הן שאפשר לפתור את הבעיה, גם אם מדובר על בריחת שתן אצל ילדים שנמשכת תקופה ממושכת. לרוב ישנן בעיות נקודתיות שגורמות לילדים להרטיב, בטח אם מדובר על הרטבה בלילה. פגישה עם פסיכולוג או כל איש מקצוע אחר עשויה לחלץ את המידע הנחוץ לפתרון העניין. נטילת תרופות טבעיות שאינן פוגעות בילדים עשויה גם היא לקדם אותם אל עבר השגת המטרה. המטרה שאותה תשימו לנגד עיניכם תהיה הפחתת תדירות בריחת השתן עד המינימום האפשרי.

בריחת שתן טיפול לא תרופתי – האומנם?

יצא לנו לדבר על תרופות טבעיות להתמודדות עם בריחת שתן, אך קיימות דרכי טיפול נוספות. בריחת שתן נפוצה מאוד בשנים האחרונות, מה שגורם לאנשים לחפש אחר הפתרון הייעודיים עבורה. בריחת שתן תרגילים עשויים בהחלט להביא אתכם למציאות בה תהיה לכם שליטה על רצפת האגן. התרגילים נועדו לחזק את שרירי רצפת האגן כדי להחזיר אליכם את השליטה לידיים. עם זאת עליכם לקחת בחשבון כי מדובר על תרגילים שעשויים לקחת זמן. לא תמיד השיפור יהיה בקצב הרצוי, הסבלנות כאן היא הכרחית. מעבר לעניין הזה, ישנו טיפול נוסף שהוא שימוש בחיתולים שמסירים את המבוכה מפני בריחת שתן. לא כולם ירצו שהאנשים בסביבתם ידעו כי הם סובלים מהבעיה הזו. על ידי שימוש בחיתולים למבוגרים ניתן יהיה להסתיר זאת, כך תשמרו את העניין לעצמכם בלבד. 

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

תדירות בריחת שתן נשים לעומת גברים

צריך לשים את הדברים על השולחן ולהגיד כי אצל נשים הסבירות לדליפת שתן גבוהה לעומת בריחת שתן אצל גברים. אין זה אומר כי גברים אינם יתמודדו עם הבעיה הזו, אך עדיין מדובר על מציאות שחובה להכיר. נשים עשויות לסבול מבריחת שתן בשל שינויים הורמונליים שאיתם הן מתמודדות לאורך השנים. החל מהריון, דרך מחזור ועד לכל מיני בעיות נוספות שפוקדות אותן. לנשים יש אמצעי היגיינה ייעודיים המיועדים בין היתר לספיגה של נוזלים בדגש על שתן. רופאי נשים יהיו הכתובת לנשים שמתמודדות עם בריחת שתן שאי אפשר לשלוט עליה. גם כאן תרגילים יחד עם כל מיני תרופות עשויים להביא לשיפור מהותי.

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן