5 טיפים חשובים למניעת נפילה בקרב מבוגרים

לאחרונה חל יום המודעות למניעת נפילות. הנושא של השנה היה "חזק היום, נופל מחר". לדברי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, אחד מכל שלושה מבוגרים מעל גיל 65 יסבול נפילה חמורה השנה. עשרים עד שלושים אחוזים מהמבוגרים שנופלים יסבלו פציעות כגון שברים בירך וטראומה בראש, פציעות אשר יכולות לעכב את עצמאותם. רבים של אלה שנופלים נופלים בבית, במיוחד בחדר האמבטיה או כאשר האדם מנסה להגיע לשירותים. על ידי ביצוע עצות בטיחות אלה, אתה יכול לעזור לקשישים הקרובים אליך להישאר מאוזנים וללא סכנת נפילה:

  • סדרו את הבית: וודאו שהדרכים לשירותים פתוחות וללא עומס. אתם לא רוצים שיקיריכם יעברו מעל קופסא זרוקה או ימעדו על חוט חשמל, בייחוד כאשר הם ממהרים. בית עמוס בחפצים, רהיטים וקישוטים מהווה סביבה מסוכנת עבור קשור שגם כך הליכתו אינה יציבה לחלוטין.

 

  • התעמלות יומית: מבוגרים רבים לא עושים מספיק פעילות גופנית, מה שיכול להפוך את הגפיים והמפרקים שלהם לנוקשים עם הזמן. פעילות גופנית סדיקה יכולה לעזור לשפר את זרימת הדם, האיזון והגמישות. עודדו את היקרים לכם לבצע לפחות 30 דקות של פעילות גופנית מידי יום. פעילויות מומלצות בין היתר הן יוגה, אירובי, שחייה או אפילו סיבוב בשכונה. שימוש במדרגות במידה והבריאות מאפשרת זאת, טיולים רגליים עם בעל חיים במידה ויש – כל אלה הם דרכים לשלב פעילות גופנית ללא התכווננות מיוחדת לצורך כך בחיי היומיום.

חמשת הטיפים המרכזיים במניעת נפילה בקרב מבוגרים

  • התקנת כלי בטיחות באמבטיה: חדר האמבטיה הוא מוקד סכנה ידוע בקרב מבוגרים עקב הרטיבות והצורף בהתפשטות, ישיבה והתרוממו ת בזמן השהייה שם. החל מספסלים לאמבטיה או מוטות לאחיזה, יש שפע של פתרונות שנועדו לשמור על היקרים לכם בטוחים בחדר האמבטיה. מושבי אסלה מוגבהים עוזרים להוריד את הלחץ מברכיים חלשות, ומוטות אחיזה מספקים תמיכה נוספת בעת יציאה וכניסה מהמקלחת או ישיבה והתרוממות מהשירותים. אל תשכחו אביזרי אמבטיה פשוטים, כגון שטיחים למניעת החלקה ומדבקות רצפה שיכולות למנוע נפילות.

 

  • לבשו בגדים מתאימים: אנשים הסובלים מדלקת פרקים כרונית, בעיקר בידיים, צריכים לשקול ללבוש בגדים ללא רוכסנים או כפתורים. בחרו עבור המכנסיים חגורות גמישות על מנת להקל על הסרת בגדים בעת השימוש בשירותים. בקיצור, ככל שמתבגרים מומלץ לבחור בבגדים פשוטים הנוחים ללבישה והורדה, על מנת שפעולה זו תהיה מהירה ותכלול כמה שפחות אפשרויות לנפילה כתוצאה מהסתבכות ולחץ. כמו כן מומלץ להשתמש במוצרי ספיגה שונים: כגון חיתולים למבוגרים, פדים סופגים ועוד.

 

  • עברו בדיקות תקופתיות: חשוב לבקר את רופא המשפחה באופן סדיר על מנת שיגיר את המצב הבריאותי ויוכל להבחין בהחמרה ובצורך לנקוט באמצעי זהירות במידת הצורך. "הרופאים הם לעיתים נקודת ביקורת ראשונית חשובה במניעת נפילות. כאשר הם שואלים על היסטורית הנפילות, ומתבוננים במטופל מבצע פעולות ספציפיות בביקור, כגון קימה מהכסא והליכה, הם יכולים לסייע בזיהוי מוגבר מהממוצע לנפילה", אומר ג'וזף גלאגר, פיזיותרפיסט מורשה. ככל שאנו מתבגרים, החושים שלנו מתחילים לרדת, לכן הכרחי לבקש מהרופא גם בדיקת ראייה ושמיעה.

חשוב מאוד להיות קשובים ליקירכם המבוגרים, לעזור להם ולהיות עירניים – לא תמיד הם מוכנים להודות בהזדקנות שהם עוברים ולעיתים הם אף מתביישים לבקש עזרה.

אנו בעזר נאמן נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה.

קבלו הצעה משתלמת במיוחד
סגירת תפריט
0
×

עגלת קניות