5 דרכים להילחם בבריחת שתן

5 דרכים להילחם בבריחת שתן אצל נשים

5 דרכים להילחם בבריחת שתן

איזו בעיה מביכה מתרחשת אצל נשים בגיל מסוים, אבל רק לעתים נדירות? בעיות בשלפוחית השתן. דליפות פתאומיות וריצות מטורפות לחדר האמבטיה – כל אלה סימנים לחוסר שליטה בשלפוחית השתן, כולל שלפוחית בפעילות יתר.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

אם זה נשמע מוכר, את לא לבד. יותר ממחצית הנשים סובלות מהשתנה תכופה. הזדקנות, שינויים הורמונליים, הריון, לידה, לחץ פיזי (למשל, התעמלות) – לכל יש תפקיד בבעיות שקשורות לשלפוחית השתן, כמו כן לגורמים אחרים כמו מגיפת ההשמנה והסוכרת.

זהו קושי אמיתי שמפריע ביומיום. חוסר שליטה על שלפוחית השתן מדכאת את ההתלהבות שלך מפעילות גופנית, מין, יציאות, אפילו מלהשתתף בפגישות. אבל רק מעטות מהנשים, ועוד פחות מהן הגברים (כן, זו גם בעיה עבורם), יבקשו עזרה. פתרון אחד הוא באמצעות חיתולים למבוגרים ופדים למבוגרים.

הנה 5 דרכים לשליטה טובה יותר על שלפוחית השתן:

  1. עשי תרגילי קגל. תרגיל זה מחזק את שרירי רצפת האגן ואת שרירי הסוגרים, המסייעים ליותר מ -80% מהנשים להישאר יבשות. את יכולה לעשות תרגילי קגל בכל מקום: ליד השולחן שלך, כשאת יושבת בקולנוע או עומדת בתור במכולת. לעשות תרגילי קגל זה גם טוב לחיי המין שלך.
  2. דלגי על משקאות שמגרים את שלפוחית השתן. זה לא מפתיע שהשלפוחית צועקת אחרי שאת גומעת בקבוק מים ענק, אבל את יכולה לגרות את שלפוחית השתן יתר על המידה בדרכים אחרות, כמו קפאין, משקאות תוססים, ממתיקים מלאכותיים, אלכוהול, עגבניות ופרי הדר. כל אלה יכולים לעורר דחף עצום להשתין. כמו כן, עדיף ללגום מים לאט לאורך היום.
  3. קחי ויטמין D. יש קשר חזק בין בריחת שתן לבין רמות נמוכות של ויטמין D. קחי 1000 IU של ויטמין D3 (זה סוג של ויטמין D שהעור שלך מייצר כאשר את נחשפת לשמש) ביום; 1,200 לאחר גיל 60. הרופא שלך יכול גם לתת לך לעשות בדיקת דם כדי לבדוק את הרמות של הויטמין D (הרמה נמוכה אצל רבים במיוחד בחורף).5 דרכים להילחם בבריחת שתן אצל נשים

 

  1. עשי לך “יומן פיפי”. במשך שלושה ימים, רשמי מה את עושה ומתי השלפוחית מאבדת שליטה. ואז תוכלי לחפש את הקשר שביניהם. את יכולה למצוא דפוסים שאת יכולה לשנות בקלות, כמו דחף להשתין אחר הצהריים כי את תמיד שותה כמות גדולה של קולה בזמן הזה. את יכולה גם למצוא קשרים שהרופא שלך יכול לעזור למצוא, כמו ששלפוחית השתן פעילה מאוד כשאת נכנסת הביתה.
  2. עבדי בשיתוף עם הרופא שלך. אם שינויים כמו תרגילי קגל והפסקת שתייה של מוגזים לא עוזרים, קבעי פגישה עם הרופא. הוא או היא יכולים לבדוק גורמים אחרים שעלולים לגרום להשתנה תכופה. זה יכול להיות תרופות מרשם (תופעת לוואי של כמה תרופות ללחץ דם, למשל) שאת בדרך כלל נוטלת.

 

הטיפולים בבריחת שתן כוללים טכניקות לחיזוק שלפוחית השתן, דיקור, תרופות מרשם (כדי להרגיע את שלפוחית השתן), וכן ניתוח של שלפוחית השתן, וזאת כדי לסגור היטב את השופכה (הצינור המוביל שתן מחוץ לגוף) או למקם מחדש את שלפוחית השתן שמיקומה השתנה במהלך לידה. יש גם טבעת פלסטיק שיכולה לעזור לייצב את שלפוחית השתן או להדק את השופכה.

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן