ההשפעות של מחלת פרקינסון על שלפוחית ​​השתן + 7 דרכים לטיפול

מחלת פרקינסון פוגעת בעיקר במערכת השרירים, גורמת להתכווצויות שרירים לא רצוניות ולעוויתות ובסופו של דבר לחוסר היכולת לשלוט בשרירים. המחלה פוגעת גם במערכת העצבים האוטומטית, השולטת בתפקודי הגוף, כולל:

  • קצב לב
  • לחץ דם
  • תפקודי מערכת העיכול
  • זיעה 
  • תפקודים מיניים
  • בקרת שתן

יש לכך השלכות קשות על כל מבנה בגוף, כולל יכולת שליטה על שלפוחית ​​השתן. בעוד שתפקוד לקוי של המעי יכול להתרחש מוקדם או לפני הופעת תסמינים ברורים של פרקינסון, בריחת שתן בדרך כלל מתרחשת מאוחר יותר בהתקדמות המחלה.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

 

שלפוחית ​​שתן נוירוגנית הוא המונח המשמש לתיאור שלפוחית ​​השתן שאינה מתקשרת כראוי עם חוט השדרה. שלפוחית ​​שתן נוירוגנית עשויה להרגיש כאילו שהיא מלאה כשהיא ריקה, ועלולה להתקשות בשליחת האותות המתאימים לפיהם שלפוחית ​​השתן צריכה להתרוקן. שלפוחית ​​השתן וגם פעילות שלפוחית ​​השתן עלולה לגרום לתאונות מביכות שמדרדרות את איכות חייהם של הסובלים ממחלת פרקינסון.

עזרה לאדם הסובל מבריחת שתן שקשורה לפרקינסון

אמנם לא לכל חולי פרקינסון יש בעיות הקשורות לשלפוחית ​​השתן, אך מחקרים שנעשו לאחרונה מראים כי עד 40% מהאנשים יסבלו מהן. רק כ-15% מהאנשים סובלים מבריחת שתן חמורה הקשורה לפרקינסון. בין אם מישהו מתמודד עם בריחת שתן קשה ובין אם לאו, ניתן לנקוט בצעדים רבים כדי לשפר את איכות חייהם של אלו הסובלים מבעיות בשלפוחית ​​השתן.

ללמוד על בריחת שתן ופרקינסון הוא הצעד הראשון בהגשת עזרה למישהו שנאבק עם שתי הבעיות הרפואיות הללו. בעזרת מחקר תוכלו ללמוד על הטיפולים הנוכחיים בבריחת שתן והצעות לשיפור איכות החיים. הבנת הבעיה יכולה לעזור לכולם, כולל לכם.

7 דרכים לשיפור איכות החיים לסובלים מבריחת שתן שקשורה לפרקינסון

בריחת שתן יכולה להיות בעיה קשה. ישנם צעדים רבים שניתן לנקוט כדי לטפל בה, כמה מהם מוצגים לפניכם:

1. בקרו אצל רופא

זה אולי נראה מובן מאליו, אך פעמים רבות אנו יכולים לנסות להמתין עד לבדיקה קבועה או לעניין חשוב יותר כדי להזכיר את עניין התפקוד הלקוי של שלפוחית ​​השתן בפני הרופא שלנו. אמנם זה נראה כמו נושא נפוץ, אך העובדה היא כי איכות החיים היא מדד לבריאות גופנית ויכולה לרדת במהירות אם מתעלמים מתחום אחד, כמו תפקוד השתן, במשך זמן רב מדי. ייתכנו פתרונות רפואיים או כירורגיים לבריחת שתן הקשורה לפרקינסון, וצוות הבריאות שלכם יוכל לספק פתרונות חלופיים כגון שינויים באורח החיים שיכולים לעזור.

2. תרגיל קגל רצפת אגן

האם שמעתם פעם על תרגיל קגל? זהו תרגיל שבו אתם יושבים ומנסים לכווץ חזק את שרירי האגן כמו כשאתם עוצרים את עצמכם מלהשתין. תרגילים לרצפת האגן נקבעים בדרך כלל כאמצעי להקל על תסמיני בריחת שתן. זה אימון פשוט שניתן לעשות בכל מקום, עם מדריכים מועילים ברשת או מידע משירותי הבריאות.

3. אימון שלפוחית ​​השתן

על ידי שגרה קפדנית, ניתן לאמן את שלפוחית ​​השתן להתרוקן בשעות מסוימות ולהבטיח שתלכו לשירותים רק כשבאמת מגיע הזמן ללכת. אסטרטגיה זו ננקטת על ידי טיפול ביתי ועובדי שירותי בריאות בקהילה כדי לסייע במניעת תאונות. אימון שלפוחית ​​השתן הוא פיתרון קל ולעיתים אמין מאוד.

4. תרופות

ישנו שפע של תרופות זמינות לסובלים מבריחת שתן הקשורה לפרקינסון, ומחקרים חדשים יוצאים מדי שנה כדי למצוא טיפולים טובים עוד יותר. אורולוג יכול לעזור להבין מהן התרופות הטובות ביותר למצבים בודדים, תלוי אם הבעיה היא עם שלפוחית ​​השתן רגיזה או לא.

5. מוצרי ספיגה לבריחת שתן

ישנם מגוון מוצרים בשוק שיעזרו לאלו המתמודדים עם בריחת שתן. ניתן לקנות תחתוני מגן המסייעים לספיגת נזילות או תאונות, והגרסאות המודרניות בנויות כך שיהיו נוחות ולא מגושמות. אם אישה רוצה לנסות לעצור את הדליפה במקור, היא יכולה להשתמש במכשיר תומך בשלפוחית ​​השתן שעובד כמו טמפון, המוחדר לנרתיק. מוצר זה לא יכול להיות שימושי לבעלי מקרים חמורים של בריחת שתן.

6. ניתוח

יתכן ויהיה צורך לעבור הליך כירורגי להפחתת תסמיני בריחת שתן במקרים חמורים ולכן מומלץ תמיד לדבר עם רופא. אורולוג יוכל להסביר אפשרויות, אך ישנם כמה סוגים שונים של הליכים רפואיים שנחקרו לאחרונה, כולל גירוי מוחי עמוק. זהו הליך שבו מוחדרים חוטים עדינים למוח, ונשלחים אותות המעודדים תקשורת נכונה בין שלפוחית ​​השתן לחוט השדרה.

7. צריכת נוזלים

חשוב לא לנסות להרגיע את הסימפטומים של בריחת שתן הקשורה לפרקינסון על ידי צמצום צריכת הנוזלים. אחד הסימפטומים של מחלת פרקינסון הוא התכווצויות שרירים לא רצוניות, כולל שרירי שלפוחית ​​השתן. זה יכול לגרום לאדם להרגיש שהוא צריך להשתין למרות שיש לו שלפוחית ​​ריקה. חשוב לזכור שהתייבשות יכולה להוביל להשפעה גדולה על הסימפטומים שכבר קיימים, מה שגורם למצב להחמיר במהירות.

בריחת שתן הקשורה לפרקינסון יכולה להיות נושא מאתגר להתמודדות איתו. למרבה המזל, ישנם אינספור פתרונות אפשריים שיעזרו לכם או לאדם יקר בחייכם. עם מידע על המחקר הנוכחי ועל המוצרים האחרונים להקלה על בריחת שתן, ניתן לשמור על איכות חיים גבוהה למרות הכל.

×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן