בריחת שתן בקרב נשים  – טיפול וטיפים להתמודדות

בריחת שתן בקרב נשים

בשנים האחרונות נערכים ניסיונות שונים לעורר מודעות למה שככל הנראה הוא אחד מהטבואים האחרונים בכל הנוגע לבעיות רפואיות – בריחת שתן בקרב נשים. מדובר בבעיה נפוצה שמשפיעה על פי ההערכות על אחת מכל שלוש נשים, כך שרלוונטית לחלקים גדולים מהאוכלוסייה. ועדיין נראה שאנשים נמנעים מלדון בפומבי על התופעה. מדוע? כיוון שבעידן שבו מפורסמים בכל גיל חושפים את נפשם, גופם וכל השאר בכל הזדמנות, נראה שאף אחד לא מוכן להסתכן ולהודות שהוא סובל מבריחת שתן. וכל עוד המצב נמשך, עשרות אלפי נשים בישראל שסובלות מבריחת שתן על פי ההערכה ימשיכו לסבול בדממה.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

הסוג הנפוץ ביותר של בריחת שתן בקרב נשים הוא בריחת שתן ממאמץ, מצב בו דולף שתן כאשר הלחץ על הבטן עולה, כיוון שרצפת האגן לא חזקה דיה על מנת לשמור על הסוגרים של שלפוחית השתן סגורים. שיעול, צחוק, התעטשות, ריצה או אפילו קיום יחסי מין עלולים לגרום לדליפה. הסוג השני השכיח ביותר, בריחת שתן כתוצאה מדחיפות, נגרם על ידי חוסר התאמה בין המסרים העצביים לשרירי השלפוחית, מה שהופך את השלפוחית לרגישה יתר על המידה וגורם לה להתכווץ ברגעים בלתי צפויים.

סקר חדש שנערך בקרב נשים הסובלות מבריחת שתן מראה עד כמה היא משפיעה על החיים שלהם. כמעט שני שלישים מהנשים מרגישות מבוכה, חרדה ועצבנות רוב הזמן; 70% מודאגות שעלולים להריח מהן את השתן; 60% אומרות שהמצב משפיע על השינה שלהן ויותר משליש מודות שזה הוביל לבעיות במערכת היחסים הזוגית.

עם כל כך הרבה נשים שמותשות מדי אפילו בשביל לחשוב על זה, רוב הסובלות מבריחת שתן לא פונות בבקשת עזרה לרופא שלהם, ושני שלישים לא משתמשות במוצרים שנועדו לעזור להתמודד עם שלפוחית רגישה, בין אם בגלל מבוכה, חוסר ידיעה בנוגע למוצר המתאים להם או אכזבה ממוצרים בהן השתמשו בעבר. מעל חצי “מסתדרות” עם מוצרים סניטריים אשר לא נועדו להתמודד עם דליפת שתן ומניעת ריחות בניגוד למוצרים ייעודים לבריחת שתן כגון פדים סופגים או תחתוני ספיגה, או רק על ידי החלפה תדירה של בגדים. בלילה מומלץ להשתמש בחיתולים למבוגרים.

בריחת שתן בקרב נשים

וישנו גם מעגל הקסמים. בעוד נשים רבות שסובלות מבריחת שתן כתוצאה ממאמץ אינן במשקל עודף, משקל עודף נוטה להחמיר את הסוג הזה של בריחת השתן. שלא במפתיע, 43% מהסובלות מבריחת שתן מצאו כי פעילות גופנית החמירה את הסימפטומים שלהן – וכמעט אחת מכל חמש וויתרה על פעילות גופנית לחלוטין כתוצאה מכך. עם כל כך הרבה ראיות לחשיבות של פעילות גופנית סדירה לא רק על הבריאות הכללית אלא גם על שמירה על טווח משקל תקין, אין ספק כי התחושה שלא מסוגלים להתעמל יכולה לתרום למעגל קסמים של עלייה במשקל וכתוצאה מכך החמרה בסימפטומים.

הדבר העצוב הוא, אם הן רק היו עושות את הצעד הראשון ומבקשות עזרה, לעיתים קרובות קיים פיתרון. עבור נשים עם בריחת שתן, אימון נכון של רצפת האגן יכול לרפא או לשפר באופן משמעותי את הבעיה עבור 6 מתוך 10. ישנן מרפאות רבות ברחבי הארץ, שניתן לקבל אליהן הפניה מהרופא, בהן מומחים יכולים לסייע עם תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן ובאימונים של השלפוחית כך שהיא תלמד להחזיק בהדרגה כמויות גדולות יותר ויותר של שתן. אבל על מנת לקבל גישה לטיפולים יעילים אלה, צריך לחפש עזרה. ועל מנת לוודא שנשים יחפשו עזרה, צריך לשבור את הטאבו האחרון.

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן