מהי רצפת האגן, ולמה כדאי לכם לדעת את זה?

מהי רצפת האגן, ולמה כדאי לכם לדעת את זה?

אם מעולם לא הקדשתם מחשבה רבה לרצפת האגן שלכם, דעו שאתם לא לבד. רוב האנשים לא רואים את החשיבות הגדולה של החלק הזה בגופם עד שנעשה מאוחר מדי – הם מתחילים לסבול מבריחת שתן, או גרוע מזה, צניחת איברי האגן כתוצאה מהריון, השמנה או עצירות כרונית.

רצפת האגן היא אחד השרירים החשובים ביותר בגוף, ולכן התעלמות ממנו יכולה לגרום להשלכות בריאותיות רציניות בעתיד. אך לפני שנטפל בבעיה זו מומלץ להשתמש במוצרים למניעת בריחות שתן כמו תחתוני ספיגה למבוגרים וחיתולים למבוגרים, כך בזמן שאתם מחזקים את שרירי האגן אתם מונעים מבוכה מיותרת.

 

אנטומיה

נתחיל עם קצת אנטומיה. רצפת האגן היא מעין סל של שרירים שתומכים באיברים חשובים למדי בגופנו – שלפוחית ​​השתן, פי הטבעת, הרחם (אצל נשים) והערמונית (אצל גברים). שרירים אלה נמתחים על פני אזור הערווה, מלפנים, מאחור ומצד לצד. הם בדרך כלל מוצקים ועבים מאוד, אבל גם גמישים ומסוגלים לנוע מעלה ומטה (כמו סוג של טרמפולינה).

שרירים אלה חשובים מאוד לתמיכה באיברים המפורטים לעיל, והם חיוניים בשמירה על השליטה בשלפוחית ​​השתן ובמעיים. שרירי רצפת האגן משחקים גם תפקיד גדול בתפקוד המיני של גברים ונשים, ומספקים תמיכה לתינוק במשך ההריון.

במהלך החיים שלנו, דברים רבים יכולים לסכן את היציבות של רצפת האגן, שכאמור העדרה מוביל לבעיות כמו בריחת שתן או צניחת איברי האגן. השמנת יתר, לידה, שיעול כרוני, עצירות כרונית, או כל דבר אחר אשר מגדיל את הלחץ על רצפת האגן יכול לגרום להיחלשותה. בנוסף, ככל שעולים בגיל, ישנה היחלשות טבעית של רקמות החיבור באזור רצפת האגן.

 

מה אתם יכולים לעשות כדי להגן על רצפת האגן?

החדשות הטובות הן, כי בדומה לשרירים האחרים בגוף, רצפת האגן יכולה להתחזק לאורך זמן. אם תלמדו כיצד לחזק את השרירים באזור זה, ייתכן שתוכלו למנוע את בריחת השתן או צניחת האיברים, ואם לא, אז לפחות תצליחו לצמצם את הסבל מהסימפטומים של בעיות אלה.

ישנם תרגילים רבים שאתם יכולים לעשות כדי לחזק את רצפת האגן. תרגילי קגל, למשל, מצוינים בבידוד שרירי רצפת האגן, אך מכיוון שהשרירים באזור זה מתחברים לרבים מהשרירים שיוצרים יחד את ה”ליבה”, אתם צריכים גם לשלב אימונים הבונים כוח באותם אזורים גם כן. וזכרו – לא מדובר רק בהידוק השרירים. אנחנו צריכים להבטיח שהשרירים שלנו לא חזקים מדי, ולא רופפים מדי. למידה כיצד לשחרר את רצפת האגן חשובה בדיוק כמו ללמוד איך לחזק אותה, שכן רצפת אגן חזקה מדי יכולה לגרום לבעיות מסוגים אחרים. כמו כל שריר בגוף, אנחנו מעוניינים שהשרירים שלנו יהיו חזקים וגמישים כאחד.

מהי רצפת האגן, ולמה כדאי לכם לדעת את זה?

סימנים לשרירי רצפת אגן מתוחים

עצירות, כאבים במהלך ולאחר קיום יחסי מין, כאבים באזור האגן, חוסר יכולת לרוקן לחלוטין את שלפוחית ​​השתן, כאב במתן שתן ועוד.

אם אתם סובלים מתסמינים אלו, מומלץ שתתייעצו עם פיזיותרפיסט מומחה לרצפת האגן לפני תחילת כל תוכנית של חיזוק השרירים באזור זה. ביצוע תרגילי חיזוק של רצפת האגן כאשר היא כבר חזקה מדי יכול ליצור בעיות נוספות, או להפוך את כל הבעיות הקיימות לגרועות יותר.

 

סימנים לשרירי רצפת אגן חלשים

בריחת שתן, דחיפות / תדירות במתן שתן, בריחת גזים וצואה, צניחת איברי האגן, או נפילת איברים דרך הנרתיק, בעיות בתפקוד המיני, כאבים באזור אגן הירך.

למדו כיצד להרפות את שרירי רצפת האגן כאשר הם מתוחים מדי, ולמדו איך לעבוד עליהם באמצעות תרגילים שונים כדי שלא יהיו חלשים מדי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
Call Now Button
×

עגלת קניות