אילו מזונות משפיעים לרעה על הסובלים מתסמונת המעי הרגיז?

עבור אלו שסובלים משלשול חריף או תסמונת המעי הרגיז (IBS), ארוחה פשוטה יכולה להיות מצע לעינויים רבים. השאלות הנפוצות במצבים אלה הן בדרך כלל: האם אהיה חולה בגלל האוכל? האם אצליח להגיע לשירותים? האם אני צריך פשוט להישאר בבית? אני יכול לאכול את זה? אלה ועוד תמיד עולות בראשו של אדם הסובל משלשול חריף או תסמונת המעי הרגיז. המפתח לחיות עם מצבים אלה הוא ללמוד אילו מזונות משפיעים לרעה על המצב.

 

מומחית אמריקאית לתזונה בשם ג'וי באואר פיתחה דיאטת אלימינציה, שהיא קיצונית ולא נועדה להימשך יותר משבוע אחד. דיאטה זו נועדה לעזור לאנשים הסובלים משלשול חריף מתמשך או מתסמונת המעי הרגיז, וזאת כדי לקבוע אילו מאכלים עלולים להחריף את מצבם.

 

אם יש לכם סימפטומים של מעי רגיז מדי פעם, תוכנית דיאטת האלימינציה אינה מתאימה או מוצדקת עבורכם. תוכנית זו נמוכה מאוד בסיבים תזונתיים ומבוססת על המזונות שאנשים עם סוג זה של תסמונת מעי רגיז יכולים לסבול בצורה הטובה ביותר. כמות הסיבים תגדל לאט עם הזמן כאשר כל פעם תעברו התנסות עם מזונות חדשים.

 

בכל יום, בחרו באפשרות מזון אחת לכל אחת משלוש הארוחות: ארוחת בוקר, צהריים ערב. לאחר מכן, פעם או פעמיים ביום, בחרו חטיף מתוך מגוון רחב של חטיפים מוצעים. אכלו לאט ולעסו את האוכל. הקלוריות המשוערות סופקו כדי לעזור להתאים את המטרות האישיות שלכם במשקל הגוף. אם אתם מוצאים את עצמכם רעבים (והמשקל הוא לא בעיה), אל תהססו להגדיל את גודל המנות של הארוחות והחטיפים. הקלו על העיכול בעזרת שתיית מים, לפחות שמונה כוסות בכל יום.

 

לאחר ביצוע תוכנית זו במשך שבוע אחד, תוכלו כבר להתחיל בניסויים על ידי הוספת מזונות חדשים. אתם צריכים להוסיף מזון אחד חדש כל יומיים עד שלושה (עדיף להישאר עם חלק אחד של מזון חדש ליום). נהלו יומן "מעי רגיז" ורשמו בו את כל מה שאתם אוכלים – ואת כל מה שאתם מרגישים. שימו לב לאופן שבו אתם מרגישים לאחר אכילת כל מזון חדש, וזה יעזור לכם לקבוע אם אותו מזון יכול להישאר אתכם לצמיתות כחלק מהדיאטה שלכם. אם מזון כלשהו מפריע לקיבה שלכם, הפסיקו לאכול אותו מיד והוסיפו אותו לרשימה של המזונות הבעייתיים. עברו לקטגוריה אחרת של מזון. אתם תמיד יכולים לבדוק מחדש את הבעיה עם אותו מזון ספציפי במועד מאוחר יותר.

 

אילו מזונות משפיעים לרעה על הסובלים מתסמונת המעי הרגיז?

בסוף משימה קשה זו, אתם תדעו לזהות את המזונות שעלולים להחמיר את תסמונת המעי הרגיז. נקווה שזו רשימה קצרה. אם אתם מעוניינים בתזונה נכונה ומגוון של מזונות, הנה לפניכם הצעתה של באואר לסדר ההתנסות עם מזון חדש:

 

  • – חלב (חלב נטול שומן וחלב דל שומן, יוגורט, גבינה וכו')
  • – בטטות
  • – מוצרי חיטה: מתחילים מסוגים שונים של לחם, קרקרים ופסטה. בעתיד, תוכלו לבדוק לאט כמויות קטנות של זנים מחיטה מלאה
  • – שיבולת שועל ושעורה
  • – אורז בר ואורז חום
  • – ירקות מבושלים (שאינם מצליבים)
  • – פירות (לקלף את הקליפה החיצונית הקשה בהתחלה)
  • – אגוזים וזרעים
  • – שום ובצל
  • – שעועית ועדשים
  • – ירקות מבושלים
  • – ירקות טריים
  • – קטשופ, רוטב סויה ותבלינים אחרים (מבחן אחד בכל פעם)
  • – פירות יבשים וריבות פרי
  • – שוקולד
  • – מיץ פירות, סוכר ודבש
  • – קפה או תה
  • – אלכוהול
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
סגירת תפריט
Call Now Button
×

עגלת קניות