חמש עובדות חשובות בנוגע לבריחת שתן

חמש עובדות חשובות בנוגע לבריחת שתן

דליפת שתן משפיעה על עשרות אלפי אנשים בישראל, אבל רק לעיתים נדירות אנשים דנים בתופעה. מצב זה נגרם עקב בעיה עם מערכת השתן. מערכת השתן מורכבת מהשלפוחית, השופכה, השופכן והעליות, ואחראית על הסרת תוצרי פסולת מהדם וייצור שתן. כאשר מערכת השתן פועלת כראוי, השריר הוסגר של השופכה מונע מהשתן לעזוב את הגוף. שלפוחית השתן אחראית גם לאחסון השתן עד זמן נוח לשחררו. כאשר חלק זה של מערכת זו אינו עובד כראוי, אנשים עלולים לסבול מבריחת שתן.

צריכים עזרה וקצרים בזמן? הנה השוואה מהירה:

ספיגה באיכות מעולה

חיתולים למבוגרים

5/5

תמורה מושלמת למחיר

תחתונים סופגים

5/5

איכות במחיר שפוי

סדיניות ומגני מזרן

5/5

  1. גם אנשים צעירים עלולים לסבול מבריחת שתן

מסיבה כלשהי, ישנו מיתוס נפוץ כי רק אנשים מבוגרים סובלים מבריחת שתן. על פי סקרים, אחת מכל ארבע נשים מעל גיל 18 חווה דליפת שתן מידי פעם. מעריכים כי אחד מתוך שלושה גברים ונשים מעל גיל 30 מאבדים שליטה בשלפוחית השתן בשלב כלשהו בחייהם. בעוד הגיל הממוצע של המחלה מתחיל בסוף שנות ה-40,  הוא יכול להופיע גם בקרב אנשים בשנות העשרים לחייהם.

מקרים רבים של בריחת שתן אינם מטופלים כיוון שאנשים מפחדים או נבוכים מדי בשביל לקבל עזרה. במקרים מסוימים, אנשים מאמינים בטעות שזה נורמלי לחוות דליפת של שתן מועט. הם עשויים גם להאמין בצורה שגויה שזה נגרם על ידי המחזור החודשי או בעיה בריאותית בעוד המחלה מתקדמת לאט. לכן, אנשים רבים הסובלים מבריחת שתן לא מחפשים טיפול.

 

  1. ניתן לשתות הרבה נוזלים

אחד  המיתוסים הנפוצים ביותר בנוגע לבריחת שתן הוא שצריך לשתות מעט מים על מנת להימנע מתאונות. אומנם הגישה הזו נראית הגיונית, אבל היא לא ממש עוזרת. שתייה כמויות קטנות של מים לאורך כל היום יכולה למעשה לשפר את השליטה בשלפוחית השתן, להפחית את הריחות ולעצור דליפות. באופן אידיאלי, כדאי לשתות מים לפני ואחרי ארוחות. מומלץ להימנע משתיית מים שעתיים לפני השינה על מנת למנוע תאונה. מומלץ גם להפחית את צריכת הקפאין, אלכוהול ומשקאות מוגזים.

יש גם מיתוס מוכר שיש לשתות לפחות ליטר מים ביום. בפועל, אנו מקבלים כ-20 אחוזים של צריכת המים היומית מן המזון. אם צמאים, יש לשתות מים, ואם לא צמאים, לא חייבים לדאוג להשיג את הליטר נוזלים. הגוף יודע מה הוא צריך, ומומלץ להקשיב למה שהוא מאותת לנו.

חמש עובדות חשובות בנוגע לבריחת שתן

  1. המחשבות עלולות להוביל לתאונות

ישנם כמה סוגים של בריחת שתן. בריחת שתן כתוצאה מלחץ נגרמת כאשר שרירי האגן ניזוקו. אם יש לך סוג זה אתה עלול לתת שתן בזמן צחוק, פעילות גופנית או שיעול. בריחת שתן כתוצאה ממלאות יתר מתרחשת כאשר יש יותר נוזלים ממה ששלפוחית השתן יכולה לאחסן. בריחת שתן רפלקסיבית נגרמת כאשר אתה לא מבין שעליך לתת שתן. בריחת שתן כתוצאה מדחף, נגרמת כאשר המעברים העצביים בין המוח לשלפוחית השתן ניזוקו.

אם יש לכם בריחת שתן כתוצאה מדחף, מחשבות או קולות עלולים לגרום לכם למתן שתן. צליל של מים זורמים או דלת נעולה בינך לבין חדר השירותים יכול לגרום לצורך בלתי נשלט למתן שתן. ההערכה היא ששלושה מתוך עשרה אנשים עם בריחת שתן סובלים מסוג זה.

 

  1. ניתן להירפא מזה

בעוד אנשים רבים מאמינים שבריחת שתן היא חלק טבעי מההזדקנות או בעקבות לידה, אפשרי מאוד לשפר את מצבה. כ-80% מהמקרים יכולים להשתפר דרמטית. הרופא מתחיל על ידי לקיחת היסטוריה רפואית וביצוע בדיקה גופנית. בדיקות נוספות יכולות להתבצע על מנת לקבוע את הסיבה לבריחת השתן. ברגע שהרופא יודע את הסיבה, הוא יכול ברוב המקרים לעזור לטפל בתופעה.

 

  1. טיפולים טבעיים עוזרים

מיתוס נפוץ נוסף הוא כי טיפול טבעי לא יעזור. במציאות, יש יותר אפשרויות מאשר תרופות וניתוח. מחקרים מראים כי תוספי מגנזים וויטמין D יכולים לסייע בבריחת שתן. תרגילי קיגל וביופידבק יכולים לעבוד על השרירים שסביב השלפוחית. חשוב לדעת, גם גברים יכולים לבצע תרגילי קיגל. כאשר מתרגלים אותם מספר פעמים ביום ניתן להפחית את החומרה של בריחת השתן בקרב גברים ונשים תוך מספר שבועות.

 

בנוסף לכל העצות שניתנו פה, מומלץ מאוד להשתמש במוצרי ספיגה איכותייםחיתולים למבוגרים, פדים סופגים ועוד.

אנו בעזר נאמן נשמח לסייע לכם בכל נושא ובכל שאלה.

 

 

×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן